اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام شد

اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام شد

وزارت کشور ساعاتی پس از دریافت اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، این اسامی را اعلام کرد. همانطور که در خبر دیشب خبرگزاری فارس آمده بود، در این فهرست نامی از سعید محمد، محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری دیده نمی شود.

اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری 1400 اعلام شد

اسامی نهایی کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که به تایید شورای نگهبان رسیده اند به شرح زیر است:

۱. سید ابراهیم رئیسی

۲. محسن رضایی

۳. محسن مهرعلیزاده

۴. سعید جلیلی

۵. علیرضا زاکانی

۶. عبدالناصر همتی

۷. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

در این میان رد صلاحیت علی لاریجانی، رییس سابق مجلس شاید غیرمنتظره ترین اتفاقی است که در فهرست کاندیداهای تایید شده دیده می شود هر چند هنوز مشخص نیست دقیقاً به چه دلیل اسم لاریجانی در فهرست نهایی دیده نمی شود. در روزهای گذشته شایعاتی در مورد ارتباط دختر لاریجانی با عدم تایید صلاحیت وی شنیده شده بود. یکی از نزدیکان این خانواده گفته است که دکتر فاطمه لاریجانی فارغ‌التحصیل پزشکی دانشگاه تهران و دختر علی لاریجانی همراه با همسرش برای گرفتن تخصص پزشکی به آمریکا سفر کرده و تابعیت و اقامت این کشور را ندارد.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهور سابق، نیز که در روزهای اخیر صحبت های جنجالی در مورد رد صلاحیت شدن بیان کرده بود دیگر نامزدی است که در فهرست نهایی جایی ندارد، موضوعی که کاملاً قابل پیش بینی بود با توجه به اینکه وی در دوره قبل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز رد صلاحیت شده بود.

علی لاریجانی با انتشار بیانیه ای به رد صلاحیت خود واکنش نشان داده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملّت عزیز و عظیم‌الشأن ایران

در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحب‌نظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملّت، به صحنه انتخابات وارد شوم. با حمایت شما عزیزان بخصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملّت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.

بنده خدا

علی لاریجانی

 

بر اساس ماده ۶۶ قانون، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می­ پذیرد.

مطالب مرتبط
۲۱ نظر

ورود

  • ناشناس خرداد ۴, ۱۴۰۰

    لاریجانی دختر امریکاست بعدا منافع ما براش مهمه یا دختر؟!
    در ضمن برادرش هم تخلف قضایی داره
    به نظرتون همچین شخصی که ۱۲ سال کشور رو نابود کرده و هیچ رزومه موفق نداره باید تایید بشه
    جهانگیری هم همچنین

    • h خرداد ۴, ۱۴۰۰

      این شخصی که کشور رو نابود کرده، مگه مشاور رهبر نبود؟
      فازتون چیه شما؟

      • مرتضی خرداد ۴, ۱۴۰۰

        H تمام وجودت سفسطه هست واقعان نمیفهمی یا خودتا به نفهمی زدی؟

        • h خرداد ۴, ۱۴۰۰

          سفسطه شما و همفکران و مسئولان این کشور هستن که چهل و چند سال با تورم مردم رو به ستوه آوردند، نمیتوانند قیمت مرغ و تخم مرغ رو کنترل کنند و در قرن اتم و فضا ، آب و برق مردم رو نمیتونن تامین کنن، اما دم از اقتداااار جهانی میزننو ادعا میکنن جزو قدرت های اقتصادی هستند.
          ما نمیفهمیم یا شما ؟

      • نعیم خرداد ۵, ۱۴۰۰

        اگه به اینه که احمدی نژاد هم تو تشخیص مصلحت نظام… یارو سال ها پست داشته نمیتونن که همیجوری پرتش کنن بیرون فقط باید حواسشون باشه به جایگاه مهمی نرسه

    • حسین خرداد ۵, ۱۴۰۰

      خب پس چرا آقا آملی لاریجانی رو ۸ سال رییس قوه قضاییه گذاشت؟؟؟
      پس چرا علی لاریجانی ۱۲ سال رییس قوه مقننه بود؟؟؟ تا همین یکسال پیش هم تایید میشد و هم توی مجلس رییس قوه میشد تازه الان فهمیده صلاحیت نداره؟
      فکر نمیکنی مشکل از همون آقا هست که یه زمانی از این ها استفاده میکنه و بعد دور شون میندازه؟

  • h خرداد ۴, ۱۴۰۰

    در جایی که آزادی نیست ، اگر رای دادن چیزی را عوض میکرد، هرگز اجازه نمیدادند شما رای بدهید. ” مارک تواین”

    • مرتضی خرداد ۴, ۱۴۰۰

      با همین جفنگیات ۸ سال سر ملت کلاه گذاشتین دیگه اگه رای دادن بده چرا شبکه های ماهواره ای سعودی انگلیسی و امریکایی مدام مردما تشویق به رای ندادن میکنن؟ اگه روحانی خوب بود چرا شبکه های ماهواره ای همش میگفتن بهترین گزینه هست و مدام رییسی را میکوبیدن؟ ۳۳ ساله این مملکت دست افساد طلب هاست و این بار دیگه وقتشه دست یه مؤمن انقلابی بیوفته.

      • h خرداد ۴, ۱۴۰۰

        من نه به روحانی رای دادم و نه هیچ کس از همفکرانش رو قبول دارم. مردم چشمهاشون باز شده. انقدر ادرس اشتباه ندید! اصول گرا و اصلاح طلب هیچ فرقی ندارن. کشور چهل و چند سال دست مسئولان انتصابی بوده نه انتخاب مردم. برو دنبال انقلابت باش که برات توش نون داره.

      • حسین خرداد ۵, ۱۴۰۰

        شما ها خیلی رو دارید.خی شما ها چرا به محمدی احمدی نژاد توی ۸۴ و ۸۸ رأی دادید؟؟؟؟
        طبق معیار های خودتون احمدی نژاد انقلابی ترین و اصلح ترین و…… بود و از رییسی الان هم چند لول بالاتر بود پس چرا الان اینطوری شده؟احمدی نژاد انقلابییییی توی ۸ سال چه گلی به سر مملکت زد؟؟؟
        هیچ کس از روحانی حمایت نمیکنه ولی شماها از سایر مسببین وضع موجود (خود رییسی ۳ سال قوه قضاییه رودر دست داره و شخص اول مملکت) حماست میکنید.

  • مرتضی خرداد ۴, ۱۴۰۰

    فقط رئیسی کسی که هیچ نقطه سیاهی در کارنامه خدمتش نیست و امتحانشا پسداده.

    • h خرداد ۴, ۱۴۰۰

      به یاری خدا، از بین آقای رییسی و آقای رییسی ۱ و رییسی ۲و رییسی ۳ و رییسی ۴ و … انشالاه آقای رییسی انتخاب میشه.
      خودتون خنده تون نمیگیره از این نمایش؟

    • اسمال خرداد ۴, ۱۴۰۰

      نقطه سیاه؟ اونجا که واسه جمع کردن رای ، تتلو رو اورد کنار خودش و صحبت کردن

      آخه شپلو ، آستان قدس؟ مسخره نیست؟

      • Milad خرداد ۵, ۱۴۰۰

        ملاک حال فعلی افراد هست، همه میدونن که تتلو اون موقه چه فازی برداشته بود بعدشم که دید از رییسی چیزی بهش نمیرسه چهره ی واقعیشا نشون داد، رییسی هم نرفت دنبال تتلو این تتلو بود که خودشا به رییسی چسبوند اگه رییسی اون موقع که تتلو میگفت توبه کردم دست رد به سینش میزد همین شماها اولین کسایی بودین که بهش ایراد میگرفتین.

    • T خرداد ۴, ۱۴۰۰

      رئیسی آدم پوپلیستیه بزودی می فهمین عدالت اجتماعی و شعارهای رئیسی کشکه و خود رئیسی بلای سر این کشور میاره که میگین کاش روحانی رئیس‌جمهور می موند

    • خسته خرداد ۴, ۱۴۰۰

      از سواد نوشتنت میشه همه چیز رو فهمید

    • مصطفی خرداد ۵, ۱۴۰۰

      بله دیگه غیر از قتل و آدم کشی نقطه سیاهی نداره. البته در زمینه اقتصادی هم صد در صد کارنامه اش مثل همه مسئولان جمهوری اسلامی سیاهه فقط هنوز گندش در نیومده.

      • Milad خرداد ۵, ۱۴۰۰

        برای این حرفات مدرکی هم داری یا منبعت شبکه های ماهواره ای هست؟

        • حسین خرداد ۵, ۱۴۰۰

          منبع همون صحبت های رییسی با منتظری هست.خب اگر این فایل صوتی غلط و اشتباه بوده چرا به پسر منتظری ۲۰ سال حکم زندان بریدن؟؟؟؟؟؟؟
          شما ها کلتون تا خز خره زیر برفه

  • مصطفی خرداد ۵, ۱۴۰۰

    سیرک انتصابات وارد مرحله جدیدی شده. جنابشون تشخیص دادن که رییس مجلس و رییس جمهور و معاون اول سابق صلاحیت ندارن کاندید بشن. ظاهرا قراره این بار رییسی از لپ لپ در بیاد. بیچاره ۴ سال قبل دلش شکست. این نمایش مضحک دیگه نه مصرف خارجی داره نه داخلی. بهتره جمعش کنند دیگه. این همه هزینه بیخود رو هم خرج بازسازی فلسطین کنند.

  • Amir خرداد ۶, ۱۴۰۰

    خخخخ کی رای میده آخه