زوج کره ای اثر هنری نیم میلیون دلاری را تخریب کردند

زوج کره ای اثر هنری نیم میلیون دلاری را تخریب کردند

یک زوج اهل کره جنوبی به اشتباه یک اثر هنری نیم میلیون دلاری را تخریب کردند. ویدئویی از تصاویر دوربین های مدار بسته ی محل وقوع این اتفاق منتشر شده که زوج کره ای را در حال رنگ کردن این اثر هنری نشان می دهد.

کانگ ووک، مدیر نمایشگاهی که این اتفاق در آن رخ داده است، دراینباره به رویترز گفت: «آن ها فکر کردند از آن کارهای هنری مشارکتی است و اجازه ی این کار را دارند و این اشتباه را مرتکب شدند.»

اثر هنری آسیب دیده، کاری بدون نام در ابعاد ۲۴۱ در ۶۹۸ سانتیمتر است که توسط هنرمندی پاریسی به نام جان اندرو پرلو در سال ۲۰۱۶ در حضور تماشاچیان ترسیم شد و نیم میلیون دلار ارزش دارد.

قوطی های رنگ و قلموهای به کار رفته در خلق این اثر هنری انتزاعی را جلویش چیده بودند. صاحب اثر وسایل کارش را هم جزئی از اثر خود می داند و شاید همین امر زوج کره ای را به اشتباه انداخته بود.

تصاویر دوربین های مدار بسته این زوج کره ای را نشان می دهد که بی مقدمه قلموی رنگ را برمی دارند و با آن چند ضربه روی اثر مذکور می زنند. ویدئوی منتشر شده نمای نزدیکی از این اثر هنری را نشان می دهد که حالا سه لکه ی سیاه بدقواره روی آن نقش بسته است.

مسئولین نمایشگاه بعد از دیدن تصاویر دوربین های مداربسته زوج کره ای را دستگیر کردند. با این حال، بعدتر آن ها را رها کردند چون اتفاق رخ داده اشتباهی ناخواسته به نظر می رسید و مسئولین نمایشگاه تصمیم گرفتند پای آن ها را به دادگاه نکشانند.

کانگ، مدیر نمایشگاه گفته: «در حال حاضر با صاحب اثر برای مرمت آن در مذاکره هستیم.»

در همین حال، مسئولین نمایشگاه جلوی اثر هنری مذکور را حصار کشیده و یک تابلوی «دست نزنید» هم گذاشته اند تا دیگران هم چیزی به آن اضافه نکنند.

این اتفاق اما مزایایی هم داشته و اینطور که گفته می شود جستجوها درباره ی این نمایشگاه را بیشتر کرده است.

این اولین باری نیست که بازدیدکنندگان با اثر هنری یک شخص مانند یک نقاشی دیواری رفتار می کنند. در فوریه ی سال گذشته ی میلادی، خرابکارها یک نقاشی با موضوع روز ولنتاین که اثر بنکسی هنرمند گرافیتی کار انگلیسی بود را تنها ۴۸ ساعت بعد از تکمیلش تخریب کردند.

منبع: nypost
۳ نظر

ورود

  • Siamak فروردین ۱۷, ۱۴۰۰

    یه سری رنگ پاشیده به دیوار اینم شده اثر هنری یه دو تا قوطی رنگ بدین ست یه بچه از این بهترم در میاره چه چیزای مسخره ای هنر محسوب میشه

  • فرشید فروردین ۲۱, ۱۴۰۰

    لطفاً یاد بگیرید درست بنویسید: قلم‌مو، پاک‌کن، هت‌تریک.

  • کوروش تیر ۱۳, ۱۴۰۱

    این که فرق زیادی نکرده