نتیجه تحقیقات: «زوجینی که بهترین دوستان خود هستند، رابطه شادتری نیز دارند»

نتیجه تحقیقات: «زوجینی که بهترین دوستان خود هستند، رابطه شادتری نیز دارند»

ازدواج با کسی که او را بسیار دوست دارید یا به اصطلاح بهترین دوستتان، مانند بودن در بهشت است. شما یکدیگر را به خوبی می‌شناسید، رابطه‌تان به قدر کافی به پختگی می‌رسد و می‌توانید بسیار راحت در مورد احساسات خود با یکدیگر صحبت کنید و هیچ مسئله بی‌اعتمادی بینتان وجود ندارد. و در بالای همه این‌ها تحقیق‌ها نشان می‌دهد ازدواج با کسی که او را بسیار دوست دارید فواید بسیار زیادی برایتان خواهد داشت.

آن‌هایی که همسر خود را بهترین دوستشان می‌دانند بسیار بیشتر از بقیه از زندگی لذت می‌برند

ازدواج به تنهایی مزیت‌های بسیاری برای سلامت روحی و جسمی شما دارد. با این حال اما یک مطالعه نشان داده است که آن‌هایی که با نامزد یا همسر خود رابطه بسیار نزدیک و دوستانه دارند نسبت به بقیه دو برابر احساس بهتری دارند. یک تحقیق دیگر نشان می‌دهد آن‌هایی که زندگی خود را برپایه عشق گذاشته‌اند بیشتر از رابطه خود لذت برده و احترام بیشتری برای خود قائل‌اند.

ازدواج آن‌ها دوام بسیار زیادی دارد

محققان از کسانی که ۱۵ سال یا بیشتر با یکدیگر رابطه داشته سوال کردند که چه چیزی باعث دوام بسیار زیاد رابطه آن‌ها شده است. آن‌ها نیز همگی متفق‌القول بودند که شریک زندگی‌شان بهترین دوست‌شان در زندگی است. دومین پاسخ متداول آن بود که آن‌ها همسر خود را به عنوان یک شخص دوست دارند که این یکی دیگر از ارکان اصلی عشق مبتنی بر دوستی است.

آن‌ها در طول زندگی خود شادتر هستند

دوستان برای خوشبختی مهم هستند. اما برقراری دوستی پایدار و عمیق با شریک زندگی خود نه تنها به شما امکان می‌دهد تا به بیشترین لذت و خوشبختی برسید بلکه باعث سلامتی عاطفی، جسمانی و روانی شما نیز می‌شود.

همسرانی که دوست صمیمی یکدیگر هستند شریک بهتری برای یکدیگرند

تحقیقات نشان می‌دهد رابطه با شریک زندگی اگر بر پایه دوستی باشد، راحت، احساس محبت بیشتر و رضایت مشترک بیشتری را برای آن‌ها به همراه دارد.

زن‌ها اگر با بهترین دوست خود ازدواج کنند فواید بیشتری برایشان وجود دارد

نتایج یک مطالعه نشان می‌داد که زنان هنگامی که با بهترین دوست خود ازدواج می‌کنند احساس بهتر و رضایت بیشتری نسبت به مردان از رابطه خود دارند. اما در همان مطالعه نشان داده شد که به طور متوسط زنان کمتری در مقایسه با مردان همسر خود را بهترین دوستشان می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

۱۵ فایده اعجاب انگیز رابطه جنسی در زیبایی همسران

آیا داشتن رابطه جنسی زیاد برای همسران خوب و مفید است یا مخرب و خطرناک؟

بدون نظر

ورود