چرا ژاپنی ها دیگر تمایلی به بچه دار شدن ندارند؟

چرا ژاپنی ها دیگر تمایلی به بچه دار شدن ندارند؟

بچه دار شدن در همه جای دنیا کار دشواری شده و خانواده های ژاپنی هم از این مشکل مستثنی نیستند. جامعه ی ژاپن در شرایط تازه ای قرار گرفته که احتمال داشتن فرزند بیشتر را کاهش می دهد چون زوج های جوان از پس هزینه های آن برنمی آیند. و این یعنی جامعه ای که به سرعت در حال پیر شدن است.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا خانواده های ژاپنی دیگر علاقه ای به داشتن فرزند زیاد ندارند.

۱- ازدواج و بچه دار شدن هزینه ی زیادی برای زوج های جوان دارد

بچه دار شدن در ژاپن کار پرهزینه ای است. با این حال، علتش تنها مسائل مالی نیست. با وجود آنکه دولت ژاپن مرخصی بعد از به دنیا آمدن فرزند برای پدرها را افزایش داده و ساعات کار مهدهای کودک بیشتر شده، اما وضع بهتر نشده است.

نرخ تولد در ژاپن هر روز کمتر و کمتر می شود. زوج های جوان از پس بچه دار شدن برنمی آیند، صرفاً به این خاطر که دائماً درگیر کار هستند و این شرایط هیچ تناسبی با بچه دار شدن ندارد.

۲- پیدا کردن یک شغل ثابت برای مردها دشوار است

در ژاپن مردها را اغلب نان آور خانواده می دانند. و با توجه به اینکه پیدا کردن یک شغل ثابت هم سخت تر شده، جوان های کمتری ازدواج می کنند. اگر زن و شوهر شغل ثابتی نداشته باشند، پدر و مادرها ممکن است با برگزاری مراسم عروسی مخالفت کنند.

مردان جوان روی خود احساس فشار می کنند چون در فرهنگ ژاپن اعتقاد بر این است که مرد باید بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی، شغل ثابتی برای خود دست و پا کند. اگر موفق به این کار نشوید، در جامعه ی ژاپن به آن به چشم یک شکست نگاه می کنند.

۳- شغل شان به آن ها لطمه می زند

ژاپنی ها تعهد زیادی به کارشان دارند. آن ها ساعت کار طولانی ای دارند، به همین خاطر صبح ها خیلی زود از خواب بیدار می شوند و نیمه های شب به خانه بازمی گردند. گرفتن یک روز مرخصی ممکن است تصمیم بدی به نظر برسد چون ممکن است نشان دهد تعهد کافی به کارشان ندارند.

درنتیجه، خستگی ناشی از کار باعث می شود بسیاری از ژاپنی ها عشق و روابط عاطفی را تجربه نکنند. این امر سبب شده جوان ها میل جنسی شان را از دست دهند و علاقه ای به برقراری روابط عاشقانه نداشته باشند.

۴- زن ها کار را به ازدواج و بچه دار شدن ترجیح می دهند

ژاپن در گذشته جامعه ی مردسالاری داشت. مردان نان آور خانواده بودند و زنان در خانه از بچه ها مراقبت می کردند. دولت ژاپن قصد دارد با از میان بردن نقش های جنسیتی قدیمی، تغییری در این امر ایجاد کند تا نرخ تولد بیشتر شود.

به لطف این پیشرفت، زنان بیشتری در مشاغل مختلف سختکوشانه کار می کنند و می توانند شغل ثابتی برای خود پیدا کنند و ازدواج و بچه دار شدن را به وقت دیگری موکول کنند. با این حال، هنوز هم ممکن است به خاطر اینکه بخواهند در عین تشکیل خانواده شاغل هم باشند، مورد انتقاد قرار گیرند.

۵-  مردها در عالم خیال سیر می کنند

جوانان ژاپنی به خصوص مردان جوان در محاصره ی انیمه ها، مانگاها و آخرین تکنولوژی های روز دنیا قرار دارند. اگر هر سه ی این ها را با هم ترکیب کنید، احتمالاً نتیجه یک اپلیکیشن دوست یابی خواهد بود. ساخت یک شریک عاطفی مجازی به سبک مانگاهای ژاپنی، در میان مردان جوان تنها بسیار رایج است. بعضی از آن ها می توانند تخیل را از واقعیت تشخیص دهند اما بعضی هایشان دیگر قادر به این کار نیستند.

یک چیز قطعی است: شریک عاطفی مجازی شاید بی عیب و نقص باشد اما استانداردهایی نشدنی برای روابط حقیقی به وجود می آورد. و نه صمیمیت و عشقی برای آن ها به دنبال دارد و نه فرزندی.

منبع: brightside
دیجیاتو
۱۶ نظر

ورود

  • علی جان تیر ۳, ۱۴۰۰

    به نظر بنده مشکل اصلی بچه دار نشدن به سمتی ماشینی شدن زندگی هست. پدرم تعریف میکنه زمان های قدیم مردم یه لقمه نون شب می‌خورند و راضی بودند. یه لباس رو تا وقتی که پاره نشده بود می پوشیدند ولی الان توی زندگی شهر از اول به دنیا اومدن هزینه روی دوش خانواده می افته تا روز مرگ. مطمئنا چشم و هم چشمی هم خیلی ربط داره ولی الان به لطف اینترنت همه دنیا خودشونو با هم مقایسه می کنند. اینطوری لذت زندگی از بین میره و دیگه شوقی برای زندگی نیست شوق اصلی روی پول در آوردن هست. پول در آوردن شاید باعث لذت بیشتر زندگی بشه ولی در صورتی که از چارچوب خودش بگذره میشه سم. سم مهلکی که روز به روز روابط خانوادگی و…. رو به سمت نابودی می کشونه.

  • سعیده تیر ۳, ۱۴۰۰

    زن و شوهر باید زندگیشونو باهم بسازن اگه شغل نداره پیدا میکنه اگه آشپزی بلد نیست یاد میگیره و…

    حتما جوابی برای محروم کردن از زندگی درست و طبیعی و سالم بقیه دارن بدن دیگه.

  • Amir تیر ۳, ۱۴۰۰

    خوشم اومد تحلیل خودمم این جوری بود

  • Morvin تیر ۳, ۱۴۰۰

    اگه طرف بمیره هم باید ازدواج کنه حتی اگه لباس و غذا نداشته باشه.

    • آنتی رضا ستوده تیر ۴, ۱۴۰۰

      ازدواج حماقته.وقتی طرف میتونه با پولی که میتونه دربیاره عشق وحال کنه،چرا بیاد خودشو بدبخت کنه و بریزه تو شیکم یه مفت خور دیگه،تازه استرس هم نداری که یه وقت شب دیر کنی و از این داستانا و از همه بهتر،فکرت کمتر درگیر این چرت و پرتا میشه.

      • می تیر ۵, ۱۴۰۰

        حماقت طرز فکرت هست.

        • آنتی رضا ستوده تیر ۵, ۱۴۰۰

          امثال ماشینای تولیدمثلی مثل تو هستن که مملکتو به گند کشیدن.

          • می تیر ۷, ۱۴۰۰

            اگه پدر و مادرت هم همین طرز فکرا داشتن الان تو نبودی که این چرندیاتا بگی و از عشق و حال حرف بزنی.

      • Amir تیر ۶, ۱۴۰۰

        بازم یه ترول روشنفکر نمای دیگه ?

    • مهران تیر ۴, ۱۴۰۰

      اگر کسی نمی تونه با ازدواج زندگی مناسبی برای خودش و همسرش بسازه و یا مهمتر از اون نمی تونه زندگی خوبی برای بچه هاش بسازه نهایت حماقت و خودخواهیش هست که ازدواج کنه. بیشتر ناهنجاریهای اجتماعی نتیجه حماقت کسانی است که ازدواج کردن و فرزند آوردن درحالیکه از شرایط ازدواج فقط آلت تناسلی رو داشتن. ضمنا اینکه گفتم هم برای مرده و هم برای زن و منظورم هم از زندگی خوب فقط جنبه اقتصادی نیست.

  • A تیر ۴, ۱۴۰۰

    درسته موافقم منم موقع هایی که کمتر از گوشی استفاده میکنم حس بهتری نسبت به زندگیم دارم

  • B تیر ۵, ۱۴۰۰

    شماره ۵ بده خیلی بده.

  • آنتی رضا ستوده تیر ۷, ۱۴۰۰

    خطاب به می:اتفاقا چرا امثال من و خیلی از شما باید در حال حاضر زنده باشیم؟اگه به جای ماها یه مشت آدم درست حسابی به دنیا میومدن،دنیا به جای بهتری تبدیل میشد ولی متاسفانه نه شجاعت و نه غیرت خودکشی کردن رو داریم.من به خواست خودم به دنیا نیومدم ولی اونقدر غیور نیستم که جون خودمو بگیرم.

    • good مهر ۲۱, ۱۴۰۰

      آنتی رضا ستوده ،حتما یه سری به دکتر بزن خودتو درست کن خودتم خواستی بکشی به درک جون خودته نه من ابله