یک صبح تا شب با الیزابت دوم؛ روزهای ملکه انگلیس چطور سپری می‌شود؟

یک صبح تا شب با الیزابت دوم؛ روزهای ملکه انگلیس چطور سپری می‌شود؟

ملکه انگلیس با وجود ۹۵ سال سن، بسیار سرحال و سرزنده است. او از ۸ صبح تا ۸ شب مشغول کار است، با این وجود می تواند برای اسب سواری و پیاده روی با سگ ها در باغ هم وقت بگذارد. او فقط دو روز در سال را تعطیل است: روز کریسمس و عید پاک.

در ادامه با برنامه ی روزانه ی ملکه انگلیس آشنا خواهیم شد.

۷:۳۰ صبح : از خواب بیدار می شود

الیزابت نیازی به ساعت کوک کردن ندارد. خدمتکارش هر روز صبح در ِ اتاق خوابش در کاخ باکینگهام را می زند و «پیش صبحانه» اش را برایش می آورد. ملکه قبل از خوردن صبحانه، در حین گوش دادن به رادیو از خوردن چند عدد کوکی و چای ارل گری با شیر و بدون شکر لذت می برد.

۸ صبح : لباس هایش را می پوشد و آرایش می کند

ملکه بعد از حمام اولین دست از لباس های روزش را می پوشد. او گاهی باید در یک روز تا ۵ بار لباس عوض کند. او نه فقط لباس هایش، بلکه کفش ها، دستکش ها، جواهرات، کلاه و دیگر اکسسوری های خود را هم عوض می کند.

همه ی لباس های او از قبل توسط مشاور لباس شخصی اش، آنجلا کلی، جدا می شوند. معمولاً دو دست لباس برایش می برند چون همه ی لباس های او در طبقه ی دیگری از کاخ نگه داشته می شوند. ملکه آرایشش را هم خود هر روز انجام می دهد.

۸:۳۰ صبح : در اتاق غذاخوری صبحانه می خورد

ملکه صبحانه اش را در اتاق غذاخوری شخصی اش می خورد. او صبحانه ی ساده دوست دارد. بیشتر اوقات در یک ظرف پلاستیکی غلات صبحانه می خورد و چای می نوشد. وقتی ملکه مشغول خواندن روزنامه است، خدمتکارانش صبحانه اش را سرو می کنند.

۹ صبح : منتظر نواخته شدن صدای نی انبان می ماند تا کارش را رسماً شروع کند

بعد از صبحانه، یک نوازنده در تراس زیر اتاق شخصی ملکه نی انبان اسکاتلندی می زند. این نوازنده ی نی انبان با پوشش سنتی اسکاتلندی هر روز هفته به کاخ باکینگهام یا هر اقامتگاه رسمی دیگر خاندان سلطنتی می رود: قلعه وینزور، قلعه بالمورال، یا کاخ هالیرودهاوس. ملکه روز خود را اینگونه رسماً شروع می کند.

از ۹ صبح تا ۱۱ صبح : نامه ها و اسناد مهمی که هر روز می رسند را مطالعه می کند

اگر مراسم صبحگاهی ای برای شرکت کردن وجود نداشته باشد، الیزابت دوم سر میزش می رود و در آنجا شروع به خواندن نامه هایی که دریافت کرده می کند. او سالانه حدود ۶۰ هزار نامه دریافت می کند. بعضی از آن ها را شخصاً پاسخ می دهد. سپس به سراغ «جعبه قرمز» می رود که هر روز به دست دفتردارانش می رسد.

این جعبه حاوی اسناد مهمی از سوی اعضای کابینه ی ملکه و وزارت امور خارجه انگلیس است. برخی از این اسناد امضای ملکه را لازم دارند و بقیه صرفاً جهت اطلاع رسانی به او هستند. با این کار او می تواند از روند امور در دولت و جلسات مهم مطلع بماند.

۱۱ صبح : با مهمانان مهمی در کاخ دیدار می کند

ملکه وقتی مطالعه ی نامه ها را تمام کند، باز هم وقت برای چند جلسه تا قبل از ناهار را دارد. مهمانان او طیف وسیعی را تشکیل می دهد، از رهبران دنیا تا اعضای پارلمان. آن ها معمولاً دیدارهای کوتاهی حدود ۲۰ دقیقه دارند. این جلسه ها از طریق ویدئو کنفرانس هم می تواند برگزار می شود.

۱۲:۳۰ ظهر : ناهار می خورد و کمی ورزش می کند

حدود ۱۲:۳۰ ظهر کمی استراحت می کند و با سگ هایش در باغ قدم می زند. ملکه عاشق آن است که در زمان استراحت خود پیاده روی های طولانی و اسب سواری کند، نه تنها برای قوی نگه داشتن عضلاتش، بلکه برای اینکه کمی با خود خلوت کند و از این زمان لذت ببرد.

تصمیم گیری درباره ی غذای ناهار و شام هر سه روز یک بار توسط شخص ملکه انجام می شود. آشپزهای سلطنتی منوی پیشنهادی خود را به ملکه ارائه می دهند و او اگر مایل به تغییر غذایی باشد می تواند نظر خود را در منو درج کند. ملکه در صورت داشتن مهمان، تعیین می کند که چند غذا باید سرو شود.

۲ بعد از ظهر : در برنامه های مهم سلطنتی شرکت می کند

از ۲ بعد از ظهر تا ۵ بعد از ظهر وقت انجام وظایف سلطنتی ای است که زمان بیشتری می برند، مثل دیدار با نخست وزیر و مطالعه ی گزارش اقدامات پارلمان. برای برنامه های خارج از کاخ، ملکه معمولاً با ماشین شخصی خود می رود. او گاهی ترجیح می دهد خودش رانندگی کند.

الیزابت دوم به عنوان ملکه حق رأی دادن یا ابراز حمایت از شخص یا گروه خاصی را در زمان انتخابات ندارد. اما یکی از وظایف ملکه افتتاح دوره های پارلمان و موافقت با دستورات و اعلان ها از طریق شورای خصوصی خود است. بعد از به انجام رساندن این مسئولیت ها، او استراحت دوم خود را شروع می کند که در زمان چای عصرگاهی است.

۵ بعد از ظهر : چای می نوشد

ملکه الیزابت دوم هر روز به این سنت انگلیسی عمل می کند. عصرانه ی ملکه در سوییتش در کاخ سرو می شود: ساندویچ هایی از خیار، ماهی سالمون دودی، تخم مرغ، مایونز، ژامبون و سس خردل، به همراه چای مورد علاقه ی ملکه، ارل گری. به گفته ی یکی از آشپزهای سلطنتی، ملکه عاشق کیک هم هست.

۷ عصر : گزارشات روزانه را مطالعه می کند و شام می خورد

در فاصله ی وقت چای تا شام، حدود ۷:۳۰ عصر، ملکه هنوز برای بررسی گزارشات روزانه ی اقدامات پارلمان وقت دارد. او حتی گاهی شب ها در جلسات یا رویدادهای دیگری شرکت می کند. الیزابت دوم هر چهارشنبه با نخست وزیر دیدار و با او درباره ی مسائل دولت انگلیس صحبت می کند.

غذای شام معمولاً هر هفته ثابت است. ملکه شکمو نیست و از جهت امتحان کردن مزه های جدید بسیار مشکل پسند است. او یک لیوان شامپاین هم به همراه غذای خود می نوشد. گوشت غذا باید همیشه خوب آماده شده باشد و غذا باید مملوء از کره و خامه باشد. خبری از کالری شماری هم نیست!

۸:۳۰ شب : تلویزیون تماشا می کند و می خوابد

روز کاری ملکه به پایان رسیده و دیگر وقت استراحت است. الیزابت دوم حالا می تواند بالاخره جلوی تلویزیون بنشیند و سریال های محبوبی همچون «دانتون ابی» (Downton Abbey) را تماشا کند. هر زمان که ملکه تصمیم به خواب بگیرد، برای دیگر اعضای خانواده و کارکنان هم باید همینگونه باشد.

ملکه همیشه در اتاق خواب خود تنها می خوابد. او حتی با همسرش، پرنس فیلیپ هم در یک تخت نمی خوابید. الیزابت عادت دارد قبل از خواب خاطرات خود را می نویسد. او این عادت را از نخستین روز سلطنت خود تاکنون حفظ کرده است. ملکه ساعت ۸/۳۰ می خوابد تا بتواند انرژی آغاز یک روز تازه را داشته باشد.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود