گزارش روزیاتو از فرصت های تحصیل و بورس در کره جنوبی [قسمت اول]

نگاهی به ۳۰ دانشگاه معروف کره جنوبی

گزارش روزیاتو از فرصت های تحصیل و بورس در کره جنوبی [قسمت اول]

روزیاتو ظرف ۷ ماه اخیر، به معرفی گسترده فرصت های تحصیلی  و بورس در کشورهای مختلف جهان پرداخته است تا پاسخگوی بخشی از نیازهای اطلاعاتی مخاطبان خود که علاقمند به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور هستند، باشد.

با توجه به خیل گسترده اخیراً متقاضیان ایرانی شرکت در آزمون های بین المللی TOEFL, IELTS, GRE در تهران و سنتر های مراکز استان ها جهت فراهم کردن مدرک زبان جهت اپلای در دانشگاه های سراسر جهان ، سرویس دانشگاه گردی روزیاتو تلاش می کند تا در طول هفته، فرصت های تحصیلی و بورس را در اختیار این عزیزان قرار دهد.

با توجه به این که هزینه های تحصیلی در کشورهای مختلف دنیا متفاوت بوده و برخی از داوطلبان (APPLICANTS) توانایی پرداخت هزینه ها را در طول مدت تحصیل ندارند، همواره تلاش می کنیم تا فرصت های بورسیه (SCHOLARSHIP)‌و دریافت کمک هزینه های تحصیلی (FINANCIAL AIDS) را به اطلاع علاقمندان برسانیم.

همان طور که می دانید، فرآیند تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، مقوله ای است که نیاز به صبر و شکیبایی داشته و متقاضیان می بایست از اصولی برای ارتقای سطح موفقیت خود در این فرآیند، پیروی کنند. ما تا کنون به موضوعاتی از جمله: اصول مقاله نویسی آکادمیک، اصول رزومه نویسی، ‌ ۲۵ نکته در بورس تحصیلی، اصول تحصیل رایگان در آلمان، اصول تحصیل در اسپانیا، شیوه های ارزشیابی مدارک تحصیلی، جهت اطلاع دانشجویان ارشد و دکترا، نکات مهم در موسسات اعزام دانشجو، آشنایی با زبان های تحصیلی در خارج، فرصت های بورسیه در سوئد، بهترین بورس های جهان در نروژ اشاره کردیم.

هم چنین، گشتی در دانشگاه هایی هم چون: وین اتریش، KTH استکهلم، بولونیا ایتالیا، دانشگاه های آسیا زدیم و ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان را معرفی کردیم تا علاقمندان به تحصیل، با طیف های گوناگونی از دانشگاه ها و به خصوص پاتوق های ایرانیان در قاره سبز و آسیا آشنا شوند.

روند معرفی فرصت های تحصیلی و بورسیه به دانشجویان ایرانی هم چنان در سرویس دانشگاه گردی روزیاتو ادامه خواهد یافت و علاقمندان می توانند نیازهای اطلاعاتی خود را از طریق مطالب هفتگی یا در صورت نیاز، از طریق بخش ارتباطی روزیاتو از کارشناسان این سرویس بپرسند.

یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان که قبلا معرفی کرده بودیم،‌ دانشگاه سئول کره جنوبی بود که در فهرست ۵۰ دانشگاه برتر دنیا در سال ۲۰۱۵ میلادی قرار گرفت. کره جنوبی هم چون سنگاپور، یکی از قطب های نوظهور اقتصاد و تولید علم جهان بوده و به نظر می رسد باید تا یک دهه آینده شاهد حضور دانشگاه های دیگر این کشور در فهرست برترین های جهان باشیم.

در طول سه دهه اخیر، دانشجویان ایرانی کمی به دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل سفر کرده اند که در این گفتار تلاش می کنیم نگاهی داشته باشیم به فرصت های تحصیلی و بورس در برخی از این دانشگاه ها. با ما همراه باشید.

۳۰ دانشگاه برتر کره جنوبی

s3

برای بیش از ۴۰ سال، اروپا و آمریکای شمالی یکی از مقصد های اصلی دانشجویان ایرانی در جهان بود. ایرانی ها هم چون هندی ها، چینی ها و پاکستانی ها، علاقه بسیاری به تحصیل در دانشگاه های مختلف جهان دارند و به نظر می رسد، در زمره دانشجویان بین المللی خوش نامی باشند که موفقیت های تحصیلی و تحقیقاتی بسیاری نیز در مراکز علمی جهان کسب کرده اند.

سوئد، فنلاند و نروژ، در کنار انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا و کانادا، ۸ قطب اصلی تحصیل ایرانیان در خارج از کشور به شمار می روند که البته در سال های اخیر، مالزی و هند نیز به آن اضافه شده است. در واقع این ۱۰ کشور، بسیاری از ظرفیت های علمی و پتانسیل تحقیقاتی صد ها هزار ایرانی دانش آموخته از دانشگاه های خارج از کشور را به خود اختصاص دادند.

s5
تصویر کتابخانه دانشگاه ملی سئول

شاید روابط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ایران با این ۱۰ کشور و هزینه ای تحصیلی و کیفیت آموزشی در آن ها سبب شد که تمرکز دانشجویان ایرانی به سمت این تعداد کشور خاص در دنیا هدایت شود و خیلی از کشورهای در آسای و آفریقا و حتی آمریکای جنوبی،‌ مورد توجه قرار نگیرد.

چین، ژاپن، روسیه و حتی همین کره جنوبی، با وجود آن که در فهرست قدرت های اقتصادی و صنعتی جهان قرار دارند و دانشگاه هایی با قدمت چند قرن دارند، اما هنوز نتوانستند آن طور که شایسته و بایسته است، با استقبال دانشجویان ایرانی مواجه شوند.

کره جنوبی که ۴ دهه در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه قرار داشته و اکنون یکی از غول های اقتصادی و صنعتی شرق آسیا به شمار می رود، از پر سرعت ترین کشورهای جهان در عرصه اینترنت بوده و پارک های فناوری آن نقش بسیاری در رونق بخشی به اقتصاد دانش بنیان آن ایفا کرده اند.

به همین خاطر، رشد تولید علم در کره جنوبی از دهه هشتاد میلادی در قرن بیستم آغاز و به صورت صعودی ادامه یافت که اکنون دنیا، کره را با LG-SAMSUNG-HYUNDAI و بسیاری از برند های کوچک و بزرگ دنیای علم و فناوری و کسب و کار می شناسد.

s6
تحصیل در کره جنوبی فرصت کارآموزی در شرکت های مطرح این کشور را فراهم می کند

بخشی از موفقیت های علمی کره جنوبی را باید مدیون دانشگاه ملی سئول دانست. دانشگاهی که توانسته در تولید علم آسیا نقش بسزایی ایفا کرده و دانشجویان و دانش آموختگان فعالی در عرصه های مختلف در آسیا تربیت کند.

s10
تصویر ایندکس دانشگاه علم و صنعت پوهانگ

کره جنوبی، دانشگاه های بسیاری دارد ولیکن اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم ،‌تحقیقات و فناوری، بر اساس کتاب ارزشیابی دانشگاه های خارج از کشور، ۳۰ دانشگاه کره جنوبی را در فهرست الف، ب و ج خود قرار داده و از دانشجویان ایرانی می خواهد در این دانشگاه ها تحصیل کنند.

فهرست این ۳۰ دانشگاه به این شرح است:

گروه الف (عالی)

  1. KAIST – Korea Advanced Institute of Science & Technology
  2. Korea University
  3. Pohang University of Science And Technology (POSTECH)
  4. Seoul National University
  5. Sungkyunkwan University
  6. Yonsei University

گروه ب (خوب)

  1. Chonbuk National University
  2. Chonnam National University
  3. Chung-Ang University
  4. Chungnam National University
  5. Ewha Womans University
  6. Hankuk (Korea) University of Foreign Studies
  7. Hanyang university
  8. Inha University
  9. Kyung Hee University
  10. Kyungpook National University
  11. Pusan National University
  12. Sejong University
  13. Sogang University
  14. University of Seoul
  15. University of Ulsan
  16. University of Science and Technology (UST) – Daejeon

گروه ج (متوسط)

  1. Cheju National University (CNU)
  2. Gwangju Institute of Science & Technology (K-JIST)
  3. Gyeongsang National University
  4. Information & Communications University (ICU)
  5. Kangwon National University
  6. Korea Maritime University Busan
  7. Korea National University of Physical Education
  8. Pukyong National University

سیستم تحصیلات دانشگاهی در کره جنوبی

s7

سیستم تحصیلات عالی در دانشگاه های کره جنوبی، تفاوت چندانی با سیستم تحصیلاتی در کشورهای مختلف جهان ندارد. اکثر دانشگاه های این کشور، برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و پسا دکترا، رشته های بسیاری برای تدریس به زبان انگلیسی دارند و متقاضیان می بایست بر اساس نیازمندی های پذیرش، مدارک خود را به بخش ADMISSION OFFICER ارسال کنند.

تحصیل در دانشگاه های این کشور برای مقطع کارشناسی، اکثرا به زبان کره ای بوده و یادگیری این زبان در ایران به واسطه هزینه های بالای یادگیری در کره جنوبی به دانشجویان توصیه می شود. البته دو ترم برای یادگیری این زبان برای شروع تحصیلات به زبان کره ای در نظر گرفته می شود.

‌‌برای‌ ورود به‌ دانشگاه‌های‌ کره‌ داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ و گذراندن‌ موفقیت‌آمیز امتحانات‌ ورودی‌ دانشگاه‌ها الزامی‌ است. امتحانات‌ ورودی‌ دانشگاه‌ها سراسری‌ نیست‌ و متقاضیان‌ می‌توانند در امتحان‌ ورودی‌ دانشگاه‌های‌ گوناگون‌ شرکت‌ کنند. اطلاعات لازم در این باره را می بایست از سایت های دانشگاه های ۳۰ زبانه فوق الذکر بدست آورید یا از طریق این سایت رسمی تحصیل در کره بدست آورید.

s1
تصویر ایندکس سایت رسمی تحصیل در کره جنوبی

مراکز آموزش‌ عالی‌ در این‌ کشور به‌ دو دسته‌ دولتی‌ و خصوصی‌ تقسیم‌ شده‌ و کلیه‌ دانشگاه‌ها تحت‌ پوشش‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ هستند. این‌ وزارت خانه‌ کلیه‌ مقررات‌ آموزشی‌ شامل‌ پذیرش‌ دانشجو، رشته‌ها و درس‌های‌ مربوط‌ و قوانین‌ اعطای‌ مدرک‌ را زیر نظر دارد.

تحصیلات‌ در دانشگاه‌ های‌ کره‌ جنوبی‌ به‌ زبان‌ کره‌ای‌ است‌ و در مواردی‌ به‌ درخواست‌ دانشجو و موافقت‌ دانشکده‌ مربوط، فقط‌ برای‌ دوره‌ های‌ تحصیلات‌ تکمیلی‌ تحصیل‌ به‌ زبان‌ انگلیسی‌ نیز ممکن‌ است.

اگر به دنبال دریافت ۱۰۰ فهرست از دانشگاه های کره جنوبی هستید، به این نشانی مراجعه کنید.

 ‌دوره‌های‌ تحصیلی

  1.  دوره های دو یا سه ساله تحصیلی برای مدارک Diploma در صورت داشتن دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی، در کالج ها گذرانده می شود.
  2. Bachelor :شامل‌ چهار سال‌ تحصیل‌ تمام‌ وقت، بعد از دیپلم‌ دبیرستان‌ یا پیش دانشگاهی است. این‌ دوره‌ شامل‌ ۱۳۰ تا ۱۴۰ واحد(Credits)  است. برای‌ رشته‌های‌ پزشکی‌ و دندانپزشکی‌ مدت‌ تحصیل‌ به‌ شش‌ سال‌ افزایش‌ می‌یابد.
  3.  Master: شامل‌ دو تا سه‌ سال‌ تحصیل‌ تمام‌ وقت‌ است. شرط‌ ورود به‌ این‌ دوره‌ داشتن‌ مدرک‌ Bachelor است. این‌ دوره‌ حداقل‌ شامل‌ ۲۴ واحد و پایان‌ نامه‌ پژوهشی‌ است.
  4. Ph.D.   شامل‌ سه‌ سال‌ تحصیل‌ تمام‌ وقت‌ است. شرط‌ ورود به‌ این‌ دوره‌ داشتن‌ مدرک‌  Master  است. این‌ دوره‌ شامل‌ ۳۶ واحد است‌ و در صورت‌ نداشتن‌ مدرک‌Master   دانشجو با داشتن‌ مدرک‌Bachelor   در دوره‌ دکترا باید ۶۰ واحد را پشت‌ سر گذارد. در این‌ دوره‌ پس‌ از گذراندن‌ موفقیت‌آمیز امتحان‌ جامع، به‌ دانشجو اجازه‌ نوشتن‌ پایان‌ نامه‌ پژوهشی‌ داده‌ می‌شود. مدرک‌ دکترا به‌ شرط‌ دفاع‌ موفقیت‌آمیز از پایان‌ نامه‌ اعطا می‌شود.

نحوه‌ ارزشیابی‌ مدارک‌ تحصیلی‌

 ۱- مدارک‌  Diploma با ۲ یا ۳ سال‌ تحصیل، در صورت‌ داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان یا پیش دانشگاهی ، “کاردانی” ارزشیابی‌ می‌شود.

۲- مدارک‌  Bachelor از کلیه‌ دانشگاه‌های‌ گروه‌ ۱ و ۲ در صورت‌ داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان یا پیش دانشگاهی، “کارشناسی” ارزشیابی‌ می‌شود.

۳- مدارک‌ Master از دانشگاه‌های‌ گروه‌ ۱ در صورت‌ داشتن‌ کارشناسی، “کارشناسی‌ ارشد” ارزشیابی‌ می‌شود.

۴- مدارک Ph.D از دانشگاه‌های‌ گروه‌ ۱ در صورت‌ داشتن‌ کارشناسی‌ ارشد، “دکترا” ارزشیابی‌ می‌شود.

فهرست موسسات اعطای بورسیه در کره جنوبی

s9
ایندکس پرتال دانشگاه ملی سئول

برای دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در این کشور، پیش از اقدام برای اپلای، از فرصت های بورسیه این ۸ موسسه کره ای اطلاع کسب کنید. این هشت مجموعه، بهترین منابع برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی هستند.

بورسیه هایی که دانشگاه ها رأساً به دانشجویان خارجی اعطا می نمایند و بورسیه هایی که دولت کره جنوبی  به دانشجویان بین المللی ارائه می شود، از جمله شیوه های بورسیه در این کشور است. البته برخی از شرکت های معظم این کشور نیز فرصت های کارآموزش و تحقیقاتی برای دانشجویان فراهم می کنند که بررسی پرتال شرکت های معروف این کشور نیز در قسمت internships-scholarship توصیه می شود.

به طور متوسط شهریه دانشگاه های مختلف کره جنوبی برای مقاطع مختلف حدوداً بین ۳ تا ۷ هزار دلار در سال متفاوت است. هزینه زندگی هم برای یک فرد مجرد حدود ۷۰۰ دلار در ماه می باشد.

ترم تحصیلی در کره جنوبی

s8

هر سال تحصیلی در مقطع کارشناسی به دو ترم تقسیم می شود. شروع و پایان ترم های تحصیلی در کره جنوبی به صورت زیر است:

۱- ترم اول: از اواسط ماه مارچ شروع می شود و تا اواسط ماه جولای ادامه می یابد.

۲- ترم دوم: از اواخر آگوست / اوایل سپتامبر شروع می شود و تا اوایل ماه فوریه ادامه می یابد.

تعطیلات تابستانی هم در اکثر دانشگاه ها از اواخر ماه جون شروع می گردد و تا اواسط ماه آگوست ادامه پیدا می کند. دانشگاه های کره جنوبی تقریباً همه رشته های موجود را ارائه می دهند و محدودیتی از لحاظ انتخاب رشته برای دانشجویان خارجی وجود ندارد.

در واقع برای دانشجویانی که سوابق تحصیلی مناسبی دارند می توان برای اخذ بورسیه اقدام نمود و به همین خاطر توصیه می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر با واحد بین المللی (International Department) رایزنی کنید.

مدارک مورد نیاز برای اپلای

جهت اپلای در دانشگاه های مختلف کره جنوبی، شرایط عمومی را باید رعایت کنید. این شرایط به صورت محورهای زیر است:

  • ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • پاسپورت
  • دو عدد توصیه نامه از اساتید(Recommendation letter)
  • دوازده قطعه عکس پرسنلی
  • رزومه
  •  بیانیه هدف (SOP: Statement of Purpose)
  •  برنامه تحصیلی ( Study Plan)
  • طرح تحقیق (Proposal)
  • گواهی تامین مالی  (Bank Statement)
  • مدرک زبان (Language proficiency requirements)

در صورتی که پذیرش شما بدون بورس است، می بایست گواهی تامین مالی ارزی را از بانک خوددریافت کرده و ضمیمه مدارک ارسال کنید. البته معمولا این مدرک برای درخواست روادید کره جنوبی در تهران می بایست به سفارت این کشور ارائه شود و الزامی در زمان پذیرش وجود ندارد.

اگر به زبان انگلیسی قصد ادامه تحصیل دارید،می بایستی مدرک زبان مورد نیاز را ارائه کنید.

