لیست پرفروش ترین رمان های خارجی در ایران

لیست پرفروش ترین رمان های خارجی در ایران

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کتاب و کتاب خوانی از آن جهت اهمیت دارد که به رشد و اعتلای شخصیت ما می‌پردازد و به داشتن زندگی بهتر برای هر کدام از ما کمک می‌کند. در این زمینه خواندن کتاب‌های خارجی به شناخت ادبیات برون مرزی کشورمان هم کمک می‌کند و ما از این طریق می‌توانیم ریشه‌های تاریخی فرهنگ‌های مختلف را شناخته و وجه اشتراک و تمایز آن را با فرهنگ خود بیشتر بشناسیم. در ادامه به معرفی فهرستی از پرفروش‌ترین رمان‌های خارجی در ایران می‌پردازیم.

  1. دختری که رهایش کردی

کتاب دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز یکی از معروف‌ترین کتاب‌ها در میان فارسی زبانان است. این نویسنده زن انگلیسی با رمان‌های عاشقانه و عامه پسند خود به شهرت رسیده است و توانسته در میان ایرانیان هم به محبوبیت بسیاری دست پیدا کند. این کتاب بعد از انتشار در سال ۲۰۱۲ پرفروش شد و توانست نامزد بهترین رمان سال شود.

داستان کتاب دختری که رهایش کردی، در ارتباط با زندگی دو زن در بحبوحه جنگ جهانی اول است.  ادوارد نقاشی است که به جنگ اعزام می‌شود و شهر آنها به اشغال آلمان‌ها درمی‌آید. سوفی در این میان وظیفه دارد از خانواده خود در برابر دشمن مراقبت کند. از سویی دیگر در یک قرن بعد زنی با نام لیو در لندن زندگی می‌کند که از همسر در حال مرگ خود یک تابلو نقاشی هدیه گرفته‌ است. این تابلو صد سال قبل کشیده شده است و در جریان جنگ از فرانسه به انگلستان منتقل شده است و همین اثر زندگی این دو نفر را به هم پیوند می‌زند. شما می‌تواند از شنیدن این رمان با دانلود نسخه صوتی رمان دختری که رهایش کردی هم بهره مند شوید.

  1. قلعه حیوانات

محال است کسی تا به امروز نام قلعه حیوانات اثر جورج اورول را نشنیده باشد. این کتاب داستانی نمادین و معروف دارد که در آن جورج اورول با کمک گرفتن از شخصیت‌ها و نمادهای حیوانی، ناپلئونی زورگو و مردم فریب را به تصویر می‌کشد که از نابرابری جوامع و اختلافات طبقاتی با زبان ساده صحبت می‌کند. این رمان کوتاه می‌تواند شروعی مناسب برای آن دسته از افرادی باشد که این کتاب را نخوانده‌اند و می‌خواهند با کتابی پرفروش مطالعه خود را شروع کنند. این کتاب همیشه در زمره کتاب‌های پرطرفدار و پرفروش رمان خارجی در ایران و سراسر جهان بوده است.

  1. هنر عشق ورزیدن

کتاب هنر عشق ورزیدن نوشته اریک فروم به خواننده می‌آموزد که برای عشق و ابراز آن نیازمند رسیدن به بلوغ فکری و خودساختگی است و این کتاب نمی‌تواند دستورالعملی راحت و ساده به خواننده بدهد. در واقع اریک فروم در این کتاب معتقد است عشق احساسی نیست که بتوان به راحتی و بدون رشد به آن دست پیدا کرد. شما با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که در ابتدا باید با جدیت برای رسیدن به تکامل شخصیت خود تلاش کنید و سپس عاشق شوید، زیرا عاشق شدن بدون کامل شدن بی‌نتیجه خواهد بود.

در این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های اریک فروم است؛ او همچنین به خطراتی که جامعه سرمایه داری می‌تواند برای عشق داشته باشد اشاره می‌کند و تفاوت میان عشق مادرانه، پدرانه و تاثیر جامعه مدرن بر توانایی عشق ورزیدن را نشان می‌دهد. او معتقد است عشق ورزیدن مانند نواختن یک ساز است و نیاز به تلاش بسیار دارد.

  1. دنیای سوفی

کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر دارای جهان مرموز و شگفت انگیزی در خود است که شما با مطالعه آن با سوفی در این دنیای راز آلود گردش می‌کنید و تا انتهای کتاب از رازهای فلسفی او مطلع می‌شوید. اگر شما هم علاقمند به فلسفه هستید این کتاب شروع بسیار مناسبی برای مطالعه آثار فلسفی است. در این کتاب ضمن آشنایی با سوفی و داستان او، می‌توانید با تاریخ فلسفه هم آشنا شوید. دنیای سوفی کتابی نسبتا قطور است؛ اما ارزش خواندن و وقت گذاشتن را دارد. درست در هنگامی که شما از خواندن کتاب منصرف می‌شوید یا تصمیمی می‌گیرید برای مدتی آن را کنار بگذارید چنان داستان عوض می‌شود که امکان ندارد دیگر آن را رها کنید.

  1. اعتراف من

کتاب اعتراف من اثر لئو تولستوی است که این نویسنده از بزرگ‌ترین و ماهرترین داستان نویسان روسیه است. آثار بزرگ دیگر او مانند جنگ و صلح و آناکارنینا نیز از دیگر کتاب‌های پرفروش و پرطرفدار او به شمار می‌روند. شما می‌توانید با خواندن اعتراف من با سبک نویسندگی لئو تولستوی بیشتر آشنا شوید و سپس به سراغ آثار دیگر او بروید. در این کتاب سیر زندگی و اعترافات یک شخصیت را روایت می‌کند که دوران خوشی زندگی او تمام شده است و در حال حاضر می‌خواهد در ارتباط با همه چیز اعتراف کند. خواندن این کتاب جذاب از تولستوی را از دست ندهید.

  1. ملت عشق

کتاب ملت عشق همواره در صدر پرفروش‌ترین رمان‌های خارجی در ایران و سراسر جهان است. این کتاب اثر الیف شافاک نویسنده ترکی است که شما را در عین حال با مولانا و شمس تبریزی نیز آشنا می‌کند. برای مطالعه بیشتر درباره داستان‌های نگافته از مولانا و شمس به این مطلب مراجعه کنید.

با این کتاب شما قدم به قدم با عشق حقیقی مولانا آشنا می‌شوید. در این داستان همچنین داستان امروزی زنی خانه‌دار تعریف می‌شود که قرار است با اطلاع یافتن از روایت شمس و مولانا شاهد تحولی بزرگ در زندگی فردی خود باشد.

بدون نظر

ورود