قصه های جزیره و حقایقی درباره این سریال خاطره انگیز

قصه های جزیره و حقایقی درباره این سریال خاطره انگیز

سریال «جاده ای به اونلی» (Road to Avonlea) که در ایران با نام قصه های جزیره شناخته می شود یکی از خاطره انگیزترین سریال های خارجی پخش شده از تلویزیون ایران است. این سریال که در دهه ی ۷۰ از تلویزیون ایران پخش می شد از چنان محبوبیتی برخوردار شد که تا به امروز ادامه دارد و هنوز هم بسیاری طرفدار این سریال هستند.

با چند حقیقت جالب درباره سریال قصه های جزیره همراه باشید.

۱- کریسمس اونلی

پخش سریال قصه های جزیره یا همان «جاده ای به اونلی» که محصول کانادا بود از سال ۱۹۹۰ آغاز شد و در سال ۱۹۹۶ به پایان رسید. این سریال در مجموع ۷ فصل و ۹۱ اپیزود دارد. در سال ۱۹۹۸ فیلمی با حال و هوای کریسمس بر اساس سریال «جاده ای به اونلی» پخش شد که «کریسمس اونلی» (An Avonlea Christmas Movie) نام داشت. این فیلم تلویزیونی بود.

۲- چهره های مشهوری که به عنوان بازیگر مهمان در آن حضور پیدا کردند

با افزایش محبوبیت سریال در زمان پخشش در کانادا و آمریکا، بازیگران مشهور رفته رفته به حضور در آن علاقمند شدند. مایکل یورک، کریستوفر ریو (سوپرمن)، فی داناوی (بانی و کلاید)، ند بیتی (آهنگ من را بشنو) و رایان گاسلینگ (لالا لند) در سریال قصه های جزیره حضور داشته اند. تنها بازیگر مهمان این سریال که در دو اپیزود آن نقش آفرینی کرد مایکل یورک (آستین پاورز) بود. او در سریال نقش کاپیتان ازکیل کرین را برعهده داشت.

۳- قصه های جزیره در سال ۱۹۰۸ متولد شد

لوسی ماد مونتگومری کتاب «آن از گرین گیبلز» (Anne of Grenn Gables) را در سال ۱۹۰۸ نوشت. او چندین کتاب دیگر هم با محوریت این شخصیت منتشر کرد. در سال ۱۹۸۵ شرکت فیلمسازی سالیوان سریالی به همین نام ساخت. سالیوان تصمیم گرفت این پروژه را یک گام جلوتر برد و سریالی تلویزیونی بر اساس این کتاب بسازد. اینگونه بود که سریال «جاده ای به اونلی» یا همان قصه های جزیره متولد شد. تعدادی از شخصیت های «آن از گرین گیبلز» به قاب تلویزیون بازگشتند. دو مورد از شناخته شده ترین آن ها پاتریشیا همیلتون در نقش راشل لیند و کالین دوهرست در نقش ماریلا کاتبرت بود.

۴- بازیگر نقش فلیسیتی فکر می کرد این سریال بیشتر از چند هفته ادامه پیدا نکند

جما زامپرونا بازیگر نقش فلیسیتی کینگ در سریال قصه های جزیره اولین باری که برای بازی در این سریال انتخاب شد هیجان زیادی داشت. با این حال، او تصور می کرد این پروژه چند هفته بیشتر طول نکشد. اما این سریال به چنان موفقیت عظیمی دست یافت که در نهایت تا ۷ فصل ادامه پیدا کرد.

۵- بارانی از جوایز برای قصه های جزیره

سریال قصه های جزیره بیشتر از ۵۰ جایزه بین المللی دریافت کرده است. دو مورد از آن ها جایزه معتبر امی هستند. بیشتر جوایزی که این سریال دریافت کرده در بخش بهترین سریال هستند، که البته جای تعجب ندارد و حتماً شما هم موافق هستید.

منبع: newfaithnetwork
دیجیاتو
۱۴ نظر

ورود

  • هنجارشکن اسفند ۲۶, ۱۳۹۹

    یادش بخیر.
    این سریال نکات اموزنده داشت. اما نمیدونم چرا ملت ما هیچوقت این چیزا رو یاد نمیخوان بگیرن. یا مخالفن.

  • P اسفند ۲۷, ۱۳۹۹

    وای خدا. باور کنیدنمیتونم. حس واقعیم و تو قالب جمله بیان کنم. نمیدونم چطوری بگم من همه. عمرم عاشق. فیلم. و سریال بودم ولی. از بین ملیون ها ساعتی. که ملیون ها فیلم و سریال بودم فک کنم تا آخر عمرم هم. ازم بپرسن کدوم و میخوای جز این سریال چیزی یادم. نمیاد هنوزم سالی چند بار تو شبکه ها سرچ میکنم ببینم از کجا داره پخش میشه. با اینکه خودم دی دیدیش و خریدم عاشقشم عاشق اصلا. نمیتونم. بگم چرا دوس دارم. خودم و اونجا. تو اون. محیط حس. کنم. کاش اونجا. بودیم کاش

    • سحر تیر ۲۸, ۱۴۰۲

      کاملاااااا باهاتون موافقم
      من همش تو رویاپردازی با این سریال زیبا بودم
      هنوزم دوسش دارم

  • P اسفند ۲۷, ۱۳۹۹

    کاش دوباره. و صد باره. پخش کنن. عاشقشم. عاشق. همشون.

  • الهه اسفند ۲۷, ۱۳۹۹

    من اینقدر عاشق این سریالم که هر بار که میبینمش و به قسمت اخرش میرسه تا چند روز افسردگی دارم،نمیدونم چرا سریال به این خوبی رو دست اخر اونقدر بد و با سانسور افتضاح تموم کردن

  • علی اسفند ۲۸, ۱۳۹۹

    سریالی زیبا و بیاد ماندنی البته نباید نقش دوبلورهای توانمند رو در این سریال فراموش کنیم.که زیبایی آن را صد چندان کرد

  • احمد تیر ۲۲, ۱۴۰۰

    من عاشق این سریال هستم. به خصوص که سریال خانوادگی هستم و در اون نقش پدر و مادر و فرزندان واقعا به خوبی احساس می شه. همیشه آرزو داشتم ی همچین خانواده ای داشته باشم. همه همدیگر را دوست دارند و به همدیگه کمک می کنند. چندبار دیدم و هربار باز هم نگاه می کنم فقط نمی دونم چرا سیما بی سلیقگی به خرج میده و قسمت آخرش را مزخرف تمام می کنه؟ غیر از این سریال از سریال خانه کوچک هم بسیار لذت می برم واقعا اینکه از این دو سریال کدومش را انتخاب کنم واقعا مشکله

