با نورو، ربات پیتزابر خودران در آمریکا آشنا شوید

با نورو، ربات پیتزابر خودران در آمریکا آشنا شوید

ربات‌ها این بار قرار است برای انسان‌ها یک غذای بسیار محبوب را بیاورند. این هفته شرکت دومینو از ربات‌های مخصوص تحویل پیتزا در تگزاس آمریکا رونمایی کرد. این پیتزاها قرار است توسط ماشین خودران به نام Nuro به دست مشتریان برسد.

طرز کار هم به این شکل خواهد بود که مشتریان ساکن محله‌های تگزاس می‌توانند پس از ثبت سفارش پیتزا ربات تحویلشان را انتخاب کرده و هر لحظه از مکان ربات با خبر شوند و با کدی که از هنگام خرید و ثبت سفارش در دست دارند هنگام رسیدن این ماشین با وارد کردن این کد در صفحه‌ای که روی ربات، سفارش خود را تحویل بگیرند. شرکت دومینو می‌گوید: «ماشین‌های خودران نورو اولین ماشین‌های خودران با امکانات کامل هستند. ماشین‌هایی که به انسان نیاز ندارند و می‌توانند به خوبی عمل کنند.»

البته این اولین ماشین خودران تحویل سفارش شرکت دومینو نیست. آن‌ها در سال ۲۰۱۷ هم ماشینی را تهیه کرده بودند که در میشیگان به تحویل غذای مشتریان می‌پرداخت. این شرکت در سال ۲۰۱۳ نیز تحویل پیتزا با پهپاد را در سطح کشور آمریکا امتحان کرده بودند. البته نورو اولین ماشین بدون راننده‌ای است که از سوی وزارت حمل و نقل ایالات متحده توانست تاییدیه رگولاتوری را بگیرد. این ماشین در سال ۲۰۱۸ توسط دو مهندس شرکت گوگل ساخته شد و پس از قرار داد شرکت دومینو با شرکت رباتیک نورو برای تحویل پیتزاها استفاده خواهد شد.

گفتنی است ماشین‌های ساخته شده توسط شرکت نورو هم اکنون در حال ثبت سفارش و تحویل داروهای شرکت داروخانه CVS و همچنین رساندن خواروبار به مشتریان خود در هوستون تگزاس است. یکی از مدیران ارشد شرکت دومینو در رابطه با انتخاب ماشین‌های خودران برای تحویل سفارش مردم می‌گوید: «این برنامه به ما اجازه خواهد داد تا بهتر، از واکنش مشتری‌ها به این نوع تحویل دادنمان مطلع شویم. با این کار ما رفتار مشتری‌ها با ربات‌ها ونوع تاثیر آن بر روی فروشگاه‌هایمان را بررسی خواهیم کرد.» او افزود: «ما به آینده نگاه می‌کنیم تا ببینیم چگونه ماشین‌های خودران کار خود را انجام می‌دهند و ما در این شرکت سعی می‌کنیم بهترین تجربه را برای مشتری‌هایمان رقم بزنیم.»

بیشتر بخوانید:

رقص حرفه ای ربات های شرکت ربات سازی آمریکایی + ویدئو

چارلی ماهی ربات جاسوس، پدربزرگ زیردریایی های جاسوسی پیشرفته آمریکا

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود