تبریک پله به کریستیانو رونالدو بابت شکستن رکوردش

تبریک پله به کریستیانو رونالدو بابت شکستن رکوردش

پله، اسطوره برزیلی و فقید فوتبال به کریستیانو رونالدو برای شکستن رکوردش تبریک گفت. در جریان برد تیم یوونتوس مقابل تیم کالیاری، کریستیانو رونالدو موفق به انجام پرفکت هت‌تریک (یعنی زدن سه گل با پای چپ، راست و سر) شد و تیمش با نتیجه ۳-۱ این دیدار را پشت سر گذاشت. گلزنی رونالدو باعث رساندن تعداد گلش به ۷۷۰ شد و به این ترتیب رکورد پله را شکست. پله نیز از این فرصت استفاده کرد و با انتشار تصویری از خودش و رونالدو در کنار هم در اینستاگرام به رونالدو تبریک گفت.

رونالدو

او در پستی نوشت: «زندگی یک پرواز انفرادی است. هر کس سفر خودش را دارد و سفری که تو در آن هستی بسیار زیباست. من تو را بسیار تحسین می‌کنم، من دیدن بازی تو را بسیار دوست دارم و این حقیقت از کسی پوشیده نیست. بخاطر شکستن رکوردم در بازی‌های رسمی به تو تبریک می‌گویم. این که نمی‌توانم تو را در آغوش بگیرم تنها افسوسی است که می‌خورم. این تصویر را با علاقه بسیار زیاد و به عنوان نماد رفاقت چندین ساله‌مان به اشتراک می‌گذارم.»

رونالدو

از آنجایی که هیئت حاکم بر فوتبال دنیا یعنی فیفا هیچ رکورد رسمی از تعداد گل‌ها به ثبت نمی‌رساند، بخاطر همین تعداد رسمی گل‌های زده شده همیشه مورد مناقشه قرار می‌گیرد. رسانه‌های زیادی هنگامی که رونالدو به رکورد ۷۶۰ گل زده رسید او را بخاطر گذر کردن از رکورد جوزف بیکان تشویق کردند. به هر حال اتحادیه فوتبال جمهوری چک اعلام کرد پس از بررسی آمار طی این بازیکن اهل چک اسلواکی در واقع ۸۲۱ گل بین سال‌های ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۵ به ثمر رسانده است. بنیاد آماری سند. ورزش. فوتبال (به اختصار RSSSF) که یک سازمان آماتور بین المللی ثبت آمار درباره فوتبال است تعداد گل‌های پله را ۷۷۵ گل حساب کرده است.

رونالدو

کریستیانو رونالدو نیز رسیدن به رکورد پله را با انتشار پستی در اینستاگرام به گوش هواداران خود رساند و گفت: «چند هفته گذشته رسانه‌ها از رسیدن من به ۷۵۷ گل پله در تعداد گل‌های زده در بازی‌های رسمی خبر دادند. اگر چه از این رسانه‌ها سپاسگزارم اما باید توضیح دهم که چرا رکوردی که آن‌ها گفتند را تصدیق نکردم. احترام همیشگی من برای آقای پله باعث شد تا علاوه بر ۷۵۷ گل زده شده توسط وی، من ۹ گلش در تیم سائوپائولو و تک گلش در تیم نظامی برزیل را هم حساب کنم و تعداد گل رسمی پله را ۷۶۷ گل در نظر بگیرم. جهان از آن موقع تغییر کرده و فوتبال هم نیز از این قائله مستثنی نیست. اما این بدان معنا نیست که ما طبق علاقه خود تاریخ را پاک کنیم.» کریستیانو رونالدو ادامه داد: «امروز من به تعداد ۷۷۰ گل رسمی در دوران حرفه‌ایم رسیدم. اولین حرف‌هایم را مستقیم به پله می‌زنم. هیچ بازیکنی در جهان نیست که از پله و گل‌ها و بازی‌ها و افتخاراتش نشنیده باشد و منم استثنا نیستم. وقتی در مادیرا بچه بودم و بزرگ می‌شدم هرگز غلبه بر رکورد پله آرزویم نبوده است. از تمام کسانی که در این سفر مرا همراهی کردند تشکر می‌کنم. از هم‌تیمی‌هایم، از حریفانم، از طرفداران بازی‌های زیبا در سراسر دنیا و بالاتر از همه از خانواده و دوستان نزدیکم که بدون آن‌ها نمی‌توانستم این کار را انجام دهم.»

رونالدو

بیشتر بخوانید:

پسربچه ژاپنی که دیدار با کریستیانو رونالدو مسیر زندگی‌اش را تغییر داد + ویدیو

پله ویلچر نشین شد؛ تصاویر دیده نشده از این روزهای اسطوره فوتبال برزیل

منبع: espn
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • من اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    پله، اسطوره برزیلی و فقید فوتبال
    فقید را واسه کسی که مرده میگن…..
    بد نیست یکم اصول نگارش یاد بگیرین