قوانینی که کودکان خاندان های سلطنتی دنیا باید رعایت کنند

قوانینی که کودکان خاندان های سلطنتی دنیا باید رعایت کنند

شکی نیست که به دنیا آمدن در یک خاندان سلطنتی امتیازات خاص خودش را دارد. با این حال، چنین عنوانی مسئولیت سنگینی برای فرد ایجاد می کند و فارغ از سن و سال باید از قوانین سختگیرانه ای پیروی کرد. درست است که بچه های خاندان های سلطنتی در هر صورت کودک هستند اما با در نظر گرفتن بعضی دستورالعمل هایی که مجبور به پیروی از آن ها هستند می توان متوجه شد که کودکی آن ها از آنچه مردم عادی در همین دوره از زندگی خود تجربه می کنند، فرسنگ ها دور است.

در ادامه از قوانینی خواهیم گفت کودکان خاندان های سلطنتی دنیا ملزم به رعایت آن ها هستند.

۱- اجازه ی خوردن مواد غذایی فرآوری شده را ندارند

ایجاد عادت های غذایی سالم از کودکی اهمیت زیادی دارد و کودکان خاندان های سلطنتی از قرار معلوم این قانون را مو به مو رعایت می کنند. به گفته ی دارن مک گریدی، آشپز سابق خاندان سلطنتی انگلیس با توجه به ممنوعیت استفاده از غذاهای کودک کارخانه ای، بعضی از اولین غذاهای پرنس ویلیام و پرنس هری متشکل از پوره ی سیب و گلابی بود. با توجه به اینکه محصولات غذایی باکیفیت زیادی در املاک آن ها به عمل می آید و بهترین آشپزها هم در اختیار آن ها هستند، پیروی از این قانون کار چندان سختی نیست.

۲- اجازه ی گفتن بعضی کلمات رایج را ندارند

قوانین سلطنتی نه تنها آنچه که وارد دهان می شود، بلکه آنچه که از آن خارج می شود را هم شامل می شود. به زبان آوردن بعضی کلمات رایج مانند «چای»، «بابا» و «عطر» برای اعضای خاندان سلطنتی انگلیس ممنوع است.

۳- پسران کوچک باید شلوارک بپوشند

برای هر جزئیاتی در ظاهر اعضای خاندان سلطنتی به دقت برنامه ریزی و فکر شده است و کودکان این خاندان ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. شاید متوجه شده باشید که پرنس جورج تقریباً همیشه شلوارک می پوشد و این نه اتفاقی است نه یک ترجیح شخصی. بر اساس یک اصل پوششی در خاندان سلطنتی انگلیس که قدمت آن به قرن ها پیش بازمی گردد، پسران کوچک این خاندان و اشراف تا سن ۸ سالگی نباید شلوار به تن کنند.

۴- دخترها باید پیراهن بپوشند

پوشش پرنسس شارلوت هم مانند برادرش کاملاً حساب شده است و هیچ چیز بر حسب تصادف یا هوس او نیست. او هر زمان که در ملأعام حضور پیدا می کند پیراهن های دخترانه و گلداری به تن دارد که در راستای سنتی قدیمی است که پرنسس های کوچک خاندان سلطنتی انگلیس را از پوشیدن شلوار منع کرده است.

۵- اجازه ندارند مونوپلی بازی کنند

بازی مونوپولی در مواقعی که خانواده دور هم جمع شده اند و باهم وقت می گذرانند ممنوع است. شاید بچه ها مثل پدر و مادرشان به جای آن اسکربل (نوعی بازی کلمه سازی) بازی می کنند. از قرار معلوم ملکه انگلیس بعد از اینکه متوجه شد این بازی بچه ها را باهم درگیر و آن ها را بیش از حد رقابت جو می کند، شخصاً آن را قدغن کرد.

۶- بچه ها ناهار کریسمس را سر میز جداگانه ای می خورند

دورهمی های سال نو فرصتی برای جمع شدن دوباره ی خانواده ها به دور یک میز هستند، اما خاندان سلطنتی انگلیس رسم دیگری در این مورد دارد. بچه ها نه تنها غذایشان را سر میز جداگانه ای می خورند، بلکه در اتاق دیگری هم دور هم جمع می شوند.

۷- دخترها نمی توانند تاج به سر بگذارند

وقتی صحبت از پرنسس ها می شود معمولاً یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می آید یک تاج براق است که از چند فرسنگ دورتر می درخشد. اما حقیقت امر از چیزی که در فیلم ها و داستان های پریان دیده ایم بسیار دور است. در حقیقت، طبق قانون، دختران خاندان سلطنتی انگلیس تا قبل از ازدواج نمی توانند از تاج استفاده کنند و پرنسس ها معمولاً اولین بار در روز عروسی شان تاج بر سر می گذارند.

۸- بچه ها هم باید به ملکه تعظیم کنند

خم کردن زانوها و ادای احترام به ملکه انگلیس اجباری است و نتیجه هایش هم از این قاعده مستثنی نیستند. از کودکان خاندان سلطنتی انتظار می رود از سن ۵ سالگی به مادر جد خود تعظیم کنند. این تعظیم باید دو بار انجام شود، یک بار هنگام مواجهه با ملکه و یک بار هم قبل از رفتن از پیش او.

۹- باید همه ی هدایا را بپذیرند اما نمی توانند آن ها را نگه دارند

شاید فکر کنید که کودکان سلطنتی دائماً هدیه باران می شوند و ۷۷۴ هدیه ای که پرنس جورج در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد ثابت می کند که این تصور بسیار درست است. اما قبول هدیه یک چیز است و نگه داشتنش یک چیز دیگر. در حقیقت، کودکان خاندان سلطنتی انگلیس باید هدایا را از طرف ملکه بپذیرند، یعنی معمولاً نمی توانند از آن ها استفاده کنند.

۱۰- در هر آب و هوایی باید بیشتر در هوای آزاد بازی کنند

از قرار معلوم اعضای خاندان سلطنتی انگلیس اعتقاد زیادی به بازی در هوای آزاد دارند. کودکان خاندان سلطنتی تا به این سن با اهمیت تحرک داشتن و ارتباط با طبیعت آشنا شده اند. بنابراین هوا چه بارانی باشد و چه آفتابی، بخش زیادی از روز را باید در هوای آزاد بگذرانند و هیچ عذری هم پذیرفته نیست.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود