افتتاح طولانی ترین پل عابر پیاده دنیا در پرتغال

افتتاح طولانی ترین پل عابر پیاده دنیا در پرتغال

طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده دنیا در پرتغال افتتاح شد. به این پل ۵۱۶ Arouca گفته می‌شود چرا که طول این پل در شهر Arouca به ۵۱۶ متر می‌رسد. این پل آبشار آگوئیراس و تنگه پایوا را به یکدیگر متصل می‌کند. گفته می‌شود ۱۰ دقیقه لازم است تا بتوان از این پل عبور کرد. هنگام عبور از این پل می‌توان از منظره آبشار، تنگه پایوا و رودخانه جاری در زیر پل لذت برد.

این پل معلق که به سبک تبتی ساخته شده است توسط کابل‌های بزرگ و قوی فولادی و دو برج عظیم V شکل نگه داشته شده و ۱۶۹۲ فوت یا همان ۵۱۶ متر طول دارد. رودخانه پایوا نیز که شبکه رود آن به ۱۱۱.۵ کیلومتر مربع می‌رسد در زیر این پل قرار گرفته است. نرده‌های این پل به شکل یک شبکه منسجم و سخت هستند و این در حالی است که قسمت اصلی پل (عرشه پل) از ۱۲۷ ماژول ۴ متری تشکیل شده است.

این پل توسط یک شرکت پرتغالی طراحی شده و ۳ سال طول کشید تا ساخته شود و در جولای سال ۲۰۲۰ ساخت آن کامل شد. این پل در قسمت شرقی ژئوپارک، نزدیک به تنگه پایوا، رودخانه Areinho و Vau و روستاهای آلوارنگا، کانلاس و اسپیونکا قرار دارد.

شهرداری آروکا در بیانیه‌ای که در سال گذشته پخش شد گفت: «این پل می‌تواند مورد علاقه چندین قشر از مردم واقع شود، برای نمونه افرادی که عاشق ساخت و ساز و مهندسی هستند می‌توانند از این پل لذت ببرند. آن‌هایی که از طبیعت لذت می‌برند نیز می‌توانند این پل را به مقصد گردشگری خود تبدیل کنند و دست آخر آن‌هایی که به دنبال تجربه‌ای تکرار نشدنی هستند با آمدن و دیدن از پل می‌توانند آن تجربه را برای خود عملی سازند.»

آروکا ۵۱۶ توانست لقب طولانی‌ترین پل عابر پیاده را از پل «چارلز کوئنن» در سوئیس برباید. پل سوئیسی طولی به اندازه ۴۹۴ متر دارد و در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است. بزرگترین پلی که در آمریکا ساخته شده نیز پل SkyBridge است که ۲۰۷ متر طول دارد.

بیشتر بخوانید:

پل مواج و شیشه‌ای چینی که باعث شگفتی بازدیدکنندگان آن شد [تماشا کنید]

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود