مرگ دوندگان ماراتن چینی در مسیر مسابقه بر اثر تغییر ناگهانی آب و هوا

مرگ دوندگان ماراتن چینی در مسیر مسابقه بر اثر تغییر ناگهانی آب و هوا

۲۱ نفر از شرکت کنندگان یک مسابقه دوی کوهستانی در چین بر اثر تگرگ، باران و باد شدید جان خود را از دست دادند.

روز یکشنبه ی این هفته، در بخشی از مسیر این مسابقه ی ۱۰۰ کیلومتری که در جنگلی در نزدیکی شهر بای یین برگزار شد، شرکت کنندگان با تغییر ناگهانی هوا رو به رو شدند.

برخی از کشته شدگان این حادثه از نخبگان دوی استقامت چین بودند. یکی از آن ها، لیانگ جینگ در سال های اخیر چندین جایزه از مسابقات اولترا ماراتن چین دریافت کرده بود. دیگری، هوانگ گوانجین، که کر و لال بود، برنده ی مسابقات پارالمپیک ملی ۲۰۱۹ چین در بخش ماراتن مردان دارای نقص شنوایی شده بود.

شهردار شهر بای یین گفته: «یکباره و ظرف مدت کوتاهی تگرگ و باران یخ در آن منطقه بارید و باد شدیدی شروع به وزیدن کرد. دمای هوا هم به شدت افت کرد.»

این اتفاق حدود ۲ بعد از ظهر رخ داده بود. با وقوع این اتفاق مسابقه لغو شد و تعدادی از شرکت کنندگان با ارسال پیام درخواست کمک کردند.

کمی بعد، برگزارکنندگان مسابقه گروهی را به منطقه اعزام کردند که موفق شدند ۱۸ نفر از ۱۷۲ شرکت کننده ی مسابقه را نجات دهند.

شهردار بای یین گفته: «به عنوان برگزارکنندگان مسابقه عمیقاً احساس گناه می کنیم و خود را مقصر می دانیم. تأسف عمیق خود برای قربانیان این حادثه و همدردی خود با خانواده های آنان و دوندگان آسیب دیده را ابراز می کنیم.»

یکی از بازماندگان این حادثه گفته: «سر تا پایم، از جمله کفش ها و جوراب هایم شدیداً خیس شده بود. به خاطر باد نمی توانستم صاف بایستم. همه اش نگران بودم که مرا بیاندازد.»

«هر چه می گذشت سرما غیر قابل تحمل تر می شد. وقتی داشتم از کوه پایین می آمدم دیگر علائم سرمازدگی داشتم.»

تصاویر پیام های شرکت کنندگان در گروه چت مسابقه هم منتشر شده است.

یک نفر نوشته بود: «چند نفر، دیگر بیهوش شده اند و دهان شان کف کرده است. بیایید نجات مان دهید، زود!»

شخص دیگری نوشته بود: «برگزارکننده های مسابقه مسئول بی چون و چرای این اتفاق هستند. دقت پیش بینی های هواشناسی دیگر خیلی بالا است. آن ها چه تمهیداتی برای یک وضعیت اورژانسی داشتند؟»

مقامات محلی در حال تحقیق درباره ی علت این حادثه هستند.

منبع: insider
بدون نظر

ورود