موضوع جنجالی جدید در تیک تاک: «این کاروان چه رنگی است؟»

موضوع جنجالی جدید در تیک تاک: «این کاروان چه رنگی است؟»

از زمانی که اینترنت فرصت این را داشت بحثی داغ در مورد رنگ یک شیء غیرجاندار داشته باشد مدت زمان قابل وجهی می گذرد. این سنت جالب در فوریه ۲۰۱۵ آغاز شد، زمانی که یک تصویر قابل توجه از یک لباس راه راه در اینترنت دست به دست شده و به یک ماجرای جنجالی تبدیل گردید. بسیاری از کاربران اینترنت رنگ این لباس را سفید و طلایی عنوان کرده و برخی دیگر نیز مشکی و آبی. سپس چند سال بعد یک دنباله نه چندان محبوب با عنوان «این لباس ها چه رنگی هستند» آمد و این سه گانه با سومین عنوان ناامید کننده اش به نام «این نمایش ها صورتی هستند یا خاکستری» به پایان رسید.

یک کاربر تیک تاک تصویری از کاروان قدیمی خانواده اش را منتشر کرده و از کاربران خواسته رنگ آن را حدس بزنند

اکنون این داستان با یک عنوان دیگر ادامه یافته است: «این کاروان چه رنگی است؟». یک کاربر تیک تاک به نام RetroViscountReno اخیراً روند بازسازی یک کاروان Viscount متعلق به خانواده خود (که در آمریکا با نام motorhome  یا RV شناخته می شود) که مدل دهه ۱۹۷۰ است را در این رسانه اجتماعی منتشر کرده و رنگ آن باعث اختلاف در میان کاربران و بحث در این باره شده است. در ویدیویی که به تازگی در این باره منتشر شده، این کاربر از دیگر کاربران تیک تاک چنین می پرسد: «این ون یک توهم بصری است. شما چه می بینید؟ شریک زندگی تان چه رنگی می بیند؟ و خانواده تان چه رنگی می بیند؟ زیرا می توانم به شما همین الان بگویم، رنگی که می بینید رنگ درست نیست».

یک کاربر تیک تاک تصویری از کاروان قدیمی خانواده اش را منتشر کرده و از کاربران خواسته رنگ آن را حدس بزنند

اکثر افرادی که کامنت گذاشته اند، ظاهراً رنگ این کاروان را کرمی در قسمت بالا و سبز نعنایی در قسمت پایین دیده اند، در حالی که برخی دیگر می گویند رنگ قسمت پایین خاکستری و صورتی است. مالک این اکانت تیک تاکی که اسپنسر پورتر اهل ویکتوریا در استرالیاست، اطمینان داده که تشخیص هر دو دسته کاربران اشتباه است. پورتر در صحبت های خود اعلام کرده که رنگ واقعی این ون سفید و سبز است. وی در این باره گفته است: «گفتم، اوه چه کاروان سفید و آبی زیبایی و سپس همسرم گفت، نه این صورتی و سفید است و به همین خاطر کمی در این مورد بحث کردیم. سپس با خانواده مان نشانش دادیم و آنها نیز رنگ های متفاوتی را می دیدند. به همین دلیل خیلی زود فهمیدیم که هر کسی دیدگاه متفاوتی نسبت به رنگ آن دارد. خیلی عجیب است. اما در پایان، رنگ اصلی سفید و سبز بود».

یک کاربر تیک تاک تصویری از کاروان قدیمی خانواده اش را منتشر کرده و از کاربران خواسته رنگ آن را حدس بزنند

توصیف رنگ واقعی این کاروان به تکنیک روشن سازی و پدیده ای به نام اقتباس رنگی باز می گردد. تصور ما از یک شیء رنگی توسط محیط اطراف آن یا همان رنگ اطراف آن شکل می گیرد. بدین ترتیب افراد بر اساس تصورشان یا تفسیرشان از سایه ای که روی آن می افتد، دیدگاه متفاوتی نسبت به رنگ این شیء دارند.

بیشتر بخوانید: سریال ترندهای عجیب و غریب شبکه اجتماعی تیک تاک؛ این قسمت تراشیدن دندان با سوهان ناخن!

منبع: iflscience
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود