فرود سگ های جنگی روسیه با چتر نجات + ویدیو

فرود سگ های جنگی روسیه با چتر نجات + ویدیو

روسیه در تازه ترین تاکتیک نظامی خود که با دستور شخص ولادیمیر پوتین کلید خورده تصمیم گرفته از سگ های نظامی چترباز برای فرود در مناطق جنگی بهره بگیرد. ویدیویی که به تازگی از رزمایش سگ های جنگی روسیه منتشر شده تصاویری حیرت انگیز از این حیوانات را نشان می دهد که با چتر روی زمین فرود می آیند.

هدف نهایی از کاربرد این تاکتیک که توسط گروه Technodinamika طراحی شده فرود سگ های جنگی روسیه در میدان های نبرد است که نباید حداکثر وزنشان از ۴۵ کیلوگرم بیشتر باشد. این سگ ها قرار است که با چتر نجات و همراه با یک چترباز ماهر و یک مربی روی زمین های نبرد فرود بیایند و به دشمن حمله کنند.

سگ های جنگی روسیه

تست های انجام شده تا به اینجا نشان می دهند که سرویس حیوانات ارتش روسیه قادر است با کمک چترهای نجات از ارتفاع ۱۳ هزار پایی روی زمین فرود بیایند. در طول آزمایشات اولیه نیز حقیقتی شگفت آور بر مقامات نظامی روسیه آشکار شد و آن اینکه حتی از ارتفاع چندین کیلومتری نیز سگ ها بخوبی میتوانند زمین را رصد کنند و حتی با کمک پنجه های خود تلاش می کنند زمین را بگیرند.

تا قبل از این اینطور تصور می شد که سگ ها از فاصله دور قدرت بینایی خوبی ندارند. گروه Technodinamika که متعلق به شرکت فناوری دولتی روستک است قصد دارد آزمایشات خود روی سگ های جنگی چتر باز تا پایان امسال تمام کند. در صورتی که تست های نهایی موفقیت آمیز باشند تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از این سگ ها از سال آینده در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار خواهد گرفت.

سگ های جنگی روسیه

به گفته مدیران این شرکت آزمایشاتی که تاکنون انجام شده حاکی از آن است که هیچ مانعی برای استفاده از سگ های جنگی چتر باز روسیه وجود ندارد. سگ ها میتوانند بعد از فرود روی زمین رفتار مناسب و درخوری را از خود نشان دهند و آماده اند که وظایف محول شده را به خوبی به انجام برسانند.

بر همین اساس کلیه سگ هایی که هم اکنون در سازمان های مجری قانون روسیه به خدمت گرفته شده اند توانایی انجام این ماموریت ها را دارند. سگ های جنگی روسیه معمولا در عملیات های نجات مورد استفاده قرار می گیرند و این نخستین باری است که قرار شده به عنوان چتر باز وارد ارتش این کشور شوند.

گفتنی است ولادیمیر پوتین شخصا از امکانات گروه Technodinamika بازدید کرد تا موانع موجود برای به کار گیری این سگ ها را شناسایی کند و در اسرع وقت مجوز استفاده از آنها را برای ماموریت های هلیکوپتری صادر نماید.

 

بیشتر بخوانید:

استفاده از سگ های بویاب برای تشخیص مبتلایان به بیماری کرونا

داستان سگ باوفای که علیرغم مرگ صاحبش بر اثر کرونا هر روز انتظارش را می کشد

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • . مرداد ۱۲, ۱۴۰۰

    حیف پول