آیا اخذ ویزای استارتاپ کانادا آسان است؟

آیا اخذ ویزای استارتاپ کانادا آسان است؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر این روزها پیگیر اخبار مهاجرتی باشید، حتما زیاد این جمله را که «اخذ ویزای استارت آپ کانادا آسان‌تر از روش‌های دیگر مهاجرتی است» شنیده‌اید؛ اما آیا واقعا این جمله صحت دارد؟ در این مطلب قصد داریم به صورت کامل درست یا غلط بودن این گزاره را باهم بررسی کنیم.

اگر شما هم به اطلاعات بیشتری درباره این روش مهاجرتی نیاز دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چه کسانی می توانند به راحتی ویزای استارتاپ کانادا را دریافت کنند؟

همان‌طور که می‌دانید، هر روش مهاجرتی برای هرکس مناسب نیست؛ در واقع دلیل تنوع روش‌های مهاجرتی، متفاوت بودن توانایی‌ها و شرایط زندگی افراد مختلف است. بنابراین شاید اخذ ویزای استارتاپ کانادا از روش‌های دیگر مهاجرت آسان‌تر باشد اما این مسیر برای هرشخصی مناسب نیست!

بگذارید این موضوع را ساده‌تر توضیح دهیم.

شما برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا نیاز به یک ایده بکر و با پتانسیل رشد سریع در سطح کلاس جهانی دارید. در واقع دیگر از بازار بکر ایران که بسیاری از ایده‌ها هنوز در آن اجرایی نشده، خبری نیست و شما با بازار پر رقابت جهانی رو‌به‌رو هستید.

بنابراین انتظار می‌رود شخصی برای دریافت این ویزا اقدام کند که در ایران حداقل تجربه تاسیس یک استارت آپ موفق را داشته باشد، در غیر این صورت بعید می‌دانیم بتوانید از طریق این روش مهاجرت کنید به موفقیت خاصی دست پیدا کنید.

علاوه بر یک ایده زود بازده، شما باید با قواعد پیشرفته مدیریتی مانند تدوین بیزنس پلن – آن هم در سطح کلاس جهانی – آشنا بوده و بر مهارت‌های نرم مانند مذاکره و چانه‌زنی برای جذب سرمایه تسلط کافی داشته باشید. برای ارزیابی و درک بهتر صحبت‌های ما، به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا تا کنون یک استارتاپ موفق در ایران داشته‌اید؟
  • آیا استارتاپ فعلی شما توانسته در ایران جذب سرمایه کند؟

اگر پاسخ‌تان به دو سوال بالا مثبت است، تازه باید بروید و به دنبال یک ایده نوآورانه‌ای بگردید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • مشکلی را حل کرده و ارزشی جدید برای جامعه هدف خود خلق کند؛
  • برای مشکلات فعلی، راه‌حل‌های بهتر و بهینه‌تر ارائه کند.

حال بگذارید به سوال دیگری پاسخ دهیم؛ چرا مردم فکر می‌کنند اخذ ویزای استارتاپ کانادا از سایر مسیرهای مهاجرتی آسان‌تر است؟

برای اطلاعات بیشتر و کامل‌تر به ویزای استارتاپ کانادا با پارسی کانادا مراجعه کنید.

چرا اخذ ویزای استارتاپ کانادا آسان است؟

اخذ ویزای استارتاپ کانادا نسبت به سایر مسیرهای مهاجرتی نسبتا آسان‌تر است. به عنوان مثال فرض کنید شما قصد مهاجرت تحصیلی دارید؛ برای این مسیر مهاجرتی دارا بودن شرایط زیر الزامی است:

  • باید آیلتس با نمره حداقل ۷ داشته باشید که گرفتن آن بسیار مشکل است؛
  • باید با استادان و دانشگاه‌های زیادی مکاتبه و مصاحبه کنید تا یکی از آنها شما را برای تحصیل بپذیرد؛
  • با وجود حجم سنگین درس‌های دانشگاه، برای تامین هزینه‌های زندگی چاره‌ای جز کار کردن همراه با تحصیل ندارید؛
  • سالانه باید هزینه سنگینی برای زندگی و شهریه دانشگاه بپردازید که کار کردن در کانادا حتی یک سوم آن را هم پوشش نمی‌دهد؛
  • برای آن‌که بتوانید ویزای تحصیلی بگیرید باید تمکن مالی خود را به دولت کانادا اثبات کنید؛ حداقل ۱۰ هزار دلار – به شرط آن‌که مجرد باشید – بدون در نظر گرفتن مبلغ شهریه، باید در حساب بانکی‌تان موجود باشد؛
  • به عبارتی بهتر شما هرسال باید حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار برای تحصیل خود هزینه کنید و این هزینه تا زمان فارغ‌التحصیلی با شما خواهد بود.

اما در ویزای استارتاپی کانادا این شرایط و هزینه‌ها وجود ندارد و با مبلغی بسیار کمتر می‌توانید برای خود و خانواده‌تان اقامت دائم کانادا را بگیرید؛ در این روش تنها کافی‌ست:

  • ۹ تا ۱۲ هزار دلار برای تامین هزینه شش ماه زندگی در کانادا در حساب بانکی‌تان موجود باشد؛ به‌غیر از آن حدود سه تا پنج هزار دلار هم برای انجام پروسه‌های اداری آن در نظر بگیرید.

قطعا تامین این مبلغ برای هرکسی بسیار آسان‌تر از تامین مبالغ برای مهاجرت تحصیلی، سرمایه‌گذاری، خرید ملک و… است و بخاطر همین ویژگی گفته می‌شود که اخذ این ویزا آسان است.

حال که مزایای اخذ این ویزا را دانستید، بهتر است معایب و مشکلات را هم بدانید و سپس تصمیم قطعی خود را بگیرید.

مشکلات ویزای استارتاپ کانادا

ما فرض می‌کنیم که شما تجربه موفقی در راه‌اندازی استارت آپ در ایران، جذب سرمایه و مهارت‌های دیگر دارید و حالا می‌خواهید برای ویزای استارتاپی کانادا اقدام کنید؛ به‌نظرتان چه مشکلاتی در پیش خواهد بود؟

  • اخذ ویزای استارتاپی کانادا ممکن است دو سال و حتی بیشتر طول بکشد؛ در آن دو سال شما کاملا بلاتکلیف هستید و نمی‌دانید چه سرنوشتی برایتان تعیین شده است؛
  • در ویزای استارت آپی کانادا، شما مجاز هستید علاوه بر همسر و فرزندان، ۵ نفر از همکاران خود را که در پیشبرد این ایده از اهمیت زیادی برخوردار هستند، با خود ببرید؛ از بین این افراد حتی اگر یک نفر به هر دلیلی ریجکت شود، کل تیم و ایده ریجکت خواهد شد. در واقع حتی اگر چهار نفر دیگر بدون هیچ مشکلی واجد شرایط دریافت ویزا باشند؛ همان یک نفر می‌تواند کل پرونده را با شکست روبه‌رو کند؛
  • تعداد پرونده‌هایی که بررسی و پذیرفته می‌شوند در مقابل تقاضا بسیار کمتر است؛ این ظرفیت محدود باعث می‌شود که اگر ایده شما کمترین مشکلی داشته باشد، فورا رد شود.
  • درست است که در این روش مدرک زبان در سطح بالا لازم نیست اما باید نمره ۵ در آزمون آیلتس داشته باشید؛ برعکس باور عموم، گرفتن این نمره برای بسیاری از افراد بسیار مشکل‌ساز می‌شود و گاهی تنها مانع آنها برای مهاجرت استارت آپی به کانادا همین موضوع است!

نتیجه‌گیری

چکیده و جمع‌بندی نکاتی که در این مطلب گفتیم، می‌توانیم به چند مورد زیر خلاصه کنیم:

اخذ ویزای استارتاپی کانادا آسان است اگر:

  • شما تجربه حدقل یک کسب‌وکار موفق در ایران را دارید؛
  • مدرک آیلتس با نمره ۵ دارید که دارای اعتبار است؛
  • سوء پیشینه‌ای که موجب منع ورود شما به خاک کانادا می‌شود، ندارید؛
  • یک ایده ناب، زود بازده و با قابلیت رشد و سوددهی سریع، در سطح کلاس جهانی دارید؛
  • تجربه مدیریتی، تیم‌سازی و قدرت مذاکره و چانه زنی برای جذب سرمایه از هولدینگ‌های عظیم جهانی را دارید.

اگر حتی یکی از شرایط بالا ندارید بهتر است از طریق مسیرهای دیگر مانند، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای تخصص و… به کانادا بروید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • افق ویزا دی ۱, ۱۴۰۰

    در مورد اکسپرس اینتری کانادا هم مقاله بزارید ممنون میشم