مرگ نوزاد ۱۷ ماهه بر اثر آزار جنسی پدرش و واکنش معصومه ابتکار

مرگ نوزاد ۱۷ ماهه بر اثر آزار جنسی پدرش و واکنش معصومه ابتکار

پدری که با آزار جنسی دختر ۱۷ ماهه ی خود مرگ او را رقم زد به زودی محاکمه خواهد شد.

اوایل فروردین ماه سال جاری بود که مادری دختر ۱۷ ماهه ی خود را که به شدت بدحال بود به بیمارستان رساند. این زن به پزشکان گفته بود دخترش را چند ساعتی پیش شوهرش گذاشته بود و وقتی برگشته بود متوجه حال بد فرزند خود شده بود. این مادر گفته بود: «دخترم خیلی بی قرار بود، هر کاری کردم آرام نشد. بعد از چند ساعت تب شدیدی کرد و او را به بیمارستان آوردم.»

پزشکان پس از معاینه ی فرزند این زن به حقیقت هولناکی پی بردند. نوزاد ۱۷ ماهه به طرز فجیعی مورد آزار جنسی قرار گرفته و بر اثر آن دچار خونریزی شدید داخلی شده بود. پس از آن پزشکان بیمارستان پلیس را باخبر کردند.

مادر نوزاد به پلیس گفت: «به ‌خاطر کار زیاد هیچ خریدی برای عید نکرده بودم. روز اول فروردین‌ ماه تصمیم گرفتم بیرون بروم و کمی خرید کنم. دخترم ساناز را پیش پدرش گذاشتم و بیرون رفتم، چند ساعت بعد برگشتم و دیدم بچه خیلی بی‌ قرار است. بعد متوجه شدم بچه تب کرده است و او را به بیمارستان رساندم.»

او درباره ی اینکه چه کسی فرزندش را مورد آزار و اذیت قرار داده است، گفت: «من نمی‌ دانم چه کسی این کار را کرده است، من بچه را پیش فرد غریبه‌ ای نگذاشتم، دخترم پیش پدرش بود.»

پس از آن پدر ساناز مورد بازجویی قرار گرفت. او در ابتدا منکر همه چیز شد اما بعد مجبور به اعتراف شد و گفت: «همسرم ساناز را به من سپرده بود، بچه داشت گریه می‌ کرد و من نمی‌ توانستم آرامش کنم. لباس‌ هایش را درآوردم، فکر کردم شاید گرمش باشد، اما باز ساناز آرام نشد. بعد آن کارها را انجام دادم، البته فکر نمی‌ کردم باعث مرگش شوم. من از این رفتارم بسیار پشیمان هستم و خودم را به خاطر این کار نمی‌ بخشم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا زمان حادثه در منزل تنها بود گفت: «من پنج فرزند دیگر هم دارم اما آن روز بچه‌ ها همراه مادرشان بودند و من و ساناز در خانه تنها بودیم.»

با اعترافات این مرد، همسر وی به‌عنوان ولی‌دم کودک ۱۷ ماهه خواستار اشد مجازات برای همسرش شد. او گفت: «من به جز ساناز پنج فرزند دیگر هم دارم. با همسرم آن ها را بزرگ کردیم و من به همسرم اعتماد داشتم. اصلاً فکر نمی‌کردم او چنین کاری بکند. او پدر ساناز بود و من همیشه فکر می‌ کردم باید به پدر کودکم اطمینان کنم. خودم را نمی‌ بخشم که دخترم را پیش پدرش گذاشتم و با توجه به کاری که کرده است درخواست اشد مجازات را برای او دارم. ساناز ته‌تغاری خانواده بود و مرگ او ضربه ی بزرگی به من زده است.»

پزشکی قانونی در گزارش خود به دادسرا اعلام کرد این نوزاد ۱۷ ماهه به دلیل خونریزی داخلی و شدت جراحات ناشی از کودک‌ آزاری بی‌ رحمانه و بسیار خشن، جان خود را از دست داده است و پرونده ی پزشکی او نشان می‌ دهد تلاش زیادی برای نجات این کودک انجام شده اما نتیجه‌ بخش نبوده است.

برخی رسانه ها به نقل از منبعی آگاه در پلیس آگاهی تهران اعلام کردند این خانواده از مهاجران افغان و ساکن شهرری هستند.

پرونده ی این قتل هولناک برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده است.

واکنش معصومه ابتکار به مرگ دختر ۱۷ ماهه بر اثر آزار جنسی پدرش

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در واکنش به این خبر در حساب توییتری خود نوشت: «از قوه قضائیه انتظار می‌رود با سرعت و قاطعیت به جنایت کسی که نام پدر را یدک می‌کشد رسیدگی کند تا به اشد مجازات برسد.»

وی افزود: «برای چندمین بار هم از مجلس محترم می‌خواهم لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را که ۱۰۶ روز است به مجلس ارسال شده تصویب کند. گرچه هنوز اعلام وصول هم نکردند.»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۱۸ نظر

ورود

  • Milad اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰

    واقعا چنین خبری باورنکردنیه و قلب ادما به درد میاره
    خدایا لحظه ای مارا به حال خود وامگذار.

  • من اردیبهشت ۴, ۱۴۰۰

    افغانی ها با بچه دار شدن زیاد می‌خوان جمعیت خودشان رو زیاد کنند تا ایرانی ها تو کشور خودشان به اقلیت تبدیل بشن .
    بهترین راه اینه که همشون رو اخراج کنیم . به قوه قضائیه ما ربطی نداره که این‌ها چه کثافت کاری هایی می کنند .

    • ا اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

      برو گوه نخور ایرانیا خودشون همشون زنا کارن بچه همشون حرومزاده هستن بعد تو میای میگی افغانی ها رو بندازیم بیرون نه که افغانیا دوست دارن تو این ایران تخمی زندگی کنند شما ایرانیا نون ندارین بخورین بدبخت به چی ایران می نازی

      • amini اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

        دهن کثیفتو ببند
        از مدریت سایت درخواست حذف کامنت توهین آمیز این کاربر را دارم.

      • من اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰

        اگه دوست ندارین تو ایران زندگی کنید برگردید به همون خراب شده خودتان. کشور ما رو هم به گند نکشید . مگه دعوت نامه براتون فرستادیم که انقدر از ما طلبکارید؟؟؟

      • Milad اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰

        تمام این حرفایی که زدی شایسته کسیه که کامنتتا تایید کرده..

      • Milad اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰

        احتمالا مسئول تایید نظرات افغانی هست.

      • سامی یوسف اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰

        میگم طالبان بیاد بالاسرتا به صرف انفجار!
        مرتیکه ناراحتی بفرما کابل چه غلطی میکنی اینجا؟

    • محمد رضا اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰

      بیشعور،از جنبه انسانی نگاه کن الان بحث ما افغانی و ایرانی بودن نیس که به افغانی ها توهین میکنی

    • پری اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰

      الان چه ربطی داشت عقده ای

    • زهرا اردیبهشت ۹, ۱۴۰۰

      اولا همه ما مسلمان هستیم ایرانی و افغانی یا نژاد تو اسلام و طبقه بندی مردم و انسانها اشتباه هر کس با تواتر پیش خدا عزیزتر . افغانی ها به دل نگیرند ما هم به کشورهای دیگه مهاجرت کنیم شهروند دوم تلقی میشیم هر کسی به غیر کشور خودش مهاجرت کنه با همین چشم تنگ نظری نگاش میکنن . هر کسی از ایران خوشش نمیاد میتونه برگرده البته تقصیر دولتع زیاد مهاجر افغان قبول کرده افغان اهل سنت باید تو کشورهای حاشیه خلیج برن البته اعراب اهل سنت باز هم اهل سنت کشورهای دیگه رو به عنوان بشر و انسان نمیپریرند خیلی نژاد پرستند . خدا همه رو به راه راست هدایت کنه همین افغان بره امریکا ،امریکا که کشورشو اشغال کردن کرده افغان ها رو به کشورش راه نمیده

  • مسائل دینی اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰

    از جنبه پدر و دختری مسئله که اصلا قابل توجیه هم نیست اگه بشه گذشت، به جنبه فقهیش که برسیم:
    مسئله ۱۲ در کتاب نکاح امام خمینی
    مسأله ۱۲ ـ ‏‏نزدیکی با زوجه قبل از تمام شدن نُه سال جایز نیست ـ نکاحش دائمی‏‎ ‎‏باشد یا منقطع ـ و اما سایر لذت ها مانند لمس نمودن با شهوت و بغل گرفتن و *********” تفخیذ او‏‎ ‎‏حتی در شیرخوار”*******، اشکالی ندارد. و اگر با او قبل از نُه سالگی ….
    ترجمه تحریر الوسیله امام خمینی ج. ۲
    صفحه ۲۵۸

    اول تفخیذ را سرچ کنید تا معنیشو بدونید چیه
    وقتی تو کتاب مسائل دینی بزرگترین مرجع دینی و رهبر یه نظام اومده که میشه از کودک شیر خواره بهره جنسی بدون دخول گرفت و مشکلی نداره، حرفی واسه گفتن نمیمونه

    • مرتضی اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰

      مثل اینکه اسلام بدجوری بهت فشار اورده که همچین چرندیاتی میگی و اینجوری سفسطه میکنی…
      دین نداری حداقل شرف داشته باش.

      • مسائل دینی اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰

        حداقل یه تحقیق بکن که لا اقل بدونی چی به چیه، اصلا این چیزا که نوشتم راسته یا دروغ از خودم گفتم، که موقع جواب دادن به جای فحاشی و پرت و پلا گفتن چیزی واسه گفتن داشته باشی و مثل احمق ها فقط حاضرجوابی نکرده باشی، اینجا مجازیه و نظر ندی کسی تو رو نمیشناسه، نمیگن لالی
        اگه حرف مستندی داری یا اگه مستندات من جاییش اشتباس بگو وگرنه ببند…

      • مسائل دینی اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰

        حداقل یه تحقیق بکن که لا اقل بدونی چی به چیه، اصلا این چیزا که نوشتم راسته یا دروغ از خودم گفتم، که موقع جواب دادن به جای فحاشی و پرت و پلا گفتن چیزی واسه گفتن داشته باشی و مثل احمق ها فقط حاضرجوابی نکرده باشی، اینجا مجازیه و نظر ندی کسی تو رو نمیشناسه، نمیگن لالی
        اگه حرف مستندی داری یا اگه مستندات من جاییش اشتباس بگو وگرنه ببند…

        • Milad اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰

          شما با یه سرچ ساده میتونی جواب این مزخرفاتتو ببینی که قطعا اینا خودتم میدونی، به قول دوستمون مشکل شما یه چیزه دیگه هست…
          کسی که خودشا به خواب زده نمیشه بیدار کرد.
          فقط ایکاش یکم انسانیت داشتی زیر یه همچین خبر ناراحت کننده ای دنبال عقده گشایی نبودی.

          • مسائل دینی اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰

            اگه به اینها میگی مزخرفات کافیه متن زیر رو سرچ کنید
            مسئله ۱۲ در کتاب نکاح امام خمینی
            همین، کار سختی نیست. اولین سایت سایت خودشون میاد نه سایتهای دیگه. به جای این همه حاضرجوابی کورکورانه و بی منطق لااقل تحقیق کنید، اینقدر سخته؟ یا فهمیدن واقعیت تلخه؟من خودمو به خواب زدم یا شما؟من انسان نیستم یا شما که هر حرفی میشنوی نمیتونی یه کم تحقیق و فکر کنی دربارش که آیا با وجدانت سازگاره یا چون شخصت مهمی این حرفو زده کورکورانه قبولش میکنی یا بهش فکر نمیکنی تا وجدان نداشتت راحت باشه؟

  • ماری بهمن ۲۵, ۱۴۰۱

    ایران اسلامی ? میدونین سالانه چند هزارتا از این موارد پیش میاد که فقط یک دونش رسانه ای میشه؟ کشتن دخترا با داس و جدا کردن سر از تنشون و گردوندن سرشون تو خیابونا و مثله کر ن جسد هم که جای خود. آمار وحشتناکه