راهنمای خرید اینترنتی تشک طبی مناسب برای شما

راهنمای خرید اینترنتی تشک طبی مناسب برای شما

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

راهنمای انتخاب یک تشک طبی مناسب و خرید تشک برای افرادی که در شرایط بدنی مختلفی دارند، می‌تواند کار پیچیده‌ای باشد. دشواری کار اینجاست که با انواع مختلفی از تشک های طبی در بازار و اینترنت مواجه هستیم و پیدا کردن بهترین تشک کمی سخت و البته دارای ریسک می‌باشد، چراکه زمانی می‌توانید بگویید این تشک مناسب است که روی آن چندساعتی بخوابید، هرچند در انتها به شما یک روش کاملاً رایگان برای تست تشک ها در منزل، آن‌هم رایگان معرفی می‌کنیم.

باید توجه داشته باشید که بسیاری از شاخص‌هایی که در انتخاب و خرید تشک طبی باید در نظر بگیرید با شاخص‌های یک محصول معمولی مشترک هستند. اما مسائلی نیز وجود دارند که به‌طور ویژه‌ای باید موردتوجه قرار بگیرند.

شاخص‌هایی که هنگام انتخاب یک تشک طبی باید موردتوجه قرار بگیرند

اگر شما می‌خواهید برای یک بیمار یا کسی که مشکلاتی از قبیل کمر درد یا درد مفاصل دارد، یک تشک طبی بخرید، باید به سه عامل اصلی توجه کنید. این عامل شامل وضعیت سلامتی بیمار، بودجه و سایز یا اندازه تشک هستند. این شاخص‌ها جدا از مارک تشک و نحوه خرید آن است، خرید تشک خوشخواب برای ما خوب است یا خرید یک تشک رویا؟ تشک های مارک رویال بهتر است و یا تشک های طبی داتیس؟ مارک های زیادی داریم ولی اگر قصد دارید یک تشک طبی متناسب با بدن انسان بخرید تشک داتیس گزینه خوبی است چرا که همه تشک های آن‌ها طبی می‌باشند. در عکس زیر برخی از این تشک ها وجود دارند:

خرید اینترنتی تشک طبی

حال اگر مارک تشک را انتخاب کرده باشید باید انتخاب کنید که خرید حضوری خوب است یا خرید اینترنتی؟ درصورتی‌که قصد خرید اینترنتی تشک رادارید می‌توانید از سایت هایی مثل دیجی کالا، زنبیل، خوگر و یا سایت تشک داتیس تهیه کنید، البته سعی کنید با مطالعه نظرات خریداران قبلی از بین گزینه‌های موجود بهترین را انتخاب نمایید. همچنین مطالعه راهنما مانند آنچه پیش رو دارید برای کمک به تصمیم‌گیری شما مفید خواهد بود. متأسفانه این ویژگی خوب یعنی بازخورد خریداران در خرید تشک به صورت حضوری نداریم.

ما در این یادداشت ویژگی‌های کلیدی متعددی را که تشک شما باید داشته باشد و شما هنگام خرید تشک طبی باید به آن‌ها توجه نمایید، معرفی خواهیم کرد. ترجیح شما در زمان خرید تشک به میزان زیادی به این بستگی دارد که اندازه بدن شما چقدر است، شکل و حالت خوابی که ترجیح می‌دهید چگونه است و ما هرکدام را توضیح خواهیم داد تا شما زمانی که برای خرید تشک می‌روید بدانید که به چه چیزهایی باید نگاه کنید.

انواع مختلف تشک طبی

تشک فنری

انتخاب تشک طبی بستگی به شرایط بیمار دارد. تشک های فنری رایج‌ترین نوع تشک های طبی هستند. این تشک ها با محصولات معمولی نکات اشتراک بسیاری دارند و برای کسانی مناسب هستند قرار نیست مدتی خیلی طولانی بستری شوند. مزیت اصلی خریدن این نوع تشک ها این است که شما یا بیماری که قرار است از آن استفاده کند به این نوع تشک ها عادت داشته و خیلی راحت با آن سازگار می‌شوید.

تشک های فوم دار

بعضی از بیماران نیاز به بستری شدن طولانی‌مدت دارند و برای جلوگیری از زخم بستر و دردهای ناشی از آن، تشک های فوم دار از نوع لاتکس برای آن‌ها بهتر است. یک تشک فوم دارای طراحی منحصربه‌فردی است که با توزیع متناسب‌تر فشار، احتمال شکل‌گیری زخم‌های بستر را کاهش می‌دهد.

بعلاوه تشک های مموری فوم به حفظ انحنای ستون فقرات در راستای طبیعی خود کمک می‌کنند و از این رو حتی برای افراد سالم نیز استفاده از این نوع تشک ها یا تشک های هیبریدی که از ترکیب مموری فوم و فنر داخلی ساخته‌شده‌اند توصیه می‌شود. به غیر از مموری فوم ها تشک های لاتکس نیز از قابلیت‌های مشابه فوم‌های هوشمند برخوردار بوده و مزایایی نظر خنک‌تر بودن و قابلیت عبور دادن بهتر جریان هوا نیز برخوردار هستند.

خرید اینترنتی تشک طبی

تشک های بادی یا انتقال فشار

این نوع تشک ها برای افرادی که توان حرکت ندارند و از زخم بستر رنج می‌برند مناسب می‌باشند. این محصولات با افزایش و کاهش فشار هوا در داخل سلول‌های تشکیل‌دهنده خود، کمک می‌کنند تا جریان خون و مایعات بدن بیمار به شکلی بهتر انجام شود و فشار ناشی از وزن بیمار بر یک نقطه مشخص متمرکز نشود.

شاخص‌های دیگر یک تشک طبی خوب

اگر شما می‌خواهید بهترین تشک طبی را بین محصولات فراوانی که در بازار هست انتخاب کنید باید به شاخص‌هایی از قبیل راحتی و میزان سفتی تشک توجه کنید. یک بیمار در عین این که به پشتیبانی بیشتری از ستون فقرات، مفاصل و عضلات خود نیاز دارد، راحتی و کیفیت بالاتری هم لازم دارد.

راحتی تشک به نیاز شما از تشک بستگی دارد. بعضی‌ها با تشکی سفت احساس راحتی می‌کنند که می‌تواند آن‌ها را روی سطح نگه دارد. بعضی افراد دیگر نیز با تشک های نرم احساس راحتی می‌کنند. به‌این‌ترتیب درجه نرمی مناسب برای افراد مختلف متفاوت است. معمولاً ترجیحات افراد با وزن آن‌ها ارتباط پیدا می‌کند، به‌این‌ترتیب که افراد سنگین وزن‌تر تشک های سفت‌تر و افراد سبک‌وزن‌تر محصولات نرم‌تر را ترجیح می‌دهند. البته تشک های لاتکس گزینه خوبی هست نه سفت است و نه نرم.

هزینه و بودجه

تشک های بیمارستانی ساده برای کارکردهای مراقبتی و درمانی مناسب هستند و با تخت‌های بیمارستانی نیز تناسب بیشتری دارند. اگرچه می‌توانید از این محصولات در خانه نیز استفاده کنید اما تشک های باکیفیت بالاتر و محصولاتی که قابلیت تنظیم‌پذیری دارند برای خانه بهتر هستند. این‌ها برای استفاده طولانی‌مدت نیز مناسب‌تر هستند.

مانند هر کالای دیگری، شما باید با توجه به بودجه خودتان اقدام به خرید نمایید. قیمت یک تشک فنری معمولی از حدود یک‌میلیون تومان شروع‌شده و محصولات باکیفیت لوکس به قیمت‌های خیلی بالاتری می‌رسند. تشک های طبی باکیفیت ارزش پولی که می‌دهید رادارند.

طول عمر: مواردی که باید برای طولانی‌مدت در نظر گرفته شوند

یک تشک خوب می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد و اگر شما انتخاب صحیحی بر اساس برنامه‌های طولانی‌مدت و مسیر زندگی‌تان انجام دهید می‌توانید برای مدتی طولانی از آن استفاده نمایید. همچنین بودجه یا فضای محل خوابتان عواملی هستند که بر انتخاب شما تأثیر می‌گذارند، برندهایی که بتوانند با شما زندگی کنند می‌توانند بازده سرمایه‌گذاری شما را به حداکثر برسانند.

اندازه

اندازه مورد انتخاب شما به عوامل مختلفی از جمله فضایی که در اختیار دارید، اندازه جسم شما، پیش‌بینی‌های شما از رشد جسمی خودتان و این که آیا باکسی روی تشکتان خواهید خوابید یا خیر، بستگی دارد. سایزهای استانداردی در دنیا وجود دارند، البته توجه داشته باشید که برخی شرکت‌ها ممکن است همه این سایزها را ارائه ندهند. اندازه تشک های ایرانی نیز با تشک های تولیدشده در اروپا و امریکا اندکی متفاوت است. به‌علاوه ارتفاع تشک نیز بسته به برندی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

ضخامت

ضخامت تشک بسته به برندی که انتخاب می‌کنید متفاوت است و تشک های سطح پائین و ساده‌تر معمولاً باریک‌تر از مدل‌های بلندتر و لوکس‌تری هستند که لایه‌های پشتیبانی و راحتی پیچیده‌تری دارند. اگر وارد شدن و خارج شدن از تشک برای شما مشکل است ممکن است تشکی که به‌طور غیرمنتظره‌ای بلند است برای شما دردسرساز شود. به‌عنوان مثال تشک داتیس در وب‌سایت خود ضخامت تشک هایش را بین ۱۹ تا ۳۷ سانتیمتر اعلام کرده است.

دوام

توجه داشته باشید که قیمت همیشه نشان‌دهنده کیفیت محصول نیست و برخی مواد بسته به این که چگونه شکل‌بندی شده و در محصول قراردادِ شده باشند، به‌طور طبیعی سریع‌تر دچار فرسایش و پارگی می‌شوند. به‌طور عمومی، لاتکس نسبت به پلی فوم بادوام‌تر است، و دوخت بیشتر از چسب در برابر فرسایش و پارگی دوام می‌آورد. طول عمر فنرها بستگی به درجه ضخامت فنر و چگونگی اتصال آن‌ها بر روی یکدیگر دارد.

سازگاری

انتخاب تشکی با حسی عمومی که بتواند با تغییر بدن‌ها یا کاربردهای گوناگون سازگار شود نه‌تنها ایده آل برای زوج‌ها است بلکه برای افرادی که مدتی طولانی قصد دارند از تشکشان برای مدتی طولانی استفاده کنند، ترجیح خوبی است. اگر یک تشک بتواند با تغییر اندازه یا حالت خواب شما سازگار شود در طولانی‌مدت ارزشمندتر خواهد بود.

راحتی و پشتیبانی: بهترین تناسب کدام است؟

هر بدنی ترکیب متفاوتی از راحتی و پشتیبانی را لازم دارد، و مقداری که شما نیاز دارید به تعداد و محل انحناهایی که شما دارید و همچنین به وزن شما بستگی دارد. بنابراین بررسی‌های ما به افرادی با سایز متوسط مربوط می‌شود و هر موردی در این مبحث ممکن است توسط افرادی با شکل بدن مختلف تجربه‌های متفاوتی در پی داشته باشد.

میزان سفتی مناسب برای تشک

همه تشک ها باید ترکیبی از راحتی یا نرمی و پشتیبانی (که با سفتی بیشتر حاصل می‌شود) باشد. تشک هایی با پشتیبانی زیاد ممکن است حس سفتی بیشتری نسبت به تشک های راحت‌تر داشته باشند. افرادی که به‌طور قابل‌ملاحظه ای سنگین‌وزن‌تر هستند معمولاً یک تشک را نرم‌تر از افراد کم‌وزن‌تر ارزیابی می‌کنند، چراکه بدن آن‌ها قادر است فشار بیشتری به لایه‌های تشک بیاورد. تشک های لاتکس نه سفت است و نه نرم است و بلکه برای همه نوع ارگونومی بدن مناسب است. فیلم کوتاه از یک نمونه آزمایش جالب تشک های لاتکس سایت داتیس را مشاهده کنید:

کاهش فشار

اغلب منظور از راحتی و تطابق تشک، کاهش یا حذف فشاری است که با قرار دادن مواد نرم‌تر در لایه بالایی به دست می‌آید و با منحنی‌های بدن شما تطابق پیدا می‌کند. زمانی که تشک شما قالب خط بدن شما می‌شود، فشار اضافه‌ای که می‌تواند موجب ناراحتی و خوابی ناآرام شود، کمتر انباشته می‌شود. کسانی که خمیدگی اضافه‌ای دارند یا کسانی که درد مفاصل دارند اغلب تشک هایی را انتخاب می‌کنند که سیستم راحت‌تری دارند.

شکم دادن یا گود افتادگی

موادی که سیستم راحتی شما را می‌سازند و وزن بدن شما مشخص می‌کنند که شما چقدر در تشکتان فرو خواهید رفت. تشکی که گود عمیق‌تری ایجاد کند کاهش فشار بیشتری نسبت به محصولی ملایم ایجاد می‌کند و این ویژگی کاملاً بستگی به عملکرد و مشخصات آن دارد. اگر شما احساس غوطه‌ور شدن بر روی تشکتان، شما تشکی را ترجیح خواهید داد که گودافتادگی کمتری داشته باشد.

حالت‌های خواب: پوزیشن های مختلف نیازهای مختلفی نیز در بردارد.

تا اینجا ما ویژگی‌های کلیدی تشک را گفتیم و سعی کردیم یک راهنمای مناسب برای انتخاب تشک خوب را بیان کنیم، امیدواریم این راهنمای انتخاب تشک خوب تا اینجا مورداستفاده شما گرفته باشد. حال اجازه دهید اینجا شاخص‌های حیاتی را نسبت به نحوه خوابیدن افراد موردسنجش قرار دهیم.

برای افرادی که به پشت می‌خوابند، سفتی موردنیاز پدیده‌ای ذهنی بوده و بیشتر موضوعی سلیقه‌ای است تا مسئله‌ای ضروری. این افراد باید دنبال تشکی باشند که حمایت کافی از انحنای پائینی ستون فقرات ارائه دهد و مانع تجمع فشار بر روی لگن‌ها و پائین کمر در هنگام خواب شود.

کاهش فشار برای افرادی که به پهلو می‌خوابند مسئله‌ای حیاتی است. این افراد بهتر است از تشک های نیمه سفت استفاده کنند تا شانه‌ها و لگن در تشک فرورفته، ضمن کاهش فشار جمع شده در ناحیه لگن و شانه، حمایت کافی از گردن و ستون فقرات ایجاد شود.

خوابیدن به شکم معمولاً توصیه نمی‌شود اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در این حالت احساس راحتی بیشتری می‌کنید بهتر است از تشکی سفت‌تر استفاده کنید. در این حالت وزن شما روی لگن قرارگرفته و این ناحیه بیشتر در تشک فرو می‌رود و در نتیجه ستون فقرات شما راستای طبیعی و بهینه خود را از دست می‌دهد.

اما بخش عمده‌ای از افراد در طول شب بارها حالت خوابیدن خودشان را تغییر می‌دهند. درصورتی‌که شما از این دسته هستید فرورفتن در تشک می‌تواند مانع حرکت راحت شما شده و هنگام تقلا برای تغییر وضعیت، در خوابتان اختلال ایجاد کند. مموری فوم‌های قدیمی و سنتی برای این گروه مناسبت نیستند. تشک طبی خوب برای این دسته تشک های نیمه سفت، باقابلیت پاسخگویی بالا در مقابل فشار و حرکت هستند.

سخن پایانی – چطور تشک ها را رایگان در منزل تست کنیم؟

سایت “تشک و کالای خواب داتیس”  به این آدرس اینترنتی  شرایط ویژه و رایگانی فراهم کرده و شما می‌توانید ۶ مدل از تشک های موردنظرتان را کنید (طبق عکس بالا داخل مقاله) این ۶ مدل تشک همراه با کارشناس داتیس برای شما ارسال می‌شوند و تشک ها می‌توانند به مدت ۴۸ ساعت در منزل شما جهت تست باقی بمانند.

خرید اینترنتی تشک طبی

بعد از انتخاب، شرکت داتیس مدل نو و آکبند انتخابی شما را ارسال می‌کند. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد تشک با شماره ۰۹۱۲۳۲۳۲۶۷۵ در تماس باشید.

بدون نظر

ورود