چرا سوراخ کردن گوش نوزادان کار درستی نیست؟

چرا سوراخ کردن گوش نوزادان کار درستی نیست؟

آکادمی طب اطفال آمریکا می گوید والدینی که قصد سوراخ کردن گوش های نوزاد دختر خود برای انداختن گوشواره را دارند، باید دست کم تا شش ماهگی فرزند خود صبر کنند. گرچه این توصیه اغلب در میان والدین مورد بحث بوده، اما نمی توان انکار کرد که سوراخ کردن گوش نوزادان مضراتی دارد.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا بهتر است گوش نوزاد خود را سوراخ نکنید.

۱- می تواند واقعاً به آن ها صدمه بزند

سوراخ کردن گوش ها در هر سنی دردناک است، اما این همه ی ماجرا نیست. وقتی گوش نوزادتان را سوراخ می کنید، ممکن است جایش قرمز و حساس شود. تا زمانی که زخم آن تازه است نباید به آن دست زده شود. با این حال، نوزادان غیر قابل پیش بینی هستند و ممکن است سعی کنند به گوشواره ی خود دست بزنند و آن را بکشند. علاوه بر این، اگر گوشواره به گونه ای باشد که به راحتی قابل جدا شدن باشد ممکن است نوزادتان آن را در دهان خود بگذارد، امری که می تواند جان فرزندتان را به خطر بیاندازد.

۲- شما به جای فرزندتان تصمیم می گیرید

گرچه این تماماً به والدین یک نوزاد بستگی دارد که بخواهند گوش فرزندشان را سوراخ کنند یا نه، اما این ریسک وجود دارد که وقتی فرزندتان بزرگ شد آن را دوست نداشته باشد. از آنجایی که سوراخ کردن گوش در همه ی سنین به یک اندازه دردناک است، شاید بهتر باشد اجازه دهید فرزندتان وقتی بزرگ تر شد و خودش توانایی مراقبت از سوراخ های گوشش را پیدا کرد، شخصاً در این مورد تصمیم بگیرد.

۳- دائمی است

گرچه این اتفاق همیشگی نیست اما گاهی جای زخم سوراخ گوش باقی می ماند و سوراخ دائمی می شود. اگر کودک تان وقتی بزرگ شد و سوراخ گوش هایش را دوست نداشت، این سوراخ دائمی ممکن است مشکل ساز شود.

۴- می تواند عفونت کند

حتی با رعایت تمامی اقدامات پیشگیرانه هم سوراخ کردن گوش نوزادان همواره با خطر عفونت همراه است مگر آنکه این کار کاملاً به درستی صورت بگیرد. اگر گوش به درستی تمیز نشده باشد، سوراخ کردن گوش فرزندتان ممکن است با درد، چرک و ورم همراه یا حتی منجر به کلوئید یا همان ایجاد گوشت اضافه شود. توصیه می شود گوشواره را تا دست کم ۶ هفته بعد از سوراخ کردن گوش درنیاورید.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • علی خرداد ۶, ۱۴۰۰

    پس چی کار کنن ؟! راه دیکه ای که نیست

    • مهران خرداد ۷, ۱۴۰۰

      حالا مثلا استفاده از گوشواره خیلی واجبه که سلامت نوزاد رو به خاطرش به خطر بندازی؟!! استفاده از وسایل زینتی برای بچه ها که اصلا به نظر من جالب نیست ولی اگر پدر و مادر خیلی تمایل دارند که بچه شون گوشواره داشته باشه می تونند از نوع clip on استفاده کنند هرچند اون هم باید مراقبت بشه که توسط نوزاد بلعیده نشه.