داستان بازگشت مجری جنجالی به ایران و دست پخت‌هایش

داستان بازگشت مجری جنجالی به ایران و دست پخت‌هایش

صبا راد با نام اصلی فاطمه متولد سی آبان ماه سال پنجاه و هشت است و از سال ۱۳۷۵ به عنوان گوینده رادیو وارد رسانه ملی شد و سپس در برنامه «به خانه برمیگردیم» شبکه ۵ تبدیل یه یک از مجریان مطرح در دهه نود شد.

صبا راد با مانی راهنما ازدواج کرد و از ایران رفت اما مدتی است که به ایران برگشته و ایرانگردی می کند. تصاویر ایرانگردی صبا راد در روزهای کرونایی کشورمان در بهمن ماه ۹۹ بازتاب های زیادی در میان اینستاگردها داشته است.

صبا راد چندی پیش از شایعه ممنوع التصویری اش به ترکیه رفت اما پس از گذشت بیست و یک سال فعالیت در رسانه ملی، ترجیح داد از برنامه به خانه برمیگردیم هم خارج شود. او گفته بود که قادر به ادامه فعالیت در رسانه ملی نیست.

صدای گیرای و نگاه نافذ سبب شده بود تا صبا راد مجری مسلط در برنامه های خانوادگی باشد. اکنون بیش از نیم میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و می تواند کلکسیون مد ولباس ها و اکسسوری های این مجری سرشناس سال های نه چندان دور را مرور کرد.

صبا راد در جشنواره تولیدات مراکز استان ها به عنوان گوینده و نویسنده برتر (استان گیلان) انتخاب شده است. صبا راد علاوه بر مجری گری برنامه سازی نیز کرده است او حدود یکصد برنامه ساخته و برای شبکه پنج تهیه کنندگی کرده است.

تیپ های استانبولی خاص صبا راد

صبا راد به عوامل ساخت برنامه به خانه بر میگردیم به تمسخر گفته بود که آهنگی از شهرام شب پره را به عنوان تیتراژ استفاده کند. او عاشق آشپزی است و دست پخت های حرفه ای از شیرینی تا کوفته تبریزی دارد. صبا راد پیش از ازدواج با مانی رهنما خواننده موسیقی پاپ، با مرتضی علی آبادی ازدواج کرده بود و از ایشان جدا شد. او پسری به نام پارسا دارد.

اینستانوشته صبا راد پیش از بازگشت به تهران در بهمن

اینستاگرام صبا راد در نشانی: @sabarad.official قرار دارد. بهنوش بختیاری و شماری از سلبریتی های سینما و تلویزیون از فالوئرهای خانم مجری جنجالی هستند.

تصاویر صبا راد از بازگشت به ایران

صبا راد
از کلکسیون تصاویر بازگشت صبا راد به ایران در بهمن ۹۹
از کلکسیون تصاویر نوشهر گردی های صبا راد در بهمن ۹۹
تیپ صبا راد پس از بازگشت به تهران از استانبول

دست پخت های صبا راد

صبا راد از جمله مجریان سابق رسانه ملی است که در اینستاگرامش، از دست پخت حرفه‌ای خود رونمایی کرده و به همین خاطر، می توان وی را در قامت یک فودبلاگر مشاهده کرد. البته مدتی است که وی از هشتگ اینفلوئنسر در اینستاگرامش استفاده می کند. اما به نظر نمی رسد او از دنیای رنگارنگ غذاهای سنتی خوشمزه ایرانی، درآمدی در فضای مجازی داشته باشد.

در ادامه، مروری داریم بر شماری از دست پخت های صبا راد و رسپی ها و دستورات غذایی این بانوی خلاق هنرمند در طبخ غذاهای خوشمزه ایرانی.

