اشتباهات و موفقیت های درو هوستون و شرکت DropBox

اشتباهات و موفقیت های درو هوستون و شرکت DropBox

دراپ باکس، یکی از برترین استارت آپ های سالهای اخیر است. کسب و کاری که صدها میلیون نفر در دنیا امروزه  از خدماتش استفاده می کنند و در دوران تبادل عظیم اطلاعات، یک ابزار فوق العاده به شمار می رود. باز هم پشت سر این استارت آپ، جوانی با ایده خلاق قرار دارد که امروزه در فهرست میلیونرهای زیر ۴۰ سال جهان جای گرفته است.

اندرو هوستون که همه به نام درو هوستون وی را می شناسند، چهره اصلی شرکت آمریکایی دراپ باکس  است. جوانی متولد ۱۹۸۳ میلادی که حالا ثروتش به ۲ میلیارد دلار رسیده است. دراپ باکس این قابلیت را در اختیار کاربرانش قرار می دهد که بدون احتیاج به اشتغال کردن  فضای موجود در نوت بوک، اطلاعات و فایل هایشان را در فضای ابری ذخیره کنند.

فضای ابری، مجموعه ای از رایانه های به هم متصل است که طراحی شده اند به عنوان یک اکو سیستم واحد فعالیت  کنند. فضاهای ابری ایجاد شده اند تا یک یا چند سرویس مختلف را عرضه کنند تا کاربرانی مثل ما و شما بتوانند از راه دور از این سرویس ها استفاده کنند. شرکتی که کارش را با مشکل شروع کرد، با موفقیت ادامه داد.

ارزش هر سهم دراپ باکس

دراپ باکس بیش از ۲۰۰ میلیون  کاربر دارد. اما می دانستید که موسسات این شرکت  مبتنی  بر ذخیره اطلاعات در فضای ابری (CLOUD-BASED STORAGE) همیشه هم در کارشان موفق نبوه اند. در واقع وقتی آن ها این ایده را مطرح کردند، فهمیدند که هیچ کس خواستار ان نیست قبل از دوره اوج ناگهانی برنامه نویسی، این استارت آپ به ناچار درس های زیادی در مورد اداره  کردن یک کسب و کار  تازه اموخت. با خواندن این مطلب می توانید بفهمید که دراپ باکس چطور  به موفقیت رسید و شما چطور میتوانید از تجربه های آن ها برای رونق کسب و کار استفاده کنید.

جدید ترین تصویر از ایندکس دراپ باکس دات کام در سپتامبر ۲۰۱۸

چیزهایی که در دراپ باکس آموخت این بود که چگونه  کاری کند که مردم محصولاتش را بخواهند. باید محصولی تولید می کرد که ارزشمند باشد. وقتی به دنبال سرمایه گذار می گشت، هیچ کس با این ایده همراه نبود. بخش زیادی از این موضوع به این خاطر بود که دقیقا این برنامه را درک نمی کردند.

همین شد که دراپ باکس تصمیم گرفت که از لاک خودش بیرون بیاید و به کاربران بالقوه نشان دهد که اهمیت محصول در چیست و به این شیوه، باز خوردی سریع و واقعی از آن ها بگیرد. نتیجه تولید یک ویدئو شد که با زبان بسیار ساده، نحوه کار با دراپ باکس و قابلیت ذخیره سازی فایل های پر حجم در فضای ابری (CLOUD COMPUTING) را توضیح می داد. ویدیویی که نشان می دهد برای ذخیره  کردن فایل ها دیگر لازم نیست نگران محدودیت فضای کامپوترها بود.

آنها مخاطبان هدفشان را پیدا کردند

موفقیت دراپ باکس البته تنها بسته به تهیه و انتشار آن ویدیو نبود. این شرکت، هوشمندی به خرج داد و راهی پیدا کرد تا ویدیو را برای جمع خاصی از مخاطبانشان نمایش دهد و آن را با توجه به نیازهای این جمع بهبود ببخشد. با این کار، شرکت  توانست به ویدیوی خود اعتبار بیشتر ببخشد. برای جلب توجه بیشتر، موسسان شرکت اندکی شوخی و طنز هم در لا به لای ویدیو گنجاندند تا به تاثیر بیشتر آن نزد مخاطبان کمک شود.

