دستور رهبر کره شمالی به زنان متأهل برای ساخت دیواری در مرز چین

دستور رهبر کره شمالی به زنان متأهل برای ساخت دیواری در مرز چین

کره شمالی که نتوانسته کار ساخت دیواری در امتداد مرزش با چین را در موعد مقرر به پایان رساند، حالا زنان متأهل را مجبور به تولید بلوک های سیمانی لازم برای ساخت این دیوار کرده است.

کره شمالی می خواهد تا دهم اکتبر، روز تأسیس حزب کارگر این کشور، کار ساخت دیواری به ارتفاع ۲ متر مجهز به سیم کشی برق را در استان ریانگ گانگ به اتمام برساند.

کره شمالی ابتدا قصد داشت از نیروهای نظامی و جوان به عنوان نیروی کار استفاده کند اما مقامات این کشور متوجه شدند برای تکمیل به موقع دیوار به نیروی انسانی بیشتری نیاز است. در نتیجه، به زنان متأهل ۲۰ تا ۷۰ سال این منطقه دستور داده اند تا روز تأسیس حزب، روزانه ۱۰ بلوک سیمانی برای دیوار مذکور بسازند.

انجام کار اجباری امری رایج در کره شمالی است اما این مورد خشم مردم منطقه را برانگیخته است.

منبعی به وبسایت خبری Radio Free Asia گفته: «مردم از اینکه مسئولین زنان مسن و ضعیف شصت و چند ساله را مجبور به انجام کار سخت کرده اند شکایت دارند.»

«مردم از مسئولین انتقاد می کنند و می گویند حتی در این شرایط وخیم و اضطراری شیوع کرونا هم مردم برای قاچاق هنوز از رودخانه می گذرند و جان شان را به خطر می اندازند. این دیوار حتی اگر ساخته شود هم می تواند جلوی پیدا کردن راهی برای عبور از رودخانه را بگیرد؟»

منبع دیگری به این وبسایت گفته برخی زنان هم به خاطر اینکه مجبور به انجام کار اجباری شده اند ناراحت هستند و از بی فایده بودن دیوار گلایه می کنند چون قاچاقچی ها همیشه راهی برای رفتن به آن سوی مرز پیدا می کنند.

نظارت مرزی سختگیرانه ی کره شمالی

رودخانه ی یالو کمترین عرض را در هیسان، بزرگ ترین شهر استان ریانگ گانگ دارد، یعنی جایی که دیوار مذکور در حال ساخت است. اینجا مکان رایجی برای قاچاق هر چیزی است، از مواد غذایی گرفته تا گیرنده ی تلویزیون و وسایل ضبط.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ که کره شمالی به دلیل ترس از شیوع کرونا در کشور اقدام به بستن مرزهای خود کرد، میزان قاچاق در این منطقه شدت یافته است.

رهبر کره شمالی چندی قبل به بحران «عظیم»ی که این کشور بر اثر همه گیری کرونا به آن گرفتار شده و نیز کمبود مواد غذایی که باعث افزایش شدید قیمت ها گشته، اقرار کرد.

دیوار استان ریانگ گانگ یکی دیگر از اقدامات سختگیرانه ی این کشور برای مراقبت از مرزهای خود است.

کره شمالی از زمان بسته شدن مرزها، اقدامات حفاظتی در این استان را بیشتر کرده و نیروهای ویژه ای در آنجا برای کمک به حفاظت از مرز گماشته است.

حالا مقامات کره شمالی می خواهند کار ساخت دیوار ریانگ گانگ تا پیش از روز تأسیس حزب کارگر کره شمالی به پایان برسد تا بتوانند گشت های مرزی خود را از نو سامان دهی کنند و نیروهای ویژه شان را برای آموزش های زمستانی فرابخوانند.

در آن سوی رودخانه هم چین طی سال های اخیر با تأسیس یک پایگاه نظامی در جنوب شرقی ریانگ گانگ، مرزهای خود با کره شمالی را تقویت کرده است.

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ارژنگ تیر ۲۷, ۱۴۰۰

    کلا هر وقت پای زنان میاد وسط همه نگران میشن و اعتراض می کنند. اگه همین قضیه برای پیرمردها بود کسی صداش در نمی آمد .