کلم پلو به روایت صبا راد

بریم سراغ کلم پلو
این غذا رسپی های مختلف و متعدد داره?
صبا نشانش اینجوریه?????
مواد لازم
کلم ۳۰۰گرم
گوشت چرخ کرده۲۰۰گرم
برنج دو پیمانه
پیاز دو عدد متوسط
سبزی معطر که من شوید،جعفری و پیازچه تازه داشتم و ترخون و نعناع رو به صورت خشک
ادویه شامل فلفل قرمز،زیره سبز،زردچوبه و نمک
روغن به میزان لازم
نکته نکته??
خوب همین اولش بگم که براتون مرحله به مرحله فیلم گرفتم استوری می شه و بعدش هایلایت??
واما طرز تهیه
پیازها رو تفت می دیم وقتی طلایی شد ادویه رو و بعدش کلم ها رو که کاملا خورد کردیم اضافه می کنیم و چند دقیقه ای با حرارت پایین تفت می دیم بعدش یک لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه می دیم کلم کاملا بپزه بعدش سبزی ها رو اضافه می کنیم و سه چهار دقیقه بیشتر نیاز نیست تفت بخورن یادتون باشه ترخون و نعناع که خشک بودن رو وقتی حرارت رو خاموش کردیم اضافه می کنیم اونا نیاز دارن تفت بخورن?
برنج رو آبکش می کنیم هر ته دیگی که دلمون بخواد می ذاریم یه لایه برنج و یه لایه از مواد رو اضافه می کنیم گوشت چرخ کرده رو هم که قلقلی کردیم می تونیم تعدادی رو لابه لای پلو قرار می دیم و تعدادی رو هم برای تزیین نگه داریم??
خوب معلومه که غذا شیرازی باشه باید سالاد شیرازی هم درست کرد دیگه????????
ارادتمند همه شیرازی های عزیز و دوست داشتنی?

آش دوغ با سلیقه صبا راد

بریم سراغ آش دوغ??
آش دوغ،غذایی اصیل و ایرانی ست که در شهرهای مختلف با دستور های غذایی متفاوت طبخ می شه???
واما آش دوغ با طرز تهیه صبا?
مواد لازم
۱۰۰گرم نخود
۵۰۰گرم سبزی آش
چهار لیوان دوغ
دو لیوان ماست
یک لیوان برنج
سیر شش حبه،پیاز یک عدد، نعناع خشک
صد گرم گوشت چرخ کرده
ادویه زردچوبه،فلفل سیاه،نمک
خوب! بدانید و آگاه باشید که نخود رو از شب قبل خیس می کنیم و چند بار آبش رو عوض می کنیم وبرنج رو هم همینطور یعنی از شب قبل خیس می کنیم
حالا برنج رو می ذاریم با کمی آب به مدت نیم ساعت بپزه بعدش نخود رو که از قبل پختیم بهش اضافه می کنیم اجازه می دیم کمی برنج و نخود با هم بپزن بعد سبزی رو اضافه می کنیم و به هیچ عنوان در قابلمه رو نمی بندیم چون رنگ سبزی ها تغییر می کنه
اگر دیدین آب کم شده نگران نشین چون قراره ماست و دوغ رو که با هم ترکیب کردین به آش اضافه کنین دقت کردین موقعی که می خواین دوغ رو اضافه کنین مدام هم بزنین که نبره
بعدش گوشت چرخ کرده رو که قلقلی درست کردین و تفت دادین به آش اضافه کنین و تعدادی رو برای تزیئن نگه دارین?
خوب سیر داغ،پیاز داغ، نعناع داغ هم قراره فقط و فقط برای تزئین استفاده بشه در نسخه اورجینال البته اینارو نداره.

غذای گیاهی صبا راد

مهم نیست چه چیزهایی توی یخچال دارید. مثلا من، گل کلم، بادمجون، کدو،سیب زمینی و پیاز ‌‌گوجه داشتم حسابی شستم و خرد کردم و توی سینی فر چیدم بعدش روغن زیتون،فلفل سیاه،زنجبیل، سبزی معطر(هرچی که توی خوونه داری،نداری از نعناع و شوید خشک هم می تونی استفاده کنی)نمک ،آبلیمو و کنجد رو باهم ترکیب کردم و مالیدن روی سبزیجاتی که توی سینی چیدم و به مدت ۲۰دقیقه طبقه وسط با حرارت۲۰۰درجه سانتیگراد گذاشتم پختن???
عجب مزه ای دارن.درست کنین و نوش جون کنین و به یاد من باشین.

مرجانه گلچین و شهره سلطانی و شماری از سلبریتی ها در مهمانی تابستانی صبا راد در سال ۱۳۹۸

اگر نظر و دیدگاهی درباره فعالیت های صبا راد در ایران و دست پخت هایش در اینستاگرام دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • غلامرضا بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

    اینم یه آدمیه مثل بقیه شما دارید گنده اش می کنید

    • امیر بهمن ۲۷, ۱۳۹۹

      این اوسکل هم رفت دلار مملکت رو خرج کرد دوباره دست از پا کوتاه تر برگشت.این بدرد نخورها رو واسه چی میزارین سایت وقت مردم رو میگیرین

      • علی زمانی بهمن ۲۷, ۱۳۹۹

        به هموطن شما یاد بگیر اهانت نکن. حالا هر کسی هست.
        ضمنا نیاز نیست شما همه مطالب سایت که وقت حضرتعالی را میگیره مطالعه کنید. ماشاله در ایران، همه علامه هستند 🙂 خیلی برای وقتت ارزش قائلی، کتاب بخون.

        • علیرضا زارعی بهمن ۲۸, ۱۳۹۹

          علی جان،شما درحال حاضر درکدام مقطع مشغول کسب علم هستید؟؟یقینا مقطع علامگی روگذروندید و وارد دوره فوق علامگی شده اید….نمیخوادشمادیگران روارشادبفرمائید….وقتی نمیدونید لفظ توهین رو کجااستفاده کنید!!!!….امیرخان کاملا باشماموافقم….

    • منصور.الف بهمن ۲۸, ۱۳۹۹

      دقیقا…دقیقا…دقیقا…….

  • ناصر بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

    تورو خدا بسه دیگه.حالمون بهم خورد ازین بشر وامثالش.آخه این آدم ارزش اینهمه وقتو نداره که .

    • پریا بهمن ۲۸, ۱۳۹۹

      واقعا گل گفتی ناصرخان…..جمع کن خانم بساط دلالیتو….خوشبحالت که اینقدر بیکاری…..

  • جیم موریارتی بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

    کاش اینا که انقدر خوشگلند، یه عکس از قیافه واقعی شون قبل از گریم (ببخشید آرایش!) هم بذارند !

    • نیما میرفاضلی بهمن ۲۸, ۱۳۹۹

      خوشگلند؟؟؟!!!!!!!!!…..خوب شد معنی خوشگلی رو هم فهمیدیم!!!….خیلی متاسفم برای چنین ساده لوحان!!!!!

  • شادی بهمن ۲۷, ۱۳۹۹

    چندموردهست که تصحیح بایدشود؛اولا ایشون متولد وبزرگ شده گرگان است،اما اصلیت پدرش سیستانی ست،درمرکزگلستان چندین سال همکاربودیم،اسم اصلی وفرعی درمیان نیست،اسمش فاطمه فرسایی راد است وبس…این اسم را کی وازکجاآورده(صبا!)واقعانمیدونم،ایشون یک گوینده درسطح کاملا متوسط بودند،وبدون هیچ اغراقی،۸۰٪ صدای ایشون،اداست،و این کار،کاری غیرحرفه ای وفاقدارزش هنریست…ارزش صدای یک گوینده، درواقعی بودن آن است!!!!…ایشون به دلایلی حدودسال۸۴،ممنوع الصدا وممنوع الورود به سازمان شدند،(کلا از آن مرکز اخراج شدند)…بعدباکمک یکی ازمدیران ارشدکه سابق درمرکزگلستان وبعدبه تهران رفتند،واردشبکه پنج تهران وبرنامه به‌خانه برمبگردیم شدند،بخداقسم،تموم گفته های بنده عین حقیقت است…..ایشون ازقرارمعلوم شم اقتصادی قوی دارد و باگذاشتن عکس،فیگور،رفتن به ترکیه!!!(چون فقط ایشون مسافرت خارجی!)میروند!!!….خلاصه ازهرطریقی دنبال کسب مایه است وشماهم بااین خبرهای بی محتوا و دوزاری،راه کسب درآمد رو براشون هموارمیکنید…..خجالت داره خانم فرسایی!!…بسه دیگه‌بابا….حالمون بهم خوردازاینهمه خودنمایی کشکی!!!

    • حسین بهمن ۲۸, ۱۳۹۹

      احسنت بر شادی خانم،
      بایدافتخار کرد به چنین بانوان ودختران شجاع اصیل این مرز و بوم که حقایق را چه زیبا وهنرمندانه بیان کردند….