  • MHY مرداد ۱, ۱۴۰۰

    با سلام و آرزوی خوبی و سلامتی و خوشی برای همگی.
    عزیزانم، دلیل اصلی دلنشین بودن این سریال و خیلی آثار قدیمی آموزنده، دوبله مهربان و با ادبی هست که پرورش یافته فرهنگ پاک و زیبای ایران عزیزمون هست.
    شاید با خودتون بگین کدوم فرهنگ … فرهنگی که از اوایل دهه ۸۰ شمسی رفته رفته افت کرد و این رو بخوبی میشه در سردی و نبود عاطفه در صدای مصنوعی دوبلورهای جدید دریافت.
    اگه به زبان های خارجی آشنایی کافی داشته باشین میفهمین که خانواده کینگ که در سریال دوبله هست با نسخه اصلی حال و هوای متفاوتی داره. از نوع بیان گرفته تا حتی اعتقادات. نمیگم اصل سریال بده ولی به خوبی که شما عزیزان هموطنم که در آغوش مادران و پدرانی پاک بزرگ شدید، تصور می کنید نیست.
    دنیای جزیره حتی برای مرفه ترین و صاحب آسایش ترین مردم اروپا و آمریکا رؤیاست. در بعضی بخش های این سریال نشانه های مهربانی خدا رو بخوبی میشه احساس کرد. چیزی که امروزه نه تنها در غرب بلکه در ایران عزیز هم کمرنگ شده…
    این بخاطر اینه که ما عوض اینکه مقابل سختی ها بایستیم و سعی کنیم خودمون و خانواده مون رو اصلاح کنیم همش دنبال فرار و مهاجرت به بهشتی دروغین هستیم که هرگز وجود نداره.
    بهشت جاییه که ما از لذات پلید و خودخواهی خودمون صرف نظر کنیم تا دنیای بهتری بسازیم؛ چیزی که متأسفانه از آدم های خوب داستان جزیره یاد نمیگیریم. اینکه سعی کنیم آدم های بهتری باشیم و برای دیگران فداکاری کنیم.
    همیشه حسرت کریسماس رو میخوریم بی آنکه سعی کنیم جشن نوروز رو به زیباترین و خاطره انگیزترین شکل برگزار کنیم.
    به خدا زیبایی فقط به ظواهر زیبا نیست. دخترک کبریت فروش اگه بلوند و چشم آبی نبود باز هم داستان همانقدر زیبا بود. اگه چشم دلمون رو باز کنیم می بینیم که از مادر و پدرمون گرفته تا سایر بستگان و اقواممون و نسل های آینده این کشور همه چشم امیدشون به عملکرد اکنون ماست.
    زندگی کوتاه تر از اونیه که فکر میکنیم و حتی اگر زندگی ابدی وجود داشته باشه، وقتی به عظمت عالم هستی فکر کنیم؛ وقتی به مستقل بودن شخصیت ها و رؤیاها و آرزوهامون فکر کنیم؛ اینکه مادرم قبل از اینکه مادر من باشه زمانی دختر جوان و زیبایی بوده. پدرم قبل از اینکه پدر من باشه زمانی جوان بانشاطی بوده. آنها هزار آرزو داشتن و حال شرایط ما رو در کنار هم قرار داده…
    فقط اینکه ممکنه در زندگی ابدی دیگه هرگز همدیگه رو نخوایم و یا پیدا نکنیم.
    چیزی که زندگی در این دنیا رو ناب میکنه اینه که سعی کنیم به عشق باور داشته باشیم و اون رو به اشکال مختلف ابراز کنیم. و اون میسر نخواهد شد جز کمی با عبور از خودمون.
    امشب که با تنفر از مشکلات و سختی های زندگیمون به خواب میریم نمیدونیم که صبح روز بعد کدام عزیزمون رو از دست میدیم. اصلا آیا فرصت این رو پیدا می کنیم که غرورمون رو بشکنیم و شاید برای آخرین بار کسی رو در آغوش بگیریم و بهش بگیم که دوستش داریم؟

    • الهه آذر ۲۲, ۱۴۰۰

      سلام و عرض ادب?
      خط به خط نظرتونو خوندم و درآغوش گرفتم چقدر کامل و زیبا و قابل درک و قابل فهم، شاید اوونلی همینجاست، شاید خاله هتی و خاله الوویا همون خاله های خودمونن شاید سارا و فیلیسیتی و فیلیکس خود ماهاییم و فقط کافیه زندگی رو ی حور دیگه ببینیمو درک کنیم با اینکه شاید تو سختی هستیم و این سختی دلامونو سنگ کرده، کاش با همه این سختی ها بتونیم عاشق باشیمو قشنگ زندگی کنیم و بله این فیلم دوست داشتنی و زیبا شاید داستان زندکی ماهاست که میگه هرجی هستی هرجا هستی به اندازه ای که میتونی زیبا باش زیبا زندگی کن❤️امیدوارم پیاممو بخونید و همیشه احساستون همینطور زیبا بمونه????

    • سحر تیر ۲۸, ۱۴۰۲

      عالی نوشتید دوست عزیز
      باهاتون موافقم
      ✌🏼✌🏼✌🏼🌹🍃

  • کاوه اردیبهشت ۷, ۱۴۰۲

    خدایا من را با بازیگران این سریال در قیامت محشور گردان

    • مهتاب رئیسی مرداد ۱۵, ۱۴۰۲

      زیباترین سریالی که دیدم، چه قدر انسان بودند،چه قدر هوای همو داشتند ، چه قدر باشرف وبا ایمان بودند، دریک کلام انسانهای واقعی….

  • سمیه آبان ۲۴, ۱۴۰۲

    بهترین سریال وخاطرات بچگیمون ،یاد عزیزانی که اون زمان بودند وحالا نیستند😔

  • مهلا آذر ۲۱, ۱۴۰۲

    من نفهمیدم اخرش گاس بینا شد یا نه؟