واکنش ستاد اجرایی فرمان امام به قیمت ۲۰۰ هزار تومانی واکسن ایرانی برکت

واکنش ستاد اجرایی فرمان امام به قیمت ۲۰۰ هزار تومانی واکسن ایرانی برکت

در حالی که انتشار خبرهایی در مورد قیمت ۲۰۰ هزار تومانی واکسن کرونای برکت که توسط شرکت های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده، در شبکه های اجتماعی خبرساز شده است، حجت نیکی ملکی، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی این ستاد در واکنش به این خبر در توییتر خود نوشت: «پاسخ برای سوالات دوستان:هنوز قیمت واکسن‌های ایرانی نهایی نشده است و فقط علی الحساب ۲۰۰هزار تومان تعیین شده است. این قیمت‌های علی الحساب در رابطه با تمام واکسنهای ایرانی است و نه فقط برکت. هزینه تامین سینوفارم و بهارات که تکنولوژی شبیه به برکت دارند برای کشور ۳۳۰ تا ۳۸۶هزار تومان است. این قیمت برای سینوفارم و بهارات در شرایطی است که امکان تامینش وجود داشته باشد که متاسفانه انجام چنین کاری هم خیلی سخت است».

انتشار خبرهایی در مورد قیمت 200 هزار تومانی واکسن کرونای برکت که توسط شرکت های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده

ملکی با اشاره به اینکه تمامی واکسن های کرونای خارجی غیر از آسترازنکا از واکسن برکت گران تر هستند، افزود: «به دروغ نوشته‌اند که واکسن‌های ایرانی گران‌ترین واکسن‌ها هستند و این در شرایطی است که غیر از آسترازنکا همه واکسن‌های دیگر از ایرانی‌ها گران‌تر هستند».

کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ، نیز در توییتر خود نوشته است: «هیچ کدام از واکسن های کرونا تولید داخل تاکنون در کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو، قیمت گذاری نشده است. قیمت گذاری واکسن کرونا بر اساس هزینه تمام شده، حاشیه سود منطقی و قیمت واکسن های مشابه خارجی و البته با رویکرد حمایت از تولید ملی در کمیسیون قیمت‌گذاری انجام خواهد شد».

انتشار خبرهایی در مورد قیمت 200 هزار تومانی واکسن کرونای برکت که توسط شرکت های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده انتشار خبرهایی در مورد قیمت 200 هزار تومانی واکسن کرونای برکت که توسط شرکت های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده

این ادعاها در حالی است که پایگاه خبری بورس ۲۴ در خبری مدعی شده بود که قرارداد خرید واکسن برکت به قیمت هر دُز ۲۰۰ هزار تومان منعقد شده است. در خبر این پایگاه خبری چنین آمده بود: «گروه دارویی برکت تفاهم نامه همکاری هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و شرکت صنایع شفا فارمد را منتشر کرد.  قیمت هر دوز واکسن ۲۰۰ هزار تومان است و شرکت باید ۵ میلیون دوز واکسن تامین کند که رقم فروش آن هزار میلیارد تومان می شود».

انتشار خبرهایی در مورد قیمت 200 هزار تومانی واکسن کرونای برکت که توسط شرکت های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده

در ادامه آمده است: «داروسازی لقمان، سهامدار ۱۲ درصدی شفا فارمد نیز امضای قرارداد فروش هر دوز واکسن کرونا با رقم ۲۰۰ هزار تومان را تایید و در کدال افشا کرد. گروه دارویی برکت سهامدار عمده شفا فارمد است». قیمت ۲۰۰ هزار تومانی واکسن برکت در حالی است که قیمت پایه واکسن آسترازنکا در قالب برنامه کواکس، برای کشورهای دارای منابع مالی ۴ دلار و برای کشورهای فقیر ۲ دلار تعیین شده است. مقامات وزارت بهداشت مدعی هستند که قیمت هر دُز واکسن آسترازنکا برای ایران ۸ دلار است.

بیشتر بخوانید: چه کشورهایی تاکنون واکسن کرونا را خریداری کرده اند و کدام پرفروش تر است؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۰ نظر

ورود

  • مسعود تیر ۲, ۱۴۰۰

    بهتره بدونید که این واکسن رو ستاد اجرایی فرمان امام ساخته که هم ردیف بودجه داره و هم کلی دارایی‌های مصادره شده بهش رسیده که با پول اونها صدها شرکت و نهاد اقتصادی زیرمجموعه خودش خریده یا ایجاد کرده و بعلاوه بسیاری از نهادهای اقتصادی زیرمجموعه اش معاف از مالیات هستند. حالا هم که با محدود کردن خرید واکسنهای خارجی باعث شدن بتونه پول خوبی از فروش واکسن به جیب بزنه. واکسنی که در سلامت و اثر بخشی اون تردیدهای زیادی وجود داره. حتما هم می دونید دیگه که این ستاد اجرایی فرمان امام زیر نظر چه کسی هست؟ همون کسی که خرید واکسن آمریکایی با اثربخشی اثبات شده بالای ۹۰٪ رو ممنوع کرد.

    • Nigma تیر ۲, ۱۴۰۰

      هر سری شما البانی نشین ها بیاین یه پیام توهمی بدینو برین حداقل یکم راجب به ستاد اجرایی فرمان امام تو گوگل تحقیق میکردی بعد پیام میدادی اینجوری پیش بری مریم رجوی بهت ساندیس نمیده بعد باید لب پیری تو خیابونای البانی سرگردون بشی.

      • مسعود تیر ۲, ۱۴۰۰

        تو بگو کجاش اشتباهه که با مدرک جوابت رو بدم. اتفاقا برای همین اینقدر از اینترنت بدتون میاد چون مثل قدیم دیگه نمی تونید ماله کشی کنید و با تکذیب و فرافکنی و برچسب زدن واقعیت رو کتمان کنید.

        • Nigma تیر ۳, ۱۴۰۰

          اون کسی که از اینترنت بدش میاد و میترسه شما و ارباباتون هستین از هزینه ها و بودجه های عظیمی که برای این زمینه اختصاص میدید معلومه کی نگران اینترنت هست، سرتاپای نظرت هم مشکل و سفسطه هست خودتم اینا خوب میدونی فقط دردت از جای دیگه هست خیلی خوبم تا کم میارید خودتونا به اون راه میزنیدو بحثا میبرید سر یه چیز دیگه.

          • h تیر ۴, ۱۴۰۰

            اونهایی که تا تقی به توقی میخوره اینترنت رو قطع میکنن از انتشار حقیقت میترسن نه مردم !
            درد ما امثال شما اقلیت هستین که پول و قدرت دارین و برای اکثریت تصمیم میگیرین

          • مهدی تیر ۴, ۱۴۰۰

            اطلاعاتی که اقای مسعود ارائه دادن کاملا درسته شما اگر اطلاعاتی دارید لطفا اضافه کنید و سفسطه نکنید

          • پویا تیر ۴, ۱۴۰۰

            حرفی بدی که نزد بگو کجاش اشتباهه تا جوابتو بده

          • مسعود تیر ۴, ۱۴۰۰

            هیچ جوابی نداری که جفنگیات همیشگیتون رو تکرار میکنی. توی خیالاتتون همه مثل خودتون برده اربابهای قدرتند. براتون سخته پذیرش اینکه کسی به دنبال یک جامعه دموکراتیک غیر وابسته به اعتقادات و اشخاص و کشورهای خاص باشه. چه ملا چه شاه چه چپی چه روسیه و چین چه آمریکا و انگلیس گور بابای همه شون.

  • Morvin تیر ۲, ۱۴۰۰

    خدا کنه هر چه زودتر این بیماری سوم از سر این کشور بره

  • ارژنگ تیر ۲, ۱۴۰۰

    اگه قراره پولی پرداخت بشه بهتره به صنایع داخلی داده بشه تا باعث اشتغال زایی و توسعه صنعت واکسن سازی بشه . چرا پولمون رو به آسترازنکا بدیم که خیلی از کشورهای اروپایی هم به خاطر خطر انعقاد خون ممنوعش کردند ؟