رکوردشکنی زن آفریقایی با به دنیا آوردن ۹ قلو

رکوردشکنی زن آفریقایی با به دنیا آوردن ۹ قلو

یک مادر ۲۶ ساله اهل کشور آفریقایی مالی دو ماه پس از به دنیا آوردن ۹ فرزند خود در بیمارستانی در مراکش حالا به صحبت درباره ی خانواده ی رکوردشکن خود پرداخته است. این زن که یک دختر ۲ ساله هم دارد می گوید ۹ قلوهایش را بدون هیچ روش باروری کمکی باردار شده بود.

حلیمه سیسه و همسرش، کادر آربی ۳۵ ساله، وقتی متوجه شدند ۹ بچه در راه دارند با بزرگ ترین غافلگیری زندگی شان رو به رو شدند.

به این زوج اول گفته شد که تعداد فرزندان شان ۷ تا است و پزشکان هشدار دادند که احتمال زنده ماندن همه ی بچه ها ۵۰ درصد است. حلیمه جهت مراقبت بیشتر به بیمارستانی در مراکش رفت و در آنجا دقایقی پیش از زایمانش در روز پنجم ماه مه بود که فهمید ۹ قلو باردار شده است.

حلیمه می گوید: «وقتی فهمیدم ۹ قلو باردار شده ام یک شوک تمام عیار برایم بود چون فکر می کردم ۷ تا باشند.»

اولین ۹ قلوهای دنیا که زنده ماندند

تنها ۲ مورد ثبت شده ی دیگر از ۹ قلویی در دنیا وجود دارد. یکی که در سال ۱۹۷۱ در استرالیا به دنیا آمدند و همه ی بچه ها ظرف یک هفته ی ابتدایی بعد از به تولد از دنیا رفتند. مورد دیگر در سال ۱۹۹۹ در مالزی بود. همه ی این بچه ها هم در همان روز تولد از دنیا رفتند.

گینس اعلام کرده این رکورد هنوز به طور رسمی به تأیید نرسیده و سلامت مادر و بچه ها در اولویت قرار دارد. رکورد قبلی در اختیار زنی اهل آمریکا به نام نادیا سلیمان بود که در سال ۲۰۰۹ صاحب ۸ فرزند شد.

مراقبت از بچه ها و مادر به قدری پیچیده بود که لازم بود به مراکش منتقل شوند

حلیمه در هفته ی بیست و پنجم بارداری در بیمارستان پذیرش شد و تیم پزشکی بیمارستان موفق شدند با مراقبت از او زایمانش را تا هفته ی سی ام به تعویق اندازند. ۱۰ پزشک و ۲۵ بهیار در زایمان حلیمه شرکت داشتند.

این ۹ قلوها شامل ۴ پسر و ۵ دختر هستند که همانطور که پیش تر گفته شد، یک خواهر ۲ ساله هم دارند.

حلیمه می گوید بعد از بارداری و زایمان سختی که داشت هنوز دوران نقاهت را سپری می کند. تنها شکمش ۲۹ کیلوگرم وزن داشت و عمل سزارینش بسیار پیچیده بود و او در این عمل خون زیادی از دست داد که ضعیفش کرد. از ۹ قلوها که هنگام تولد بین ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم وزن داشتند حالا در دستگاه نگهداری می شود.

حلیمه می گوید: «به دنیا آوردن یک بچه به اندازه ی کافی سخت هست، اما به دنیا آوردن ۹ تا در تصور نمی گنجد. این همه کاری که برای مراقبت از آن ها می شود حیرت آور است.»

حلیمه فعلاً همه ی کمک مورد نیازش را از سوی ۳۵ مراقب فرزندانش دریافت می کند. هزینه ی مراقبت از بچه ها را دولت مالی می پردازد که تخمین زده شده بیشتر از یک میلیون دلار باشد.

این زوج یک خانه ی سه خوابه در مالی دارند. آربی ملوان نیروی دریایی مالی است. فکر داشتن ۱۰ فرزند ترسناک است اما آربی می گوید فعلاً  به حال همسر و ۹ عضو جدید خانواده شان فکر می کند.

آربی می گوید: «کارهای زیادی هست که برای آینده می توان انجام داد اما فعلاً همه ی فکرم مراقبت از نوزادهایمان و بردن آن ها به خانه است. نگرانی بزرگ من نه اندازه ی خانه مان، نه پول مان و نه تعداد اتاق هایمان، بلکه این است که مطمئن شوم حال همسر و فرزندانم خوب است.»

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود