شاهزاده ترک برای دیدن قصر آبا و اجدادی اش در ترکیه مجبور به پرداخت پول شد

شاهزاده ترک برای دیدن قصر آبا و اجدادی اش در ترکیه مجبور به پرداخت پول شد

«فایده ی شاهزاده بودن چیست اگر در قصر زندگی نکنی؟ خجالت آور است. بچه که بودم اینطور فکر می کردم.» این ها صحبت های والاحضرت شاهزاده ناظم عثمان اوغلو است.

شاهزاده ناظم ضیاء الدین عثمان اوغلو – که با نام «ناظ» شناخته می شود – یک کمدین، بازیگر و ستاره تیک تاکی انگلیسی است. او یکی از اعضای خاندان سلطنتی سابق ترکیه هم هست که به دنبال سرنگونی امپراتوری عثمانی، در سال ۱۹۲۴ از کشور خود تبعید شدند.

عثمان اوغلو در دبی و انگلیس بزرگ شد. او در آنجا به گونه ای بزرگ شد که نگاه فروتنانه ای به مقام سلطنتی خود داشته باشد، مقامی که بهره ای از مزایای آن نبرد. خانواده ی او در قصر زندگی نکردند و تا سال ۱۹۸۴ اجازه ی بازگشت به ترکیه را نداشتند.

عثمان اوغلو مجبور شد برای بازدید از قصر دولما باغچه، محل زندگی اجدادش، پول بپردازد

عثمان اوغلو گرچه خودش هرگز هیچ قصری نداشته اما وقتی در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار از قصر دولما باغچه در استانبول، خانه ی سابق خانواده اش دیدن کرد، برایش از هیچی بهتر بود.

این قصر پس از تبعید خانواده ی عثمان اوغلو، به مدت ۳۲ سال خالی از سکنه بود و بعداً تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد.

او در اینباره می گوید: «آن زمان یک شوخی در این مورد کردم، چون آنجا موزه شده و برای دیدنش باید پول بدهید. رفتم داخل و گفتم اجداد من اینجا زندگی می کردند – اینجا خانه ی من است. و آن ها هم گفتند خوب حالا که چه. من هم ۳۰ لیر (۳/۵ دلار) دادم تا بروم داخل، حتی تخفیف هم به من ندادند!»

عثمان اوغلو می گوید یک راهنمای تور در آنجا او را از اسمش شناخت و یک تور اختصاصی در قصر برایش گذاشت. او عثمان اوغلو را به قسمت هایی از قصر برد که در دسترس عموم نیست.

این اما تنها باری در این سفر نبود که او را شناختند. در یکی از کافه های استانبول هم اتفاق خنده داری رقم خورد. به گفته ی عثمان اوغلو در آنجا مردم در خیابان صف کشیده بودند تا با او به خاطر مقام سلطنتی اش دیدار کنند.

در انگلیس اما بیشتر طرفداران عثمان از اشراف زاده بودن او بی خبرند

در لندن تمرکز زندگی عثمان اوغلو بر کارش به عنوان یک کمدین است نه عضو یک خاندان سلطنتی.

عثمان اوغلو که بیشتر مدت قرنطینه ی انگلیس را به انتشار ویدئوهای طنز در توییتر و تیک تاک گذارنده، حالا خودش را دوباره را برای اجرای حضوری آماده می کند.

اجراهای ماهانه ی کمدی او در لندن طی ماه های بعدی از سر گرفته خواهد شد، گرچه تاریخ آن به طور رسمی اعلام نشده است.

عثمان اوغلو باوجود شاهزاده بودنش، هنگام اجرا هرگز از عنوان سلطنتی خود استفاده نمی کند.

او می گوید: «اسم هنری ام شاهزاده ندارد. فقط در پشت صحنه مرا به عنوان یک شاهزاده می شناسند. همیشه فکر می کردم باید همینطور باشد. فکر می کردم اینکه خودم را “شاهزاده ناظم ضیاء الدین عثمان اوغلو” معرفی کنم یک مقدار زیاده روی است، برای همین این کار را نکردم.»

این جدایی عثمان اوغلو از عنوان سلطنتی اش از سن پایین آغاز شد.

او می گوید یادش است وقتی در یک مدرسه شبانه روزی در انگلیس درس می خواند که دانش آموزانش از خانواده های ثروتمند و اشرافی بودند، تا چه حد از مقام سلطنتی اش دور بود.

عثمان اوغلو به شوخی می گوید: «به یک مدرسه شبانه روزی می رفتم که کسی در آنجا شاهزاده نبود – آن ها فقط دوک و از اینجور چیزها بودند، ولی قصر داشتند! آن ها قصر و عمارت های حیرت انگیزی داشتند. ولی من که واقعاً از خاندان سلطنتی بودم هیچ قصری نداشتم.»

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود