واکنش ها به واکسن زدن علی دایی در خارج از ایران

واکنش ها به واکسن زدن علی دایی در خارج از ایران

پس از فاش شدن واکسن زدن شهاب حسینی در آمریکا، این بار اعلام خبر واکسن زدن یکی دیگر از چهره های مشهور ایرانی در خارج از کشور آن هم به دست خودش، واکنش هایی را در فضای مجازی به دنبال داشته است.

چند روز قبل مصاحبه ای تصویری از علی دایی، بازیکن سابق فوتبال کشورمان منتشر شد که او در بخشی از این گفتگو با همان صراحت کلام همیشگی اش اعلام کرد خارج از ایران واکسن کرونا زده است.

علی دایی دراینباره گفت: «هر چقدر بتوانیم واکسیناسیون کنیم، مطمئنا شیوع این بیماری را کمتر می‌کنیم. هر کسی بتواند واکسن بزند، باید بزند. چه خارج از ایران و چه در داخل ایران باید این واکسن را بزنیم. کسی نباید منتظر باشد. اگر این امکان را دارند که واکسن بزنند، باید بزنند. بعضی‌ها می‌گویند، چون مردم نزدند، من هم نمی‌زنم. این تفکرات غلط است. من خارج از ایران واکسن زدم. دلیلی هم ندارد که بگویم نزده‌ام. من نگران خانواده، دخترم و… هستم. من کارم این است که در دفترم با خیلی‌ها در ارتباط باشم. حداقل به این شکل مبتلا نمی‌شوم و به خانواده‌ام آسیبی نمی‌رسد. واکسیناسیون خیلی مهم است. من می‌توانستم بگویم نزده‌ام، اما واکسن زده‌ام. مسافرت رفتم و قبل از عید واکسن زدم. کسی با واکسن نزدن و زدن پهلوان نمی‌شود. چرا به دروغ بگویم که واکسن نزده‌ام.»

گرچه هنوز وضعیت واکسیناسیون در کشور تغییر چندانی نکرده و بسیاری از هموطنان کماکان شانس دریافت واکسن کرونا را پیدا نکرده اند، اما این بار برخلاف آنچه در خصوص شهاب حسینی و ماجرای واکسن زدنش در آمریکا رخ داد، واکنش ها به صحبت های صریح علی دایی عمدتاً مثبت بوده است.

به نظر می‌ رسد در مورد علی دایی، صداقت و شجاعت او است که باعث شده کاربران شبکه‌ های اجتماعی واکنش‌ مثبتی به واکسن زدن او داشته باشند.

کاربری در اینباره نوشته: «درود به شرفش مخفی نمیکنه مثل خیلی‌ها که زدن»

کاربری هم نوشت: «صداقت شده یه گوهر نایاب. وقتی یکی داره چقدر به نظر عجیب میاد».

یک کاربر دیگر هم نوشت: «اگر هم واکسن زدید مثل علی دایی باشید، مرد باشید و صادق! اینطوری که بگویید و نخواهید مخفی‌کاری کنید، مردم هم می‌گویند دمت گرم که زدی!»

البته بعضی هم نظر دیگری داشتند. عده ای از کاربران معتقدند اگر مانند اتفاقی که درمورد شهاب حسینی رخ داد، تصویری از واکسن زدن علی دایی هم درز پیدا کرده بود او هم مورد حمله ی منتقدین قرار می گرفت. برخی کاربران هم صحبت های علی دایی را فخر فروشی دانسته اند و بعضی نیز معتقدند چهره های مردمی نباید قبل از مردم عادی واکسن کرونا دریافت کنند.

اواخر سال گذشته تصاویری از شهاب حسینی در کشور آمریکا منتشر شد که او را با ماسکی منقوش به تصویر گیاه مخدر ماریجوانا در حال دریافت واکسن کرونا نشان می داد.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از این اقدام شهاب حسینی انتقاد کردند و آن را نشانه ای از کسب درآمد وی در ایران و استفاده از مواهب زندگی در آمریکا دانستند.

او چند روز بعد در گفتگویی به توضیح درباره ی ماجرای واکسن زدن خود پرداخت.

شهاب حسینی گفت هیچ نیت قبلی و برنامه ریزی مشخصی برای زدن واکسن نداشت و به اصرار یکی از دوستانش که برای آغاز یک کار سینمایی او را همراهی می کرد، در صف واکسن مازاد ایستادند تا شانس خود را امتحان کنند.

او درباره ی ماسک جنجالی خود نیز گفت پس از خروج از ماشین متوجه شد ماسک ندارد و تنها ماسک داخل ماشین آن ماسک بود که پیش تر دوستی به او هدیه داده بود و او در نهایت بین زدن و نزدن آن تردید نکرد.

حسینی در انتها گفت آرزوی قلبی اش این است که شرایط واکسیناسیون با بهترین واکسن موجود برای هموطنانش در ایران به وجود آید و مردم بیش از این دچار خسارت و مصیبت نشوند.

 

بیشتر بخوانید:

مصاحبه فردوسی پور با علی دایی درباره سبیل معروفش + ویدئو

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • نوید بهرامیان تیر ۱۲, ۱۴۰۰

    چرت و پرت نگاری روزیاتو این بار با نام مخفف تیم روزیاتو، گویا تمومی نداره!! ترافیک گرونه. وقت سایت را با این چیزهایی که همه جای دیگه خوندیم نگیرید بابا. کسی نیست این چیزهارا بهتون بگه یعنی؟ سردبیر ندارید؟ چرا یهو اینقدر درپیت شد سایت؟

    • پرنیان تیر ۱۲, ۱۴۰۰

      دقیقا به نظرم منم چند وقته سایت خیلی افت کرده.قبلا خیلی زیاد به روزیاتو سر میزدم اما الان هیچ انگیزه ای برای اومدن داخل سایت ندارم

  • رحمان تیر ۱۲, ۱۴۰۰

    خوب معلومه هرکی توان مالیش رو داشته باشه ترجیح میده فایزر بزنه با کارایی بالای ۹۰٪ تا سینوفارم چینی که خوشبینانه ۶۰-۷۰٪ کارایی داره (توی کشورهایی مثل مغولستان و شیلی که از این واکسن زدن به دلیل تصور مردم که بیمار نمیشن و رعایت کمتر، آمار بیماری بالاتر هم رفته) یا برکت و … که اصلا معلوم نیست کارایی داشته باشه و بی ضرر باشه. اون هم حالا چندین ماه دیگه اگر مثل همه وعده وعیدها صدبار به تعویقش نندازند. اگر کسی اعتراض میکنه به این افراد در مورد کسانی هست که سعی دارند مملکت رو گل و بلبل نشون بدن ولی خودشون میرن خارج واکسن میزنند یا بچه شون رو خارج به دنیا میارن. من که یادم نمیاد علی دایی از این کاسه لیسیها کرده باشه.

  • محمد تیر ۱۵, ۱۴۰۰

    کاش اونهایی هم که بل از همه دی ماه یا بهمن ۹۹ فیزر زدن عرضضه داشتن و می گفتن وقتی که ماسک رو کنار گذاشتن می گفتن که ما هم زدیم