نقل مکان یک زوج به اولین خانه چاپ شده در اروپا که در ۵ روز ساخته شده است

نقل مکان یک زوج به اولین خانه چاپ شده در اروپا که در ۵ روز ساخته شده است

یک زوج هلندی به اولین خانه در اروپا که بصورت کامل به شکل سه بعدی چاپ شده، نقل مکان کردند. خانه جدید و عجیب این زوجین متراژی برابر ۹۴ متر مربع دارد و به شکل یک تخته سنگ بزرگ با پنجره به نظر می‌آید. به هر حال و با وجود شکل و ظاهر طبیعی آن، این خانه از آخرین دستاوردهای ساخت و ساز مسکن محسوب می‌شود.

این زوج خانه را که فقط در عرض پنج روز می‌تواند ساخته شود را به قیمت ماهیانه ۱۰۰۰ دلار اجاره کرده‌اند. این خانه هم اکنون به دلیل لایه‌های بتنی آن و حتی بعضی قسمت‌هایی که با نقص چاپ شده، عجیب به نظر می‌رسد. گفته می‌شود هلند با پیشرفت و کسب تجربه‌های بیشتر و عادی سازی این نوع ساخت و سازها در تلاش برای رفع مشکل کمبود مسکن می‌باشد. کشور هلند باید برای اسکان جمعیت رو به رشد خود برنامه‌ای داشته باشد و آن‌ها حتما نیاز به ساخت صدها هزار خانه جدید دارند.

یک پروفسور که بر روی خانه‌های ساخته شده با تکنولوژی پرینت سه بعدی کار می‌کند، در تلاش است تا راه‌هایی برای پایدارتر کردن سازه‌های بتنی یافت کند. او فکر می‌کند که خانه‌ها در آینده با ۳۰ درصد مواد کمتر ساخته خواهند شد. او می‌گوید: «چرا؟ دلیل آن پایداری است و اولین کاری که ما برای آن انجام می‌دهیم نیز کم کردن مقدار بتنی است که استفاده می‌کنیم.» او ادامه می‌دهد: «یکی از حسن‌های چاپ سه بعدی این است که مواد را فقط به اندازه چاپ خواهیم کرد و این گونه از تولید ضایعات جلوگیری می‌شود.»

این خانه از ۲۴ عنصر بتنی ساخته و چاپ شده و زمان مورد نیاز برای چاپ این خانه نیز تنها ۱۲۰ ساعت بوده است. یکی از دست اندرکاران ساخت این خانه می‌گوید: «چاپ این خانه بصورت یکجا به طور کل ۵ روز بیشتر وقت نمی‌گیرد چرا که دستگاه چاپ نه نیاز به خوردن دارد، نه نیاز به خوابیدن دارد و استراحت می‌خواهد. مواردی که گفته شد از بزرگترین مزیت‌های ساخت خانه با استفاده از چاپ سه بعدی هستند.

خانه مذکور با مواد محکمی ساخته شده تا اطمینان حاصل شود که استحکام لازم را دارد و از آن طرف کمی هم رطوبت برای چسبیدن لایه‌ها به یکدیگر را دارد. عناصر چاپ شده توخالی بوده با مواد عایق پر شده‌اند. انتظار می‌رود فراگیری ساخت این نوع خانه‌ها که در آن از بتن کمتر استفاده می‌شود، بتواند کمبود خانه در هلند را جبران نماید.

بیشتر بخوانید:

چاپ سه بعدی ناگت مرغ به صورت آزمایشی در KFC

 

 

منبع: thesun
دیجیاتو
بدون نظر

ورود