عذرخواهی رئیس صدا و سیما بخاطر توهین به رئیس جمهور در تلویزیون

عذرخواهی رئیس صدا و سیما بخاطر توهین به رئیس جمهور در تلویزیون

رئیس صدا و سیما به دلیل اظهارات توهین آمیز صورت گرفته درباره ی رئیس جمهور در یک برنامه ی تلویزیونی رسماً عذرخواهی و اظهار کرد با عوامل امر برخورد قاطع خواهد شد.

علی عسکری رئیس رسانه ملی در نشست هفتگی خود با معاون و مدیران شبکه‌ های سیما به صحبت درباره ی اظهارات نسنجیده و دور از شأن مهمان یکی از برنامه‌ های زنده ی شبکه چهار پرداخت.

او در بخشی از سخنان خود با اشاره به این اتفاق بیان کرد: «این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تأسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم.»

او همچنین گفت: «رعایت اخلاق اسلامی، اصول حرفه‌ای و پرهیز از اهانت در عین نقد سازنده را رویکرد محوری و همواره مورد تأکید رسانه ملّی است؛ هر چند بار‌ها تأکید شده مسئولیت اظهار نظر در برنامه‌های زنده بر عهده کارشناس مدعو است، اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می‌شود.»

در مناظره ی روز پنجشنبه ی گذشته ی برنامه ی «زاویه» که از شبکه چهار سیما پخش می شود اظهاراتی از سوی کارشناس دعوت شده مطرح شد که واکنش های بسیاری را به دنبال داشت.

کارشناس مذکور، حجت الاسلام احمد جهان بزرگی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با صراحت و به شکلی بی سابقه از رئیس جمهور حسن روحانی انتقاد کرده و گفته بود: «مسئولی که در خانه نشسته و شاید پای منقل هم باشد، سر نمی زند به این طرف و آن طرف ببیند کجای ممکلت چه دارد می گذرد . حتی وزرایش نمی‌ توانند با او تماس بگیرند مسائل شان را با او مشورت کنند، این مسئوله؟ مسئولین در جمهوری اسلامی خیلی خیانت کردند».

حجت الاسلام جهان بزرگی در ادامه ی صحبت های خود انتقادات صریحی نیز از دولت حسن روحانی کرد. این صحبت های شدید اللحن و بی سابقه علیه رئیس جمهور و دولتش با واکنش وزرا و مشاوران وی در دولت همراه شد و آن ها در شبکه های مجازی اعلام کردند که قصد شکایت از صدا و سیما را دارند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود