سفر به مرز فضا با بالون های لوکس با پرداخت ۱۲۵ هزار دلار

سفر به مرز فضا با بالون های لوکس با پرداخت ۱۲۵ هزار دلار

با پرداخت ۱۲۵ هزار دلار شما هم می توانید بلیت سفر به ارتفاع ۳۲ کیلومتری جو کره زمین با یک بالون فضایی لوکس را خریداری کنید.

اسپیس پرسپکتیو (Space Perspective)، یک شرکت سفرهای فضایی در ایالت فلوریداری آمریکا، از مدتی قبل فروش بلیت اولین سفر خود به آسمان را به قیمت ۱۲۵ هزار دلار آغاز کرده است. این سفر قرار است در اواخر سال ۲۰۲۴ با استفاده از فضاپیمای نپتون انجام شود، سفینه ای شبیه به بالون های هوای گرم که با گاز هیدروژن بالا می رود. افراد علاقمند به شرکت در این سفر باید هزار دلار بیعانه پرداخت کنند.

این شرکت می گوید قصد دارد ۸ مسافر را از یک ایستگاه پرتاب در مرکز فضایی کِنِدی در ایالت فلوریدا به فضا ببرد اما این صعود برخلاف سفرهای فضایی فضانوردان «به آهستگی» صورت خواهد گرفت. در این سفر تفریحی، مسافران تا ارتفاع ۳۲ کیلومتری بالای سطح زمین بالا خواهند رفت. شرکت اسپیس پرسپکتیو این تجربه را «بسیار تحول آفرین» عنوان کرده است.

اسپیس پرسپکتیو در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: «در این سفر ۶ ساعته تمامی مسافران در داخل سفینه در حالی که در هوا معلق هستند در بهترین صندلی های راحتی با دیدی ۳۶۰ درجه به منظره ای به وسعت ۷۲۴ کیلومتر لذت خواهند برد. لباس مخصوص، نوشیدنی و دستشویی هم در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.»

گرچه در گذشته بودند شهروندان عادی ای که به عنوان مهمان یا با پرداخت پول با فضاپیماهای آمریکایی و روسی سفر به فضا را تجربه کرده باشند، اما همه ی آن سفرها با حمایت دولتی و هدایت فضانوردان حرفه ای صورت گرفته بودند. اما آنچه اسپیس پرسپکتیو و دیگر شرکت های سفرهای فضایی قصد ارائه ی آن به مشتریان خود را دارند، به ادعای این شرکت ها از تفاوت چشمگیری برخوردار است.

کپسول فضاپیمای نپتون که ۲۱۳ متر طول دارد از صندلی های نرم و راحت و پنجره هایی با دید ۳۶۰ درجه، اینترنت وای فای و دیگر امکانات برخوردار است. به گفته ی شرکت اسپیس پرسپکتیو، بالون فضایی که کپسول را بالا می برد، در حالت باد کرده، به اندازه ی یک استادیوم فوتبال می شود.

هدایت فضاپیما را یک کاپیتان برعهده دارد و مسافرین به هیچ آموزش خاصی پیش از سفر نیاز نخواهند داشت. به گفته ی اسپیس پرسپکتیو، فضاپیمای نپتون در بالاترین ارتفاع خود، این امکان را به مسافران خود می دهد که انحنای کره زمین را با پس زمینه ای از خورشید ببینند.

دو کارآفرین حوزه ی فضا به نام جین پوینتر و تیبر مک کلوم در سال ۲۰۱۹ شرکت اسپیس پرسپکتیو را تأسیس کردند. هدف آن ها از تأسیس این شرکت آن بود که کمک کنند افراد بیشتری زمین را از بالای جو آن ببینند. این شرکت می گوید پیش تر در ماه گذشته یک پرواز آزمایشی موفق با بالون فضایی خود در ایالت فلوریدا داشته است.

پوینتر و مک کلوم سال گذشته در نشستی خبری بیان کردند قصد دارند گروه های تحقیقاتی را هم با استفاده از فضاپیمای نپتون خود به «مرز فضا» ببرند.

پوینتر و مک کلوم یکی از بسیار فعالین صنعت رو به رشد گردشگری فضایی هستند و سفر فضایی پیشنهادی آن ها تاکنون از قیمت نسبتاً خوبی نسبت به موارد مشابه برخوردار بوده است. شرکت هوافضای بلو اوریجین ِ جف بزوس، پیش تر بلیت یک صندلی فضاپیمای نیو شپرد خود را به مزایده گذاشته بود که در نهایت با قیمت نجومی ۲۸ میلیون دلار به فروش رسید. بزوس خود نیز در اولین سفر فضاپیمای نیو شپرد حضور داشت.

جف بزوس ماه گذشته به همراه ۳ نفر دیگر به مرز فضا رفت و با موفقیت بازگشت.

انتظار می رود شرکت ورجین گلکتیک ِ ریچارد برنسون هم سفرهای فضایی خود را از سال آینده آغاز کند. قیمت هر بلیت آن بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار است و اینطور که گفته می شود شرکت برنسون تاکنون بیش از ۶۰۰ بلیت فروخته است. ورجین گلکتیک در ماه مارس از فضاپیمایی وی اس اس ایمجین رونمایی کرد که اولین وسیله از ناوگان در حال گسترش از سفینه های فضایی است که این شرکت قصد دارد از آن ها برای گردشگری فضایی بهره گیرد.

۹ روز پیش از سفر فضایی بزوس و همراهانش، ریچارد برنسون به همراه ۵ نفر دیگر بعد از سفری تاریخی به مرز فضا با موفقیت به زمین بازگشته بود. او با این سفر توانست از رقیب خود جف بزوس، مؤسس آمازون پیشی بگیرد.

در این میان، شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک هم بلیت های یک سفر فضایی ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی را فروخته است. گفته شده این سفر قرار است امسال انجام شود. هر بلیت این سفر به قیمت ۵۵ میلیون دلار فروخته شده است.

بر اساس تحلیل کارشناسان، ارزش مالی گردشگری فضایی تا سال ۲۰۳۰ به ۳ میلیارد دلار خواهد رسید. بر اساس تخمین ها ارزش مالی صنعت سفر به فضای خارج از کره زمین تا همان سال به ۸۰۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: cbsnews
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود