تولد نوزاد عجیب الخلقه در عراق که اولین مورد در نوع خود در جهان است

تولد نوزاد عجیب الخلقه در عراق که اولین مورد در نوع خود در جهان است

پزشکان می گویند نوزادی که اخیراً در عراق با سه آلت تناسلی به دنیا آمده، اولین نوزاد در جهان است که با چنین شرایطی مشاهده شده است. کارشناسان می گویند که این نوزاد پسر دارای یک شرایط خاص و نادر موسوم به triphallia به معنای داشتن سه آلت تناسلی است و اولین موردی با این شرایط به شمار می آید که در جهان گزارش شده است. این نوزاد که در استان دهوک منطقه کردستان عراق به دنیا آمده و زمانی که سه ماهه بود مشخص شد به این وضعیت دچار شده است.

پزشکان می گویند نوزادی که اخیراً در عراق با سه آلت تناسلی به دنیا آمده، اولین نوزاد در جهان است که با چنین شرایطی مشاهده شده است.

بر اساس گزارش ها، والدین این نوزاد متوجه تورم در ناحیه بیضه و دو برآمدگی پوستی دیگر در قسمت دستگاه تناسلی او شدند. پزشکان بعد از بررسی ها متوجه شدند که این برآمدگی ها در واقع آلت های تناسلی واقعی و اضافی هستند که به ترتیب دو و یک سانتیمتر طول دارند و تنها یکی از آن ها دارای سر آلت است. در نهایت پزشکان عراقی متوجه شدند که اولین مورد از triphallia را در جهان کشف کرده اند. به گفته پزشکان عراقی، دو آلت تناسلی اضافی این نوزاد غیرکاربردی و ناکارآمد بوده و به همین دلیل طی یک جراحی ساده برداشته شده اند. دکتر شاکر سلیم جبالی، نویسنده این گزارش می گوید: هر موردی شرایط خاص خود را دارد. تا جایی که ما می دانیم این اولین مورد گزارش شده در جهان از سه آلت تناسلی یا triphallia است. هیچ مورد مشابه دیگری در انسان تاکنون مستند نشده است».

پزشکان می گویند نوزادی که اخیراً در عراق با سه آلت تناسلی به دنیا آمده، اولین نوزاد در جهان است که با چنین شرایطی مشاهده شده است.

کارشناسان می گویند که این آلت های تناسلی اضافی مانند ارگان های کاربردی عمل نمی کنند. اولین مورد از آلت های تناسلی اضافی برای اولین بار در حدود ۴۰۰ سال پیش توسط پزشکان مستند شده و در آن مورد نیز یک نوزاد پسر تنها با دو اندام تناسلی به دنیا آمده بود. گفته می شود این اتفاق با نسبت ۵ مورد در هر ۶ میلیون تولد رخ می دهد. تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد تولد نوزاد دارای دو اندام تناسلی گزارش شده بود که در مواردی هر دو آلت سالم بوده و توانایی انجام وظایف خود را داشتند.

بیشتر بخوانید: تغییر اندام تناسلی مردان در طول زندگی ؛ از بزرگ شدن تا کوچک شدن

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • anonymous فروردین ۱۶, ۱۴۰۰

    یاد خت … ن…ه اجباری یادم افتاد،
    هرچیزی باید گذاشته بشه طرف خودش در آینده درباره داشتن یا نداشتنش تصمیم بگیره،
    کاری ندارم به غیر کاربردی بودن این کلی میگم

  • فرشید فروردین ۲۱, ۱۴۰۰

    «انجام وظایف خود» خیلی خوب بود. :-))