عرضه اولیه اپال ؛ نقدینگی لازم برای خرید در روز چهارشنبه چقدر است؟

عرضه اولیه اپال ؛ نقدینگی لازم برای خرید در روز چهارشنبه چقدر است؟

سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس (با نام اپال) چهارشنبه ششم اسفندماه سال جاری در بورس تهران عرضه اولیه می شود. طبق اعلام سازمان بورس اوراق بهادار تهران در عرضه اولیه این هفته تعداد یک میلیارد و چهارصد میلیون سهم معادل با ۷ درصد از سهام این شرکت عرضه می شود.

فرآوری اپال کانی پارس که پانصد و هفتاد و پنجمین شرکت شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده سازمان بورس اوراق بهادار تهران محسوب می شود سهام خود را در بخش استخراج کانه های فلزی و در گروه استخراج کانه های فلزی آهنی با نماد اپال و به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه اولیه خواهد کرد.

در عرضه اولیه چهارشنبه این هفته هر کد معاملاتی می تواند حداکثر ۴۰۰ سهم معادل با ۵۰۰ هزار تومان را در دامنه قیمتی ۱۲۰۰  تا ۱۲۵۰ تومان خریداری کند که برابر با ۲۴۹ تا ۳۷۴ سهم اپال خواهد بود. شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس اعلام کرده که قصد دارد با این عرضه اولیه هزار و پانصد میلیارد تومان نقدینگی جذب کند.

شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس که جزو شرکت های سهامی خاص به شمار می رود در تاریخ ۲۹/ ۰۸/ ۱۳۸۵  در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید و هم اکنون در زمینه استخراج معدن و صنایع معدنی فعالیت می کند. اپال کانی پارس که از شرکت های تابعه سرمایه گذاری پارسیان به شمار می رود در سال ۹۸ بزرگترین پروژه خود یعنی استخراج بیش از ۶۰ میلیون تن سنگ آهن را کلید زد.

نگاهی به فعالیت های اپال کانی پارس:

۱- سرمایه گذاری در معادن

۲- سرمایه گذاری در زنجیره فولاد ، شامل سنگ آهن ، کنسانتره ، گندله و …

۳- خدمات اکتشاف ،استخراج و فرآوری مواد معدنی

گفتنی است اپال کانی پارس همزمان فعالیت های سرمایه گذاری را هم به موازات سایر فعالیت های خود انجام می دهد که دو مورد از بزرگترین های آن به شرح زیر است:

۱- شرکت اپال پارسیان سنگان : با مشارکت ۶۰ درصدی این شرکت انجام پذیرفته که طی این سرمایه گذاری بهره‌برداری از  کارخانه ۶/ ۲ میلیون تنی کنسانتره و ۵ میلیون تنی گندله واقع در منطقه سنگان صورت پذیرفت و هم اکنون با ظرفیت کامل در حال تولید است.

۲- شرکت پارس فولاد سبزوار : با مشارکت ۸۵ درصدی این شرکت انجام و منجر به بهره برداری از کارخانه تولید آهن اسفنجی و طرح ذوب فولاد سبزوار شده است.

در ادامه توجه شما را به متن بیانیه سازمان بورس اوراق بهادار در این رابطه جلب میکنیم.

عرضه اولیه اپال

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود