راهکارهایی برای حفظ جوانی و طراوت دست ها

راهکارهایی برای حفظ جوانی و طراوت دست ها

پوست وقتی کبود می شود یا در معرض آفتاب قرار می گیرد، ملانین تولید می کند که این امر به ایجاد لکه های پوستی تیره می انجامد. این مسأله در مورد ساییده شدن پوست هم صدق می کند که باعث پینه بستن آن می شود. دست های ما می توانند سن ما را هم برملا کنند.

در ادامه راهکارهایی به شما معرفی خواهیم کرد که کمک می کنند ظاهر جوان تری به دست های خود دهید.

۱- همیشه کرم ضد آفتاب بزنید

به طور قطع یکی از مهم ترین کارها برای حفظ جوانی دست ها استفاده از کرم ضد آفتاب است که از ایجاد لکه های پوستی تیره و حتی سرطان پوست جلوگیری می کند. برای این منظور، ۳۰ دقیقه پیش از بیرون رفتن مقدار زیادی کرم ضد آفتاب (با اس پی اف ۵۰ یا بالاتر) به دستان خود بزنید. به علاوه به خاطر داشته باشید کرم ضد آفتاب باید طی روز تجدید شود.

۲- هنگام رانندگی و انجام کارهای خانه از دستکش استفاده کنید

استفاده از دستکش دست های شما را از آسیب ها و جراحات احتمالی که ممکن است باعث ایجاد لکه های پوستی تیره شوند حفظ می کند. مثلاً استفاده از دستکش در هنگام رانندگی به محفوظ ماندن پوست دست ها از پرتوهای فرابنفش خورشید کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از دستکش هنگام انجام کارهای خانه مثل شستن ظرف ها، باغبانی یا حتی کار با شوینده های شیمیایی، دست های شما را از خشکی یا کبودی حفظ می کند.

۳- برای نرمی بیشتر دست های خود را بخیسانید

در فصل زمستان سرمای هوا باعث خشکی، سخت شدن و ترک خوردن پوست می شود. برای جلوگیری از این مشکلات، دست های خود را در آب ولرم و نمک اپسوم بخیسانید. این کار به آرام گرفتن ذهن و بدن شما بعد از یک روز کاری طولانی کمک می کند. اگر مایل باشید می توانید پاهای خود را هم به همین روش بخیسانید.

۴- دست های خود را لایه برداری کنید

برای نفوذ بیشتر رطوبت به پوست، باید پیش از زدن مرطوب کننده سلول های مرده پوست را از بین ببرید. برای این کار، دست های خود را با آب گرم خیس کنید و با یک برس یا اسفنج پوست دست های خود را به آرامی با حرکات مدور ماساژ دهید. بعد از این کار بلافاصله کرم مرطوب کننده را بزنید.

۵- استفاده از کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید

همیشه یک کرم مرطوب کننده به همراه داشته باشید و طوری از آن استفاده کنید که گویی زندگی تان به آن وابسته است! استفاده از کرم مرطوب کننده شما را از تغذیه شدن پوست دست های خود و حفظ نرمی آن مطمئن می کند. برای رطوبت رسانی بیشتر می توانید از کرم هایی استفاده کنید که حاوی اوره و سیالیسیک اسید هستند. کرم های حاوی هیالورونیک اسید هم مناسب هستند و گزینه ی مقرون به صرفه ای برای از بین بردن چین و چروک های پوست به شمار می روند.

۶- از محصولات پوستی برای از بین بردن لکه های تیره ی روی دست ها استفاده کنید

برای از بین بردن لکه های پوستی تیره ی روی دست ها از محصولات حاوی ویتامین سی استفاده کنید چون این ماده جلوی هایپرپیگمنتاسیون یا همان اختلال افزایش رنگدانه های پوستی را می گیرد.

به خاطر داشته باشید محصولات روشن کننده حاوی جیوه هستند که به شدت برای سلامت مضر است. پیش از استفاده از این محصولات، حتماً درباره ی خطرات احتمالی آن ها خوب تحقیق کنید.

۷- به کوتیکول ناخن ها توجه ویژه داشته باشید

خشکی کوتیکول ها باعث نامرتب شدن ظاهر دست ها می شود. با مرطوب کردن کوتیکول ها می توانید ظاهر دست هایتان را زیر و رو کنید. این کار را می توانید با استفاده از کرم های مرطوب کننده یا حتی روغن زیتون انجام دهید. کافی است کوتیکول های ناخن های خود را با مرطوب کننده ی مورد نظرتان به آرامی ماساژ دهید.

۸- مراقب ناخن های حساس خود باشید

برای حفظ جوانی دست ها، مراقبت از ناخن ها امری ضروری است. از آنجایی که باکتری ها و قارچ ها می توانند باعث عفونت کردن پوست شوند، عادت ناخن جویدن را کنار بگذارید. برای آنکه دست های جوانی داشته باشید، ناخن های خود را خوش فرم و سالم نگه دارید و از آن ها خوب مراقبت کنید.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود