چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم ؟ و چگونه برایش توضیح دهم ؟

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم ؟ و چگونه برایش توضیح دهم ؟

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم ؟ این سوالی است که همیشه در ذهن مادرهای دختردار هست؛ حتی درست بعد از این که دخترشان به دنیا می‌آید.

صحبت در مورد موضوعات شخصی مانند پریود یا عادت ماهیانه (قاعدگی) می تواند والدین و بچه ها را کمی ناراحت کند. اما بچه ها به اطلاعات قابل اعتماد نیاز دارند! کمک به کودکان در درک بدنشان به آنها کمک می کند تا درباره سلامتی خود تصمیمات بهتری بگیرند.

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم ؟

صحبت در مورد پریودها نباید در سنین خاصی یک بحث سخت و بزرگ باشد. در عوض، سعی کنید مکالمه را زود شروع کنید و به آهستگی بر درک کودک خود بیفزایید. دختران و پسران در مورد دوره های قاعدگی به اطلاعات قابل اعتماد نیاز دارند. بنابراین ، حتما با پسرهای خود نیز صحبت کنید!

به عنوان مثال ، اگر کودک ۴ ساله شما یک تامپون ببیند و بپرسد برای چه کاری است ، می توانید بگویید: «خانم ها هر ماه کمی از واژن خود خونریزی می کنند که به آن پریود می گویند. دلیل خونریزی این نیست که آسیب دیده اند. این نحوه آماده شدن بدن آنها برای تولد فرزند است. تامپون خون را می گیرد تا روی لباس زیر نماند.»

با افزایش سن، می توانید برای آماده شدن فرزند خود، اطلاعات بیشتری به او بدهید تا دیگر با سوال «چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم ؟ » در ذهن خود مواجه نشوید.

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم

با کودکی که چیزی نمی‌پرسد چه کنم ؟

اگر کودک شما سوالاتی در مورد پریود نمی پرسد، شما می توانید آن را مطرح کنید. تا ۶ یا ۷ سالگی، اکثر بچه ها می توانند اصول دوره های قاعدگی را درک کنند. به دنبال یک لحظه طبیعی باشید تا در مورد آن صحبت کنید. مانند:

  • وقتی بچه ها در مورد بلوغ یا تغییر دادن بدن می پرسند
  • اگر کودک شما سوال کند که نوزادان از کجا آمده اند
  • اگر در فروشگاه هستید و پد یا تامپون خریداری می کنید

از کودکتان بپرسید آیا او در مورد پریود چیزی می داند؟ سپس ، می توانید اطلاعات اساسی را با او به اشتراک بگذارید. مثلا به او بگویید:

وقتی دختری به یک زن تبدیل می شود ، بدن او تغییر می کند تا وقتی بزرگ می شود ، بچه دار شود. بخشی از آن آماده سازی مکانی برای رشد کودک در داخل بدن مادر است. محلی که کودک در آن رشد می کند رحم نامیده می شود. هر ماه دیواره رحم برای کودک آماده می شود. اگر نوزادی وجود نداشته باشد ، دیواره رحم از بین می رود و کمی خونریزی می کند. خون از واژن زن خارج می شود. بدن هر ماه یک دیوار جدید ایجاد می کند ، مگر این که یک کودک در بدن مادر در حال رشد باشد.

به سوالات به طور ساده و مستقیم پاسخ دهید.

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم

درباره چه چیزی باید صحبت کنم؟

آنچه در مورد آن صحبت می کنید به سن و سطح رشد کودک شما بستگی دارد. در اینجا ، چند سوال وجود دارد که اکثر بچه ها از مادرشان می‌پرسند:

بیشتر دختران چه زمانی پریود می شوند؟

بیشتر دختران در سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی اولین قاعدگی خود را می گذرانند. میانگین سنی ۱۲ سال است ، اما بدن هر دختر برنامه خاص خود را دارد.

اگرچه هیچ سن خاص و مناسبی برای پریود شدن دخترها وجود ندارد اما برخی نشانه ها نشان می‌دهد که به زودی پریود در آنها آغاز خواهد شد. به طور معمول، یک دختر حدود ۲ سال پس از شروع رشد پستان‌ها، پریود می شود.

نشانه دیگر مایع ترشحات واژن (نوعی مخاط) است که دختران ممکن است روی لباس زیر خود ببینند یا احساس کنند. این ترشحات معمولاً حدود ۶ ماه تا یک سال قبل از اینکه دختر اولین قاعدگی خود را بگذارد ، شروع می شود.

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم

علت پریود شدن چیست؟

پریود به دلیل تغییر هورمون ها در بدن اتفاق می افتد. هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند. تخمدان ها هورمون های استروژن و پروژسترون را آزاد می کنند. این هورمون ها باعث جمع شدن مخاط رحم (یا رحم) می شوند. پوشش داخلی آماده اتصال تخمک بارور شده و شروع به رشد است.

اگر هیچ تخمک بارور نشده‌ای وجود نداشته باشد ، پوشش داخلی خراب شده و خونریزی می کند. سپس همان فرآیند دوباره اتفاق می افتد. معمولاً حدود یک ماه طول می کشد تا مخاط پوشانده شود ، سپس خراب شود. به همین دلیل است که بیشتر دختران و زنان هرماه یکبار پریود می شوند.

آیا با شروع قاعدگی، پریودها به طور منظم اتفاق می افتد؟

در چند سال اول پس از شروع قاعدگی دختران ، ممکن است پریود به طور منظم رخ ندهد. در ابتدا، این یک امر طبیعی است. حدود دو تا سه سال پس از اولین قاعدگی ، پریود دختران باید هر ماه یک بار باشد.

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم

آیا دختری می تواند به محض شروع پریود باردار شود؟

بله ، دختر می تواند به محض شروع پریود باردار شود. یک دختر حتی می تواند درست قبل از اولین قاعدگی خود باردار شود. این به این دلیل است که ممکن است هورمون های دختر از قبل فعال باشند. ممکن است هورمون ها منجر به تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) و ساخت دیواره رحم شوند. اگر دختری رابطه جنسی برقرار کند ، می تواند باردار شود؛ حتی اگر او هرگز پریود نشده باشد.

پریود چه مدت طول می کشد؟

پریودها معمولاً حدود ۵ روز طول می کشد. اما طول پریود می تواند کوتاهتر یا طولانی تر باشد.

هر چند وقت یک بار پریود اتفاق می افتد؟

پریودها معمولاً هر ماه یکبار اتفاق می افتد. اما بعضی از دختران هر ۳ هفته پریود می شوند. و برخی دیگر نیز هر ۶ هفته یک بار پریود می شوند.

PMS چیست؟

PMS (سندرم قبل از قاعدگی) زمانی است که دختران علائم عاطفی و جسمی دارند که قبل یا در طی دوره قاعدگی اتفاق می افتد. این علائم می تواند شامل حالت بدخلقی ، غم ، اضطراب ، نفخ و آکنه باشد. بعد از چند روز اول پریود از بین می رود.

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم

اگر من در مکالمه با کودکانم درمورد پریود مشکلی داشته باشم، چه می شود؟

اگر احساس راحتی نمی کنید که با بچه های خود در مورد پریود یا قاعدگی صحبت کنید ، مطمئن شوید که راه‌های دیگری برای به دست آوردن این اطلاعات وجود دارد. شاید تماشای فیلم یا خواندن کتاب با هم برایتان راحت تر باشد. همچنین می توانید از پزشک ، پرستار ، مشاور مدرسه یا یکی از اعضای معتمد خانواده بخواهید تا با کودک شما صحبت کند.

چه موقع باید با دکتر تماس بگیرم؟

بیشتر دختران هیچ مشکلی با پریود خود ندارند. اما اگر دخترتان شرایط زیر را دارد، با پزشک خود تماس بگیرید:

  • ۱۵ ساله است و پریود نیست
  • رشد سینه بیش از ۳ سال پیش شروع شده و پریود نمی شود
  • بیش از ۲ سال از اولین قاعدگی او گذشته است و قاعدگی او هنوز هر ۳ تا ۶ هفته یکبار انجام نمی شود (مخصوصاً اگر سه پریود متوالی یا بیشتر را از دست بدهد)
  • گرفتگی و انقباضات رحمی شدید دارد که با ایبوپروفن (ادویل، موترین یا برند دارویی دیگر) یا ناپروکسن (الیو، میدول یا برند دارویی دیگر) تسکین نمی یابد
  • خونریزی بسیار سنگینی دارد (خونریزی شدیدی که هر ۲ ساعت پد یا تامپون را پر می‌کند)
  • سندرم پیش از قاعدگی شدیدی دارد که مانع فعالیتهای روزمره او می شود

چه زمانی با دخترم در مورد پریود صحبت کنم

نگاه به آینده

هرچه بچه ها بیشتر بدن خود را بشناسند و درک کنند ، بهتر می توانند انتخاب های سالم و خوبی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما از شما یا منبع معتبر دیگری اطلاعات موثقی دریافت می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

کاپ قاعدگی ؛ با مزایا و معایب این جایگزین عالی برای نوار بهداشتی آشنا شوید

امکان بارداری در دوران پریود ؛ اگر قاعدگی نامنظم دارید ، حواستان را جمع کنید !

چرا زنان پیش از سیکل قاعدگی دچار اختلال خواب می‌شوند؟

با مواد غذایی مفید و مضر در دوران پریود آشنا شوید

اندومتریوز چیست؟ از پریودهای دردناک تا مشکلات خانوادگی و اجتماعی

لکه بینی بعد از پریود ؛ از علل تا نحوه پیشگیری و درمان

۹ واقعیت در مورد پریود که باید فراموششان کنید

کیک هایی که مخصوص کاهش درد پریود زنان هستند

بیماری های زنان و مشکلات رایجی که خانم ها خجالت می کشند در مورد آنها بپرسند

به مناسبت روز جهانی بهداشت قاعدگی پاسخ به چهار سوال همیشگی در رابطه با عادت ماهیانه

تحقیقات جدید هر گونه باور غلط در مورد کاهش درک و بی کفایتی زنان در دوران قاعدگی را رد کرد

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • anonymous خرداد ۱۲, ۱۴۰۰

    بزرگترین ضربه رو تو دنیا فرزندان ایران چه دختر چه پسر از پدر و مادر و فرهنگ غلط و عدم آموزش خوردند
    تا بچه بودیم دروغ به خوردمان دادند
    نو جوانی و جوانی هم فقط درس بخوان و نپرس و نخواه
    جوانی هم دود و افسردگی و کار و کار و کار
    بعدم نه سن زیاد شد تازه یادمون میفته که تفریح نکردیم و یه تعدادی شروع به تفریح یه تعدادیم در حسرت گذشته
    باشد که ما هم مثل ملت های دیگر خوشحال و شکم پر بدور از استرس و ترس از فردا باشیم