راهنمای خرید ریمل

راهنمای خرید ریمل

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چشم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های صورت برای آرایش خانم‌ها است. نگاه اول همیشه به صورت می‌افتد و تماس اول بین چشم‌ها برقرار می‌شود، به همین دلیل آرایش مناسب چشم می‌تواند تاثیر خوبی روی مخاطب شما داشته باشد. در بازار برندهای مختلفی از ریمل موجود است که افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند آن را انتخاب کنند، اما در مجموعه چند به چند مسئله باید توجه کنید.

طول و ضخامت مژه شما اهمیت زیادی دارد. ریمل روی مژه‌هایی که خیلی بلند است باید با دقت استفاده شود. اگر مژه‌هایی ضخیم و پرپشت دارید از ریمل‌های سبک و استاندارد که در بازار موجود است کنید. اما اگر مژه‌هایی نازک دارید باید به دنبال استفاده از ریمل‌ها سنگین‌تر و با برس بگردید.

انواع برس ریمل

برس ریمل یا نایلونی یا پلاستیکی است. اما این دو چه تفاوتی دارند؟

برس نایلونی: این مدل رایج‌ترین نوع برس ریمل است. این مدل از برس‌ها بیشتر برای حجم دادن به مژه‌ها به کار می‌روند. به خاطر ساختار و بافتار این برس‌ها، ریمل بیشتری جذب آن‌ها می‌شود و مژه ریملی‌تر می‌گردد. همین مسئله این احتمال را تقویت می‌کند که مژه‌ها شما به هم بچسبند یا ریمل روی آن‌ها گلوله شود.

برس پلاستیکی: این مدل برس‌ها دندانه‌ها و محور پلاستیکی دارد. این برس‌ها مواد ریمل را کمتر به خودشان می‌گیرند و درنتیجه برای پوشش‌دهی کامل باید چند بار از آن استفاده کنید. همین ویژگی باعث شده تا این برس‌ها بیشتر برای جداکردن و بلندکردن مژه‌ها به کار برود.

چندین و چند شکل برس نیز وجود دارد که در کنار سایز آن تأثیری جدی بر آرایش شما می‌گذارد. مثلاً ریمل با برس مخروطی چشم‌ها را به اصلاح گربه‌ای آرایش می‌کند. ریمل با برس ساعت شنی بیشتر برای فرم دهی و حجم دهی به مژه‌های گوشه بیرونی چشم به درد می‌خورد که چشم‌ها را بازتر نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید هرچه سایز برس بزرگ‌تر باشد، برای حجم دادن به مژه‌ها بهتر است. در برس‌های جمع‌وجورتر تمیزتر و دقیق‌تر ریمل می‌زنند در برس‌های سایز کوچک موها یا دندانه‌های برس کمی بافاصله‌ترند و مژه‌ها را بهتر از هم جدا می‌کنند و به همین دلیل شما با پدیده گلوله شدن ریمل روی مژه مواجه نخواهید بود.

ریمل پایه یا ضدآب؟

ریمل‌های پایه آب، بر پایه آب شکل ‌گرفته‌اند در نتیجه:

ازPH  طبیعی برخوردارند؛

در آن‌ها از برخی مواد شیمیایی و افزودنی استفاده نمی‌شود؛

سنگینی نمی‌کنند و برای سلامت مژه‌ها بهتر هستند، اما بر اثر عرق یا اشک پاک می‌شوند؛

روی مژه‌ها کمتر گلوله می‌شوند و تارهای مژه را به هم نمی‌چسبانند؛

با آب گرم از روی صورت پا می‌شوند.

در مقابل ریمل‌های ضدآب بر پای مواد شیمیایی شکل گرفته‌اند، در نتیجه:

PH طبیعی ندارند؛

با عراق و اشک پاک نمی‌شوند و دوام بیشتری دارند

مواد شیمیایی زیادی دارند و شاید برای بعضی پوست‌ها مناسب نباشند؛

به‌مرور باعث خشک شدن مژه‌ها می‌شوند و برای مژه‌های حساس مناسب نیستند.

چطور ریمل بزنیم؟

حالا که برس و ریمل مناسب را انتخاب کردیم مهم است که آن را به شکل مناسبی مصرف کنیم.

پیش از هر کاری از فر مژه برای حالت دادن و زیباتر نشان دادن مژه استفاده کنید.

برای آغاز ریمل زدن به سمت پایین نگاه کنید و ریمل را از گوشه مژه به سمت بیرون بکشید و بر روی مژه، به سمت بالا، برس را حرکت دهید.

همین کار را برای مژه پایین هم تکرار کنید.

برای نمای بهتر می‌توانید زیگزاگی ریمل بزنید.

به دو نکته توجه کنید:

ریمل درست به چشم شما نزدیک است. در نتیجه ریمل تقلبی، غیراستاندارد یا تاریخ گذشته را به هیچ وجه استفاده نکنید.

هنگام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر و تأیید شده خرید کنید. در این مورد تیمچه مارکت طیف گسترده‌ای از محصولات را به شما ارائه می‌دهد که همگی استاندارد هستند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود