استفاده زیاد از نرم کننده لب چه تبعاتی دارد؟

استفاده زیاد از نرم کننده لب چه تبعاتی دارد؟

یکی از پر استفاده ترین محصولات بهداشتی در میان زنان نرم کننده لب است. بیشتر خانم ها در حالی هر روز از نرم کننده های لب استفاده می کنند که از آثار این محصول بر روی لب های خود بی خبرند.

در ادامه می خواهیم ببینیم استفاده ی زیاد از نرم کننده های لب چه تبعاتی دارد.

۱- ممکن است لب ها را حتی خشک تر کند

نرم کننده لب

به گفته ی متخصصان پوست، نرم کننده های لب حاوی موادی هستند که می توانند لب های ما را تحریک یا دچار پوسته ریزی شدید کنند. برخی از این مواد عبارتند از فنول، کافور، منتول، عطر، طعم دهنده ها، سالیسیک اسید و ویتامین E. مثلاً تحقیقی نشان داد ۳۳ درصد از بیماران بر اثر ویتامین E دچار درماتیت تماسی شده بودند.

۲- ممکن است باعث تحریک پوست دور لب ها شود

نرم کننده لب

متخصصان می گویند نرم کننده لب را بیشتر از ۳ بار در روز نباید به لب ها زد؛ پس از بیدار شدن از خواب، بعد از خوردن/ نوشیدن و پیش از خواب. اگر در استفاده از این محصول زیاده روی کنید، ممکن است پوست دور لب هایتان تحریک یا دچار لکه شود.

۳- ممکن است لب هایتان را تنبل کند

نرم کننده لب

ترکیبات برخی نرم کننده های لب به گونه ای است که یک سد مصنوعی برای به دام انداختن رطوبت ایجاد می کند، امری که باعث می شود لب ها برای حفظ میزان رطوبت خود کمتر تلاش کنند.

۴- به زدن نرم کننده اعتیاد پیدا می کنید

نرم کننده لب

گرچه برخی می گویند به نرم کننده های لب اعتیاد پیدا می کنند، اما کارشناسان می گویند این امر امکان پذیر است. به گفته ی آن ها ما نمی توانیم به نرم کننده لب اعتیاد پیدا کنیم. چیزی که ما به آن اعتیاد پیدا می کنیم حس تسکینی است که از استفاده از این محصول کسب می کنیم.

بیشتر بخوانید:

۸ راهکار خانگی برای از بین بردن خشکی لب ها

وضعیت لب ها چه نکاتی را درباره سلامتی ما آشکار می کند؟

با دلایل ترک خوردن لب ها و راهکارهای درمان آن آشنا شوید

تشخیص شخصیت درونی افراد از روی فرم لب های آن ها

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود