یک مسابقه تلویزیونی برنده خود را به فضا می فرستد

یک مسابقه تلویزیونی برنده خود را به فضا می فرستد

شبکه تلویزیونی آمریکایی دیسکاوری (Discovery Channel) که مختص پخش برنامه های علمی است در تدارک یک مجموعه مسابقه ی ریالیتی شوی جدید است به نام «کی دوست داره فضانورد بشه» (Who Wants To Be An Astronaut) که قصد دارد مردم عادی را به فضا بفرستد.

شرکت فضایی آمریکایی اکسیوم اسپیس (Axiom Space) می گوید برنده ی خوش شانس این مسابقه را برای مأموریتی ۸ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد فرستاد. این مأموریت قرار است به دنبال اولین سفر تمام خصوصی فضایی دنیا به ایستگاه فضایی بین المللی انجام شود که این شرکت امیدوار است در سال ۲۰۲۲ میسر شود.

با این حال، آژانس فضایی ناسا هنوز اعلام نکرده اجازه ی اعزام برنده ی این مسابقه به ایستگاه فضایی را خواهد داد یا خیر. چند هفته قبل، یک مسابقه ریالیتی شو درباره ی سفرهای فضایی به نام «قهرمان فضا» (Space Hero) از امضای توافقنامه ای با ناسا خبر داد اما این آژانس فضایی اعلام کرد برخلاف تبلیغات مسابقه ی مذکور، در این توافقنامه اجازه ی سفر به ایستگاه فضایی صادر نشده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در وبسایت شبکه دیسکاوری، تنها شهروندان یا ساکنان کشور آمریکا امکان شرکت در این مسابقه را دارند.

شبکه دیسکاوری می گوید این مسابقه در ۸ بخش با فرآیندی «طاقت فرسا» برگزار خواهد شد. چالش های دشوار این مسابقه به گونه ای طراحی شده اند که برخورداری شرکت کنندگان از ویژگی های لازم برای فضانورد شدن را معلوم خواهند کرد. آن ها آموزش لازم برای شرکت در سفر فضایی و زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی را هم دریافت خواهند کرد.

در نهایت، برنده ی خوش شانسی که تأیید داوران کارشناس مسابقه را دریافت کرده باشد بلیت ماجراجویی ای را دریافت خواهد کرد که کمتر کسی آن را تجربه کرده است. لحظات مهم سفر برنده ی مسابقه هم در برنامه به نمایش درخواهد آمد، از اعزام و ورود به ایستگاه فضایی گرفته تا بازگشت به زمین.

پیش از سفرهای فضایی تجاری که قرار است در آینده صورت گیرند، آژانس فضایی ناسا در دهه ی ۱۹۸۰ چند مسافر خصوصی تحت عنوان «شرکت کنندگان سفر فضایی» با شاتل فضایی به فضا فرستاده بود. چند گردشگر ثروتمند هم با پرداخت هزینه ی آن توانسته اند سفر به فضا را تجربه کنند.

با این حال، مسابقات فضایی ای که پیش از این برای مردم عادی برگزار شده اند تاکنون موفق به عملی کردن وعده ی سفر فضایی برای برندگان خود نشده اند.

 

بیشتر بخوانید:

سفر به فضا، آینده صنعت گردشگری جهان؛ از گردشگری فضایی بیشتر بدانیم

۱۷ اتفاق عجیبی که در فضا برای انسان رخ می دهد

وسایل پراستفاده ای که داشتن آن ها را مدیون سفرهای فضایی هستیم

منبع: space
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود