جزییات دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی برای فرزند سوم به بعد

جزییات دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی برای فرزند سوم به بعد

وام ۷۰ میلیون تومانی برای بچه دار شدن برای افرادی است که قصد دارند سومین فرزند خود یا فرزند چهارم و به بعد را به دنیا آورند. وام ۷۰ میلیون تومانی برای فرزند سوم است و در واقع کمک دولت به افزایش زاد و ولد در ایران عصر ۱۴۰۰ است که با مشکل مهمی چون کهنسالی جمعیت روبرو است. وام ۷۰ میلیونی قرض الحسنه و با کارمزد پایین بوده و برای تشویق فرزند آوری در نظر گرفته شده است.

در بودجه سال ۱۴۰۰ که آخرین بودجه دولت حسن روحانی است، پیش بینی شده است که زوج های فاقد مسکن در صورتی که صاحب فرزند سوم شوند، ۷۰ میلیون تومان وام دریافت می کنند که سود ۴ درصد دارد. دولت هنوز درباره ثبت نام متقاضیان وام ۷۰ میلیون تومانی که برای مسکن زوج های فاقد مسکن است، درگاهی اعلام نکرده است.

وام ۷۰ میلیونی برای تولد فرزند سوم و بیشتر، کارمزد ۴ ساله داشته و باز پرداخت آن ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است. وام ازدواج کارمزد ۴ درصد داشته و زوجین باید آن را در کمتر از ۵ سال تسویه کنند.

در بند ه تبصره شانزدهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آمده که در راستای ماده یک صد و دوم قانون برنامه ششم توسعه در حوزه پشتیبانی از فرزند آوری ، بانک مرکزی بایستی ۲۱۱۰ میلیارد ریال به خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم و بیشتر در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ می شوند، پرداخت کند.

طبق قانون برنامه ششم و لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بودجه ای که برای فرزند آوری در نظر گرفته شده است، کفاف ۳۰۰۰ زوج فاقد مسکن را می دهد. مگر اینکه منابع مالی آن افزایش یابد.

در صورتی که این موضوع در صحن علنی مجلس نهایی و تایید شود و با رای شورای نگهبان نیز همراه شود، دولت موظف است به زوج های فاقد مسکن که سومین فرزند آن ها به دنیا می آید، وام مسکن ۷۰ میلیونی در سال ۱۴۰۰ طبق قوانین که بانک مرکزی در نظر گرفته، پرداخت کند.

وام ۷۰ میلیونی
تصویر سایت درخواست و ثبت نام وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی در سایت بانک مرکزی که احتمالا سایت ثبت نام وام ۷۰ میلیونی هم در این درگاه باشد

این وام با وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج فرق دارد. طبق بودجه سال ۱۴۰۰، اگر خانوارهای فاقد مسکن، در سال ۱۳۹۹ نیز صاحب فرزند سوم یا بیشتر شوند، وام ۷۰ میلیونی به آن ها در سال ۱۴۰۰ شمسی تعلق خواهد گرفت. در بودجه سال ۱۴۰۰ شمسی، ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای حوزه جمعیت در نظر گرفته شده تا نگرانی ها درباره کاهش موالید در ایران را تا حدی بر طرف کند.

ایران با مشکل افزایش سن جوانانش، بیکاری، تورم لجام گسیخته و زوج های ناباور، سقط های مکرر و سقط جنین غیر رسمی روبرو است که آینده هرم جمعیتی کشور را با بحران روبرو کرده است.

فقط در زمستان ۹۹، به ۳۹ میلیون ایرانی دولت تدبیر و امید، یارانه معیشتی ۱۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت کرد. یعنی نیمی از جمعیت ایران در آستانه پایان قرن چهاردهم هجری شمسی، لنگ کمک ماهانه ۱۰۰ هزا رتومان معادل ۴ دلار آمریکا هستند. مبلغی که در روزگار مرغ کیلویی ۳۰ هزار تومان و گوشت کیلویی صد و اندی هزار تومان و نان بالای چند هزار تومان، حتی هزینه سیر شدن معمولی شکم ایرانیان نیازمند را هم نمی دهد.

وام ۷۰ میلیونی برای فرزند آوری، برای اجاره مسکن است و احتمالا برای دریافت این وام باید زوج های فاقد مسکن، ضامن به بانک های عامل که بانک مرکزی اعلام می کند، معرفی کنند. سامانه ثبت نام وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی هم احتمالا اواخر اسفند ۹۹ توسط بانک مرکزی معرفی می شود. به هر حال باید به سایت CBI.IR مراجعه کرده و اطلاعات دقیق تر کسب کنید.

شرایط و مدارک و وضعیتی که ضامن برای دریافت وام ۷۰ میلیونی واجدان شرایط باید داشته باشد بزودی توسط بانک مرکزی اعلام و در این گفتار به روز رسانی خواهد شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۹ نظر

ورود

  • اعظم دی ۲۷, ۱۳۹۹

    به چه غلط کردنی افتادن شکرخدا یه زمانی فرزند چهارم کوپن نمیدادن وکلی بدبیراه میگفتن

  • میلاد دی ۲۸, ۱۳۹۹

    سلام یعنی به پدر ۷۰ملیون میدن و به مادر هم ۷۰ ملیون یا ۷۰ملیون میدن به هر دو

    • علی زمانی دی ۲۸, ۱۳۹۹

      هرخانواده ۷۰ میلیون

    • نادر اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

      با سلام.این طرح کلا اشکال داره.اولا اگه برای فرزند سوم وام میده حتما باید به همه کسانیکه تافرزند سوم انها ۷سال دارد تعلق بگیرد دوما برای این کار ضامن یا از کارت یارانه باشد یا با کارت سهام عدالت که گرفتنش هم اسان باشد.

  • سیامک بهمن ۱۷, ۱۳۹۹

    شامل کسی که فرزند سوم داره میشه یا باید حتما توی ۱۴۰۰تولد شده باشه؟

  • غفار سعدویئ اسفند ۴, ۱۳۹۹

    شهرستان سلماس روستای هفتوان

    • علی خرداد ۶, ۱۴۰۰

      یاشاسین سلماس

    • یونس شه بخش خرداد ۲۲, ۱۴۰۰

      بله داری سه فرزند هستم

    • ممحمد کوهجانی تیر ۲۲, ۱۴۰۰

      غلط کردن، الان حدود ۱ سال هست بخاطر انحراف کردن فکر مردم این حرف رو زدن، یکبار میگن ۷۰ میلیون، یکبار میگن ۷۰ میلیون ،با ۷۰ میلیون نمیشه حتی یه خونه رهن کرد، اینها به فکر قشر ضعیف که نیستن، فقط میخان جای خودشون رو محکم کنند،،،، تکبیر…؟

  • غفار سعدویئ اسفند ۴, ۱۳۹۹

    شامل کسی باشه که تولد ۱۴۰۰ داشتهباشه

  • ابوالفضل اسفند ۶, ۱۳۹۹

    سلام هموطنان عزیز دولت مثلامیخواداینجوری جمعیت زیادکنه خوب شغل ایجادکن ارزونی باشه مردم راحت زندگی کنن ببین هرخونواده چندتابچه اتوماتیک وارمیارن بعدشم تکلیف پدرهایی مثل من چی میشه سال ۹۸بچه سوم بدنیااومده‌اگه راست میگه ومردبه ماوام بده که خبری ازوام نبودبه فکرکشوربودیم یاحق

  • مرتضی اسفند ۹, ۱۳۹۹

    این وام برای کسایی که الان داری ۴فرزند هستن تعلق نمیگیره بنده دارای ۴فررند مستاجر و نیروی شرکتی شاغل در ادارات هستم؟؟؟؟؟؟؟

  • مریم کاراموزیان اسفند ۹, ۱۳۹۹

    سلام.من فرزند چهارمم ۲۰ روز پیش به دنیا امده که فقط برای خاطر ایرانم فرزندانم به ۴ تا رسبده قصد سقطش و داشتم که دکتر از کمبود جمعیت کشورم گفت و زیاد شدن جمعیت افاغنه ساکن کشورم به همین دلیل تصمیم گرفتم به دنیاش بیارم و مستاجرم چرا نباید این وام ودیعه به ما تعلق بگیره ؟

  • M اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

    ما بچه سومم در سال ۹۸ به دنیا اونده چرا نباید شاملمون بشه مستاجرهم هستیم یعنی چون بچه سوم سال ۹۸به دنیا اومده اشتباه کردیم
    این روش حکومت داری رو از کدوم دانشگاه یا کتاب یاد گرفتند ،آدم سیر از گرسنه خبر نداره

  • غزل ناز اسفند ۱۱, ۱۳۹۹

    آیابرای خانمی ک دارای دوفرزندهستندوازدواج دومشان است هم این وام برای بدنیاآوردن بچه سوم تعلق میگیردازازدواج دوم؟

  • غزل ناز اسفند ۱۱, ۱۳۹۹

    آیابرای خانمی ک دارای دوفرزنداست وازدواج دوم اوهست هم این وام تعلق میگیرداگرسومین بچه رابدنیابیاره؟

  • هادی اسفند ۱۳, ۱۳۹۹

    سلام شرایط ضامناش چجوریه؟

  • ابوالفضل اسفند ۱۴, ۱۳۹۹

    سلام اخه۷۰میلیون توی این گرونی چه دردی از مستاجرین دوا میکنه راست میگین یا بالا تر بدین یا یک مسکن اماده ولی قسطی بدون پیش پرداخت بهشون بدین که هر سال اسباب کشی نکنند که هم وسایلشون خراب بشه هم با ۳بچه خونه گیرشون کنه این جوری همون کرایه رو میدن بااین تفاوت که دیگه نیاز به اسباب کشی ندارنوصاحب خانه بالا سرشون نیست من خودم کارگرم ومستاجر سومین بچم ۵ماهشه ولی بااین اجاره ی بالا نمیتونم حتی پوشک برای بچم بخرم کرایم یکی دو تا میشه میگه خونه رو خالی کن من هم قبل از اینکه بگن وام میدیم به فکر کشورم بودم ولی همین وامروهم یه جوری بدید که گرفتنش سخت نباشه چون کسی ضامن کارگر نمیشه

  • حسین پور اسفند ۱۵, ۱۳۹۹

    من هم سه فرزند دارم این وام هفتاد میلیونی شامل ما میشود یا نه اگر نمیشود چرا

  • عباسی اسفند ۱۶, ۱۳۹۹

    اونوقت اگه کسی یکی ازسه فرزندش فوت شده باشه وشناسنامه وگواهی فوتشم موجودباشه چی آیابه اونم این وام تعلق میگیره یانه

  • سیداکبرحسینی اسفند ۱۹, ۱۳۹۹

    سلام درودبرشما..سوالی داشتم قبلا سند خانه بنام خانمم بود که فروختیم
    حالا اگر قبلا سند بنام داشتیم وام فرزند سوم به ما تعلق میگیره یانه

  • بشیر فروردین ۱۲, ۱۴۰۰

    سلام. اگر دولت برای وام ۷۰میلیونی ضامن کسرحقوق بخدا ۹۵درصد کسانی که بهش وام تعلق میگیره نمیتونن بگیرن چون هیچ احدناسی ضامن نمیشه یک سال دوسال بود میشدن ۲۰ یال کسی نمیشه .. دولت اگه واقعا میخواد برای بچه سوم ۷۰میلیون وام بده برای ضمانتش باید چک یا بهترین کار یارانه و از معیشتش دربیاد اینجوری میتونن وام بگیرن

  • علی اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۰

    اردیبهشت امسال برای من فرزند سوم به دنیا آمد . به حقوق من ۶۰هزارتومان اضافه شده .که پول یک بسته پوشک بچه نمیشه .اینها فقط دروغ میگن ومردم را سرکار میزارن

  • کیان اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰

    منم بچه چهارمم تازه به دنیا امده.تو این اوضاع فقط گذاشتم به دنیا بیاد بخاطر کشورم..خواهشا اگه میخاید کمک کنید وعده ندهید.فقط بخاطرایران عزیز.فردا خدای نکرده دست اجنوی نیفته.

  • کیان اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰

    منم بچه چهارمم تازه به دنیا امده.تو این اوضاع فقط گذاشتم به دنیا بیاد بخاطر کشورم..خواهشا اگه میخاید کمک کنید وعده ندهید.فقط بخاطرایران عزیز.فردا خدای نکرده دست اجنوی نیفته.

  • محمد خرداد ۱, ۱۴۰۰

    دروغه همین ،،،من فرزنده سوم به دنیا اومده در سال جدید به همه ارگانها سرزدم ولی همشون بی خبر بودن

  • محمد خرداد ۱, ۱۴۰۰

    دروغه،دروغه خواهشا غول نخورید اصلا چنین چیزی وجود نداره فقط تو رسانه گفتن که مردم دارای فرزند بشن بعد از بدنیا اومدن فرزند آخه کدوم پدر و مادری دلش میاد که بخاطر بدقولی و دروغگویی این دولت بیاد بچه اش رو بکوشه پس این کاررو نمیکنه دولتم از این موضوع باخبره اینقدر طولش میده دست به دست میکنه تا اکثر پدر مادر ها کار خودشونو بوکونن

  • موسی بهمن ۶, ۱۴۰۰

    سلام ببخشیداین همه درموردوام فرزندسوم گفتیداماچرابیان نمیکنیدکدام بانک بیایدبریم پیگیری کنیم