باشگاه های لیگ جزیره چطور از اسپانسرینگ شرکت های هواپیمایی استفاده می کنند؟

باشگاه های لیگ جزیره چطور از اسپانسرینگ شرکت های هواپیمایی استفاده می کنند؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لیگ جزیره از دید بسیاری از هواداران فوتبال معتبرترین لیگ فوتبال در دنیا محسوب می شود. در طول سالهای برگزاری این لیگ معتبر (به خصوص پس از سال ۲۰۰۰ میلادی)، یک رابطه قوی بین این لیگ و شرکت های هواپیمایی به وجود آمده است. به همین دلیل، شرکت های بزرگ هوایپمایی از گذشته تا به حال قرارداد های اسپانسری بزرگی با تیم های لیگ جزیره امضا کرده اند تا به سودی دو طرفه با آنها دست پیدا کنند. شرکت های هواپیمایی بزرگ دنیا، هواپیماهای خود را با رنگ های جذاب و با یک تم فوتبالی رنگ آمیزی می کنند تا از آن برای جابه جایی بازیکنان استفاده کنند به این ترتیب هزینه تهیه بلیط هواپیما برای باشگاه ها رایگان می شود. از جمله باشگاه هایی که رابطه ای چندین ساله با شرکت های هواپیمایی ایجاد کرده و قرارداد های تجاری بین آنها برقرار شده است، می توان باشگاه های زیر را نام برد:

آرسنال و هواپیمایی امارات

روابط امارات و آرسنال ریشه ای عمیق دارد. استادیوم اختصاصی آرسنال، به نام امارات نامیده شده و مدت هاست که نشان هواپیمایی امارات بر روی پیراهن این تیم درج شده است. در سال ۲۰۱۵، امارات یکی از هواپیماهای بویینگ خود را با تم و لوگو آرسنال رنگ آمیزی و رونمایی کرد. این هواپیما تا سال ۲۰۱۶ در اختیار آرسنال بود و در سال ۲۰۱۷ با عنوان آرسنال تور ۲۰۱۷ رنگ آمیزی شد. یک ایرباس A380 نیز در همین سال برای نشان دادن روابط این شرکت و باشگاه آرسنال با تم و نماد این باشگاه رنگ آمیزی شد و چند ماه بعد با نماد FA Cup دوباره رنگ آمیزی شد.

در سال ۲۰۱۹ نیز هواپیمایی امارات یک هواپیمای دیگر را نیز به نام آرسنال رنگ آمیزی کرد. طرحی که این شرکت بر روی سوپرجامبو خود کشیده بود، تصاویری از بازیکنانی مثل لوکاس توریرا، مسوت اوزیل، الکساندر لاکازت و… را شامل می شد.

در سال ۲۰۱۸ امارات و آرسنال قرار داد اسپانسری جدید امضا کردند تا همکاری خود را تا سال ۲۰۲۴ ادامه دهند. به عنوان بخشی از این قرارداد، استادیوم امارات نیز تا سال ۲۰۲۸ به همین نام باقی خواهد ماند.

لسترسیتی و Air Asia

Air Asia  یک شرکت حمل و نقل ارزان قیمت مستقر در مالزی است که با لیگ برتر هم ارتباط دارد، هرچند به انگلیس پرواز نمی کند. این شرکت هواپیمایی تایلندی تحت مالکیت شرکتking power group  قرار دارد که این شرکت مالکیت لسترسیتی را هم در اختیار دارد. طرح و رنگ های به کار رفته در لوگو این باشگاه در سال ۲۰۱۷ بر روی یکی از ایرباس های ۳۲۰ شرکت Air Asia رنگ آمیزی شد. همچنین ورزشگاه اختصاصی لسترسیتی که از سال ۲۰۰۲ به عنوان واکر استادیوم شناخته می شد، پس از این قرارداد به نام ورزشگاه کینگ پاور شناخته شد.

منچستر یونایتد و هواپیمایی Aeroflot

آئروفلوت حامل رسمی تیم منچستر یونایتد است. وب سایت رسمی باشگاه منچستر یونایتد اعلام کرده است که شرکت هواپیمایی روسی، مشاوره های استراتژیکی در مورد چیدمان سفر برای تیم و مسئولان آن به باشگاه ارایه می دهد. خدمات چارتر نیز جزئی از خدمات این شرکت برای باشگاه منچستر است. در سال ۲۰۱۴ آیروفلوت یک هواپیمای A321 را با رنگ های مرتبط با لوگوی منچستر رنگ آمیزی کرد. این هواپیما تقریبا ۷ ساله است و در سال ۲۰۱۴ به این شرکت تحویل داده شده است.

از آنجا که شبکه مسیرهای آیروفلوت شامل منچستر نیست، کمتر ممکن است این هواپیما در این شهر دیده شود. اگرچه ممکن است منچستر یونایتد از هواپیما برای اهداف چارتر از شهر منچستر استفاده کند، اما ممکن است این هواپیما را در هیترو لندن بیشتر ببینید.

منچسترسیتی و هواپیمایی اتحاد

اتحاد و منچستر سیتی از سال ۲۰۰۹ با یکدیگر شریک بوده اند. استادیوم خانگی منچستر سیتی نیز به عنوان “ورزشگاه اتحاد” نامیده می شود. این نام در سال ۲۰۱۱ و بعد از قرارداد تجاری بین این باشگاه و هواپیمایی اتحاد انتخاب شده است. قبل از شروع قرارداد دوطرفه بین این دو، این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه شهر منچستر شناخته می شد. در اکتبر ۲۰۱۹، اتحاد از جدیدترین هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ خود رونمایی کرد که در یک تم کاملاً مشخص با نمادهای منچستر سیتی نقاشی شده است. این هواپیما غالبا در مسیر بین ابوظبی و منچستر پرواز می کند.

منچستریونایتد و Air Asia

در سال ۲۰۰۶ ، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت آسیایی AirAsia به هواپیمای رسمی ارزان منچستر یونایتد تبدیل شد. گرچه این شرکت هواپیمایی به منچستر یا حتی انگلیس پرواز نمی کند اما بهتر است بدانید که منچستر یونایتد در آسیا طرفداران زیادی دارد و این، از اصلی ترین دلایل این قرار داد تجاری است. به همین ترتیب، بین ژانویه ۲۰۰۶ و آوریل ۲۰۰۹، یکی از هواپیماهای این شرکت با رنگ های لوگو منچستر یونایتد رنگ آمیزی شد. این هواپیما یک هواپیمای ۱۴ ساله ایرباس A320 است که در سال ۲۰۰۶ به شرکت Air Asia تحویل داده شد.

لیورپول و هواپیمایی Garuda

گرچه این مورد مانند موارد قبلی نیست، اما به دلیل وجود برچسب لیورپول بر روی یکی از هواپیماهای این شرکت، به آن اشاره می کنیم. بین جولای ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۱۴، بر روی یکی از هواپیماهای این شرکت، برچسب Liverpool FC نصب شد. این هواپیما که به نام PK-GPA ثبت شده است، عمری تقریبا ۲۴ ساله دارد و در سال ۱۹۹۶ به اندونزی گارودا تحویل داده شده است. امروز، این هواپیما عمدتا بین جاکارتا، هنگ کنگ، سنگاپور و سایر کشورهای آسیایی در رفت آمد است.

یک نظر

ورود

  • حسینی فروردین ۳۰, ۱۴۰۰

    لیورپول رو :)) با یه برچسب!