کوچک ترین نوزاد دنیا بعد از یک سال از بیمارستان مرخص شد

کوچک ترین نوزاد دنیا بعد از یک سال از بیمارستان مرخص شد

نوزادی که او را کوچک ترین نوزاد دنیا در زمان تولد می دانستند، بعد از گذران ۱۳ ماه تحت مراقبت های ویژه در بیمارستانی در سنگاپور، بالاخره مرخص شد.

Kwek Yu Xuan در زمان تولد تنها ۲۱۲ گرم وزن و ۲۴ سانتیمتر قد داشت.

این نوزاد دختر در هفته ی بیست و پنجم بارداری مادرش به دنیا آمده بود که از متوسط زمان تولد نوزادان بسیار کمتر است. نوزادان معمولاً هفته ی چهلم بارداری متولد می شوند.

رکورد قبلی در اختیار دختری در آمریکا بود که در زمان تولدش در سال ۲۰۱۸ ،  ۲۴۵ گرم وزن داشت.

مادر Yu Xuan به دلیل ابتلا به پره اکلامپسی مجبور شد دخترش را چهار ماه زودتر به صورت اورژانسی و با عمل سزارین به دنیا آورد. پره اکلامپسی به افزایش خطرناک فشار خون اطلاق می شود که می تواند به اندام های حیاتی آسیب زند و به مرگ مادر و فرزند بیانجامد.

Yu Xuan حالا وزن بسیار سالم تری دارد که ۶/۳ کیلوگرم است.

به گفته ی بیمارستان دانشگاه ملی سنگاپور، این نوزاد هنگام تولد، شانس اندکی برای زنده ماندن داشت.

این بیمارستان در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: «برخلاف انتظار، با وجود مشکلات جسمانی در هنگام تولد، او با استقامت و پیشرفت خود الهام بخش اطرافیانش شده است، امری که از او یک نوزاد کووید نوزدهی خارق العاده می سازد – روزنه امیدی در بحبوحه ی پریشانی.»

Yu Xuan در دوران حضورش در بیمارستان تحت درمان های مختلفی قرار گرفت و دستگاه های مختلفی به او وصل شده بود تا بتواند زنده بماند.

پزشکان می گویند سلامت و رشد این نوزاد تحت مراقبت و رسیدگی آن ها پیشرفت خوبی داشته و او حالا آنقدری خوب هست که بتواند از بیمارستان مرخص شود.

Yu Xuan هنوز به بیماری مزمن ریوی دچار است و در خانه برای تنفس به کمک نیاز دارد. با این حال، پزشکان بیمارستان دانشگاه ملی سنگاپور می گوید انتظار می رود این نوزاد دختر به مرور بهتر شود.

مادر Yu Xuan در صحبت های خود با رسانه های سنگاپور، تولد دخترش و اندازه ی او را یک شوک توصیف کرد چون فرزند اولش که یک پسر ۴ ساله است، سر وقت به دنیا آمده بود.

والدین Yu Xuan به لطف یک پویش جمع آوری کمک های مالی توانستند از پس هزینه ی سنگین بستری طولانی مدت دخترشان در بیمارستان برآیند. با کمک این پویش رقمی تقریباً معادل ۲۷۰،۶۰۰ دلار برای آن ها جمع آوری شد.

 

بیشتر بخوانید:

پیروزی جنگجوی کوچک؛ نارس ترین نوزاد دنیا تولد یک سالگی خود را جشن گرفت

منبع: bbc
دیجیاتو
بدون نظر

ورود