مثلا دانشگاه معتبر ملی سئول، مدارک زبان زیر را درخواست می کند:

۱) Korean Proficiency: TOPIK level 3 or higher
۲) English Proficiency: TOEFL (PBT 550, CBT 213, iBT 80), TEPS 551, IELTS 5.5 or higher
۳) Other official documents indicating proof of language proficiency
(ie. SNU Korean Language Center Level 4 or higher)

همان طور که مشاهده می کنید، نیاز به نمره زبان خیلی بالا نیست و این دانشگاه ها از دانشجویان مدرک GRE-GMAT هم درخواست نمی کنند. اما دارا بودنش، شانس شما را برای پذیرش افزایش می دهد.

دکترا در کره جنوبی

دوره های دکترا در کره جنوبی در اکثر دانشگاه های این کشور یک دوره سه تا چهار ساله می باشد. زبان تدریس در اکثر دانشگاه های کره جنوبی در مقطع دکترا انگلیسی است. هر سال تحصیلی در مقطع دکترا به دو ترم تقسیم می شود. شروع و پایان ترم های تحصیلی در کره جنوبی به صورت زیر است:

ترم اول: از اواسط ماه مارچ شروع می شود و تا اواسط ماه جولای ادامه می یابد .
ترم دوم: از اواخر آگوست / اوایل سپتامبر شروع می شود و تا اوایل ماه فوریه ادامه می یابد .

تعطیلات تابستانی هم در اکثر دانشگاه ها از اواخر ماه جون شروع می گردد و تا اواسط ماه آگوست ادامه پیدا می کند .

s4

دانشگاه های کره جنوبی تقریباً همه رشته های موجود را ارائه می دهند و محدودیتی از لحاظ انتخاب رشته برای دانشجویان خارجی وجود ندارد. برای دانشجویانی که سوابق تحصیلی مناسبی دارند میتوان برای اخذ بورسیه اقدام نمود.

استفاده از تجربیات انجمن دانشجویان ایرانی مقیم کره جنوبی می تواند سودمند باشد.

نکاتی در تحصیل در  کره جنوبی

s2

۱- حتی المقدور برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های فنی و مهندسی، از دانشگاه های رتبه الف و ب برای تحصیل در این کشور استفاده کنید.

۲- تفاوت خیلی زیادی بین دانشگاه های گروه ب و ج وجود ندارد. اما توصیه می شود که برای تحصیل در مقاطع دکترا و پسا دکترا، دانشگاه های گروب الف و ب انتخاب شود.

۳- سفارت سئول در تهران و سفارت ایران در کره جنوبی به عنوان منابع اطلاعاتی رسمی مطلوب برای دریافت شرایط تحصیل و بورس و اقامت در این کشور را در نظر داشته باشید.

۴- ایرانیانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند و هم چنین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این کشور را می توان از طریق شبکه های اجتماعی لینکدین و فیس بوک پیدا کرد و با آن ها برای دریافت اطلاعات بیشتر، تعامل اینترنتی نمود.

۵- همه دانشگاه های کره جنوبی، بخش دانش آموختگان (ALUMNI OFFICE)‌دارند و به همین خاطر می توانید از طریق این دفتر نیز به کسب اطلاعات مهم درباره افرادی که در رشته های مختف این کشور دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند، دست یابید. تعامل با این افراد، زمینه خوبی برای آشنایی با فرصت های تحقیقاتی و تحصیلی در کره است.

۶- برای پیدا کردن مکان دانشجویی در کره، از این سایت استفاده کنید.

۷- تحصیل به زبان کره در این کشور، فقط در صورتی که قصد ادامه تحصیل یا کار یا زندگی در این کشور دارید توجیه خواهد داشت.

۸- تحصیل در بهترین دانشگاه های کره جنوبی، شانس ادامه تحصیل شما برای تحصیل در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و اقیانوسیه فراهم می کند.

۹- هزینه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی به نسبت دیگر کشورهای آسیایی و حتی کشورهای جنوب اروپا بالاست و شما می بایست برای هر سال،‌بیش از ۱۰ هزار دلار آمریکا هزینه کنید. بنابراین تنها در صورتی برای اپلای اقدام کنید که توانایی مالی را داشته باشید و به فکر تامین هزینه ها با کار کردن حداقل برای سال اول نباشید.

۱۰- مردم کره جنوبی به نسبت مردم اسکاندیناوی، سطح زبان انگلیسی خوبی ندارند. برای همین در صورت پذیرش در دانشگاه های این کشور‌، توصیه می کنیم یادگیری چند ماهه زبان این کشور را در دستور کار قرار بدهید که فرصت کار نیز برای شما فراهم می کند.

۱۱- در صورتی که سطح زبان انگلیسی خیلی خوب دارید، می توانید در موسسات آموزش زبان انگلیسی در سئول و دیگر شهر های این کشور در فرصت های تابستانی مشغول به تدریس و کار شوید.

۱۲- امکان اقامت تحصیلی پس از دانش آموختگی برای دانشجویان در کره جنوبی فراهم نیست.

۱۳- به دلیل آن که کره جنوبی یک کشور صنعتی است، تحصیل در رشته های فنی و مهندسی به خصوص مکانیک، متالوژی، برق و صنایع توصیه می شود. اما برای تحصیل در رشته های پزشکی یا حقوق یا فلسفه و تاریخ و ادبیات، می توان انتخاب های بهتری در آسیا یا اروپا داشت.

۱۴- وزارت آموزش عالی کره جنوبی یکی از بهترین منابع برای کسب اطلاعات درباره فرصت های تحصیلی، بورس و زندگی دانشجویی در این کشور است. اطلاعات لازم را در این پرتال دنبال کنید.

۱۵- فهرست بورسیه های دولتی این کشور در این نشانی در دسترس خواهد بود.

در صورتی که علاقمند به تحصیل در کره جنوبی هستید، بخش های بعدی این گفتار را از دست ندهید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۹ نظر

ورود

  • درسا آذر ۷, ۱۳۹۵

    آخ جون
    من میخوام برم کره جنوبی
    واقعا شوکه شدم یهویی این مطلب رو گزاشتین
    عاشقتم روزیاتو

  • اصغر زاده آذر ۷, ۱۳۹۵

    دانشگاه روزیاتو شده 🙂
    COOL

  • قاسم حمیدیان آذر ۷, ۱۳۹۵

    صبح بخیر
    این توضیجاتی که درباره کره جنوبی نوشتید جالبه. من با این لینک ها یه یکساعتی در سایتتون پرسه میزدم 🙂 جذابه
    دوست دارم برای دکترا اقدام کنم رشته الکترونیک. فکر کنم همانطور که گفتین بهترین آسیا باشه
    با آرزوی توفیق

    • علی زمانی فروردین ۲۳, ۱۳۹۶

      بله
      دانشکده مهندسی الکترونیک دانشگاه سئول انتخاب خوبی هست. به طور موازی برای دانشگاه های سنگاپور هم اقدام کنید که در این حوزه در زمره ۱۰ قدرت آکادمیک آسیا هستند.

  • غزل فروردین ۱۷, ۱۳۹۶

    برای تحصیل زبان کره ای بلد باشیم کافیه یا باید انگلیسی هم بلد باشیم؟
    به رشته های انسانی هم بورس میدن؟یا فقط مهندسی و اینا؟

    • علی زمانی فروردین ۱۸, ۱۳۹۶

      سلام
      بستگی به رشته و دانشگاه مورد نظر در کره جنوبی داره. برخی از رشته ها به خصوص در مقطع کارشناسی، فقط به زبان کره ای تدریس میشه. اما اگر دانشگاه سئول را انتخاب کنید، معمولا اگثر رشته ها به زبان انگلیسی به خصوص در مقطع ارشد و دکترا به زبان انگلیسی خواهد بود.
      بله. فرقی بین رشته های انسانی و غیر انسانی نیست. اما بورس اصولا به دانشجوی دکترا داده میشه که رزومه قوی (مقاله ایندکس شده با سایتیشن متعدد) و پزوپزال رقابتی و مستند داشته باشه. اگر اطلاعات تکمیلی نیاز دارید، می بایست در این زمینه اطلاعات بیشتری بدین تا بتوانیم راهنمایی بهتری بکنیم.

      • غزل فروردین ۲۰, ۱۳۹۶

        من به زبان کره ای مسلط هستم کامل زبان انگلیسی هم تا حد قابل قبولی بلذم
        امسال تازه انتخاب رشته دارم برای دانشگاه اصلا نمیخوام خطا کنم و میخوام حتما رشته ای رو انتخاب کنم که شانس بورس داشته باشه خودم علاقمند به رشته حقوق هستم منتها میگن رشته اقتصاد معمولا شانس بورس بالاترین چون شرایط استفاده ایران ورشته های مهم اینجا باا جاهای دیگ فرق داره میخوام ببینم کدوم رشته بهتره که کاربردی تر باشه اومجا

        • علی زمانی فروردین ۲۳, ۱۳۹۶

          تقاضا برای دانشگاه سئول از سراسر جهان است. همه چیز بستگی به رزومه شما داره. برای هر رشته رقابت بالاست و شانس شما به خود شما و اپلیکیشن دیگران بستگی داره. اما یکی از مواردی که باعث میشه شانس شما خیلی افزایش پیدا کنه، تسلط شما به زبان کره ای هست. زبان انگلیسی اگر مورد نیاز رشته باشه حتما باید آیلتس ۶.۵ را دریافت کنید.
          البته شرایط ادمیشن برای رشته اقتصاد و بیزینس و حقوق کلا متفاوت است و شما در هر سه رشته امتیاز رقابتی نخواهید داشت چون ارشد شما یکی از این سه موضوع رو کاور خواهد کرد . اما به هر حال متقاضی اقتصاد و بیزینس بالاتر است.
          توصیه میکنم با دکتر هونگ چو hcho@snu.ac.kr رایزنی کنید اگر قصد اپلای برای رشته حقوق را دارید. صحبت با ایشان به زبان کره ای هم میتواند تاثیر مثتبی در معرفی شما به دیگر اعضای فکالتی داشته باشد تا راهنمایی تکمیلی دریافت کنید.
          اگر درباره کلیات تحصیل در کره جنوبی و وضعیت رشته ها نیازمند اطلاعات فنی تر هستید از این لینک استفاده کنید
          http://www.studyinkorea.go.kr/en/main.do;jsessionid=1213ABAB41CD7F870B1C06733729CA90.node_10

  • ت.خانی اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶

    من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم.درسم رو شش ترمه بامعدل ۱۹/۰۹تموم کردم.میخواستم برای بورسه ی تحصیلی در مقطع ارشد اقدام کنم
    میخواستم بدونم ایا رشته ی من جز بورسیه دولتی میشه یا نه؟
    خواهش میکنم راهنماییم کنید من شهرستان زندگی میکنم و نمیتونم خودم شخصا به سفارت برم و سوالاتم رو بپرسم.

    • علی زمانی اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶

      سلام
      رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در دانشگاه سئول یا دیگر دانشکده های اقتصاد و مدیریت کره جنوبی، احتمال بورس ضعیف داره. مگر اینکه بر اساس گرایشی که قصد ادامه تحصیل دارید، استادی را پیدا کرده و با وی روی پروپزالی صحبت کنید و برای همکاری با خودتان ایشان را motivate‌کنید. شاید انتشار مقاله مشترک در کنفرانس های بین المللی با اساتید کره ای، بتواند شانس شما را برای ادمیشن با بورس افزایش دهد. همه چیز به رزومه شما و سابقه کار و آکادمیک برمیگرده.
      شما برای گرفتتن ادمیشن چه با بورس و چه غیر بورس، نیازی به مراجعه به سفارت کره جنوبی در تهران ندارید. آنچه شما نیاز داری:
      ۱-مددرک زبان آیلتس (میزان حد نمره را دانشگاه مورد نظر شما در کره اعلام می کند)
      ۲-ترجمه ریز نمرات
      ۳-رزومه
      ۴-مقالات ISI یا کارهای تحقیقاتی و اجرایی
      ۵-تعامل با اساتید دانشگاه های مختلف و ترغیب ان ها با اعطای ادمیشن به شما
      معمولا دریافت ادمیشن بابورس در مقطع دکترا آسان تر است. البته اگر برای شهریه رایگان قصد اقدام دارید،‌دانشگاه های نروژ و آلمان را توصیه میکنم. مگر اینکه نسبت به کره جنوبی و تحصیل در این کشور، دید و نظر خاصی داشته باشید. در نهایت، نیازی به ارتباط با سفارت کره در تهران نیست .فقط دانشگاه های مقصد در کره را بررسی کنید.

  • ت.خانی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶

    باسلام
    خیلی ممنون بابت راهنماییتون.
    من بخاطر اینکه شنیدم دولت کره بورسیه میکنه و اینکه اینطوری تحصیل رایگان میشه میخواستم اقدام کنم. واینکه تحصیل در مقطع ارشد با زبان انگلیسی اارئه میشه.
    ایا درکشور های نوروژ و المان درمقطع ارشد هم دروس به زبان انگلیسی ارائه میشود؟

    • علی زمانی اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۶

      سلام
      در کره جنوبی، دانشگاه های مختلف در رشته های گوناگون، بورسیه ارائه میکنند که باید با هر دانشگاه به طور مجزا مکاتبه کنید و رزومه خود را ارسال کنید.
      نروژ به طور کلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی و کاملا رایگان است.
      در آلمان، دانشگاههای زیادی در مقطع ارشد و دکترا، تحصیل به زبان انگلیسی و سیستم تحصیلی تقریبا رایگان را ارائه می کنند. باز همه چیز به دانشگاه مقصد و رشته مورد نظر شما و مقطع تحصیلی مربوطه دارد. اگر دنبال تحصیل رایگان هستید، نروژ گزینه خوب با هزینه زندگی بالا است.

  • ت.خانی اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۶

    سلام
    ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم.اینکه تحصیل در نروژ رایگان هست جدا از بورس هست درسته؟ منظورم اینه که دولت هیچ هزینه ی کمک تحصیلی ای نمیده؟
    و اینکه چطور میتونم با اساتید دانشگاه ارتباط برقرار کنم.
    واینکه ایا جایی رو میشناسید که بتونم برای بورسیه ازشون راهنمایی بخوام.

    • علی زمانی اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶

      سلام
      بله. بیشتر بورس ها برای مقطع دکترا ارائه میشود. دولت اگر منظورتان دولت نروژ است، در واقع همه بورس ها به دلیل دولتی بودن دانشگاه های نروژ، توسط دولت ارائه می شود.
      برای ارتباط با اساتید:
      اول: رشته و مقطع مورد نظر را انتخاب کنید.
      دوم: دانشگاه مقصد را انتخاب کنید که گویا شما ادمیشن هم قبلا گرفته اید.
      سوم: به دپارتمان مربوطه مراجعه کرده و فهرست اساتید faculty members را مشاهده کنید.
      چهارم: رزومه اساتید را بررسی اجمالی کرده و آن افرادی که research interests های آنان با پایان نامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد شما همراستا هست را انتخاب کنید.
      پنجم: رزومه خود را با پروپزال تحقیقاتی به صورت ای میل به استاد مربوطه ارسال کنید و تشریح کنید که علاقمند هستید تا در موضوعات مورد علاقه وی (با جزییات مطرح شود) همکاری کنید. اگر استاد مربوطه جای خالی برای همکاری با دانشجو جدید داشته باشد، به شما اطلاع می دهد و بقیه فرآیند را باید پیگیری کرد.
      ششم: روش دیگر، اپلای برای بورس است که در بخش اسکولارشیپ دانشگاه های نروژ و در گفتار ۸۰ فرصت بورسیه جدید دانشگاه های نروژ به آن اشاره کردیم.
      جای خاص، فقط بخش scholarship کلیه دانشگاه های نروژ است.
      برای کسب اطلاعات دقیق تر، با بخش Graduated department یا International Dep‌دانشگاه مقصد تماس بگیرید.

  • ت.خانی اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۶

    از راهنماییتون خیلیییییی ممنونم.
    خدا خیرتون بده

  • الینا خرداد ۱۹, ۱۳۹۶

    سلام
    ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
    بنده کارشناسی ادبیات انگلیسی با معدل الف دارم
    ب نظر شما امکان بورسیه دولتی برای رشته ی من وجود داره؟

    • علی زمانی خرداد ۲۰, ۱۳۹۶

      با سلام و تشکر از نظر شما
      امکان بورسیه دولتی برای رشته ادبیات زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در کره جنوبی وجود ندارد.
      کشورهای دیگر را باید برای این کار در نظر بگیرید. ضمنا بیشتر سطح بورسیه، به مقطع دکترا داده می شود

  • FeriX مهر ۱۴, ۱۳۹۶

    سلام ببخشید دانشگاه های کره رشته ی ادبیات انگلیسی هم دارن؟

  • ؟ آبان ۱, ۱۳۹۶

    سلام من ۱۹ سالمه و رشته تجربیم..چطور میتونم برای رشته پزشکی بورسیه کامل بگیرم از کره جنوبی یا چین؟معدل دیپلمم ۱۷/۶۲وبقیه معدلام بالای ۱۹ است ..خیلی ها میگن که امکان دریافت بورسیه کامل(شهریه..و هزینه رفت وام و حقوق ماهیانه و بیمه و..)برای پزشکی از این دو کشور نیست..به نظرتون راهی نیست که از دانشگاه یا یه موسسه برای پزشکی بورسیه کامل بگیرم؟