در نهایت،‌ ویدیو منتشر شد. هوستون به  خاطر می اورد که این ویدیو باعث شد هزاران نفر  به سایت ما مراجعه کنند. واقعا در عرض یک شب، لیست انتظار سایت از ۵ هزار  نفر به ۷۵ هزار نفر رسید. از این  موفقیت ناگهانی مغزمان سوت می کشید. آنها فهمیدند که برای رسیدن به موفقیت نمی شود نقش دانای کل را بازی  کرد

اگر شما استارت آپی را شروع کنید و فکر کنید که همه چیز را در مورد همه چیز می دانید، به  این زودها به نتیجه ای نمی رسید. این  طرز تفکر، عملی نیست و نگاهی بسته را به همراه می آورد. شما به عنوان کارآفرین باید برای پذیرش ایده های جدید آمادگی داشته و ریسک پذیر  باشید.

درو هوستون توضیح می دهد که گاهی ناآگاهی های موجه و فهم اینکه نکات زیادی هستند که باید بیاموزید، می تواند به توفیق شرکت شما کمک کند. از چارچوب امن و مطمئنی که برای  خودتان ساخته اید بیرون بزنید و به سراغ راهکارهای سر راستی مانند صحبت کردن برای جمع مخاطبان بروید. یک طرز تفکر این است که زمان زیادی را صرف تفکر در مورد چیزهایی کنید که هنوز نمی دانید که نمی دانید.

مثلا باید این سوال را از خودتان بپرسید که در آینده به چه چیزی نیاز دارید. شرکت قرار است چه نیازهایی داشته باشد. قرار است در ۱۲ ماه اینده چه کاری انجام دهید و به کجا برسید.

دراپ باکس
موسسان جوان دراپ باکس

اما زمان گذاشتن  برای آموختن  نتیجه می دهد

هوستون مدام در مورد این صحبت می کند که اشتباهات زیادی مرتکب شده  است و قبل از اینکه شرکت را تاسیس کند چیز زیادی در مورد مدیریت نمی دانسته است. در عین حال، او مدام بر این نکته هم تاکید می کند که باید این  میل قوی در شما وجود داشته باشد که راه رسیدن به موفقیت را بیاموزید. خواندن کتاب های مدیریتی قرار نیست شما را تبدیل به مدیر خوبی کند. همان طور که خواندن کتاب درباره گیتار شما را تبدیل یه یک گیتاریست ماهر نمی کند. اما این کار میتواند به شما  کمک کند که در مورد مفاهیم با اهمیت در حوزه مدیریت فکر کنید.

داستان دراپ باکس

درو هستون بنیان‌گذار دراپ‌باکس آرش فردوسی بنیان‌گذار دراپ‌باکس دراپ‌باکس (Dropbox) یک ارائه‌کنندهٔ خدمات میزبانی پرونده در وب است که توسط شرکتی به همین نام اداره می‌شود و امکان همگام سازی (synchronization) پرونده‌ها روی چند رایانهٔ مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

دراپ‌باکس در سال ۲۰۰۷ توسط درو هوستون و آرش فردوسی، فارغ‌التحصیلان ام‌آی‌تی ایجاد گردید.رابط گرافیکی دراپ باکس به‌طور باور نکردنی تأثیرگذار است، آنچنانکه سبب می‌شود این اپلیکیشن به عنوان یک انتخاب قطعی از سوی کاربران برای همگام‌سازی فایل‌ها انتخاب شود. هنگامی که شما این اپلیکیشن را بر روی وسیله آندرویدی یاios تان نصب می‌کنید، شما فوراً می‌توانید فایل‌هایتان را آپلود کنید.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن فایل‌هایتان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید یا اینکه یک فایل عمومی برای هر نوع کاربری طراحی نمایید. در حال حاضر پس از ثبت نام در سایت فضای رایگانی به حجم ۲ گیگابایت در اختیار کاربر قرار داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توان فضای بیشتر از آن را خریداری نمود؛ ولی در عین حال این امکان نیز وجود دارد تا در ازای معرفی هر کاربر جدید، ۵۰۰ مگابایت فضای رایگان از دراپ باکس (تا سقف ۱۶ گیگابایت) دریافت نمود.

تصویر موسسات دراپ باکس روبروی ساختمان بورس نزدک نیویورک. این شرکت با نماد DBX وارد بورس شد.

اینستاگرام دراپ باکسی ها را در این نشانی دنبال کنید. اگر میخواهید در آینده اینترنت قدم بزنید، خود را با رایانش ابری و هوش مصنوعی و واقعیت افزوده آشنا کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود