۷ واقعیت جالب در مورد سبک زندگی مردم آلمان

۷ واقعیت جالب در مورد سبک زندگی مردم آلمان

علاوه بر قوانین سنتی، بسیاری از کشورها قوانین نانوشته‌ای دارند که ممکن است برای خارجی‌ها عجیب به نظر برسد. آلمان هم از این قاعده مستثنی نیست. آن‌ها هم گاهی کارهایی می‌کنند که برای خودشان روتین و عادی است اما کمی زمان می‌برد تا مهاجران یا توریست‌ها به آن‌ها عادت کنند. در ادامه به برخی از قوانین نانوشته کشور آلمان می‌پردازیم.

با پای برهنه راه رفتن در خانه مرسوم نیست

قوانین نانوشته کشور آلمان

آلمانی‌ها همیشه در خانه نوعی از کفش به پا دارند. ممکن است دمپایی پایشان باشد یا کفش کتانی، یا کفش‌هایی که منحصراً برای این منظور خریداری شده است.

آلمانی‌ها به این خاطر مجبور به این کار هستند که کف خانه‌هایشان همیشه سرد است؛ آن قدر سرد که آدم به راحتی ممکن است به خاطرش سرما بخورد. به همین دلیل اگر در آلمان به شما دمپایی تعارف کردند، دست رد به سینه‌شان نزنید.

قوانین نانوشته کشور آلمان

این قاعده در مورد وقتی که پاها قرار نیست زمین را لمس کنند ـ مثل پاهای بچه‌ای که توی کالسکه نشسته است ـ هم صدق می‌کند.

دولت می‌تواند نام بچه را در صورتی که والدینش نام عجیبی را برایش انتخاب کرده باشند، ثبت نکند.

قوانین نانوشته کشور آلمان

برای ثبت اسم نوزاد، والدین می‌بایست فرمی را پر کنند و به نام فرزندشان در آن اشاره کنند و سپس آن را برای ثبت احوال محلی بفرستند. اگر انتخاب والدین زیادی عجیب باشد؛ اگر به جای اسم کوچک، نام خانوادگی باشد، یا اگر نام یک محصول باشد، تقاضایشان ممکن است مورد قبول واقع نشود.

از آن جایی که فرآیند فرستادن مجدد فرم خیلی هزینه‌بر است، آلمانی‌ها ترجیح می‌دهند نام‌های سنتی بر روی بچه‌هایشان بگذارند.

شستن ماشین نزدیک خانه قدغن است

قوانین نانوشته کشور آلمان

در اکثر نواحی آلمان شستن ماشین در مکان غیر مجهز ممنوع است. این مسئله به این خاطر است که آب کثیف در زمین فرو می‌رود و اثرات نامطلوبی بر طبیعت اطراف می‌گذارد. به همین خاطر است که کارواش سلف‌سرویس این قدر در این کشور متداول است. آبی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، توی زمین فرو نمی‌رود: آب جمع می‌شود، از صافی می‌گذرد و حتی برای استفاده مجدد مهیا می‌شود.

وقتی پاییز فرا برسد، غذاهایشان پر از سبزیجات می‌شود

قوانین نانوشته کشور آلمان

با فرارسیدن پاییز و پیدا شدن سر و کله‌ی سبزیجات پاییزه در بازار، آلمانی‌ها آن‌ها را در هر غذایی که به دست‌شان برسد می‌ریزند. همچنین برای یک سری سبزیجات خاص، جشن هم برگزار می‌کنند.

نباید بگذارید ماشین‌تان در اتوبان بنزین تمام کند

قوانین نانوشته کشور آلمان

اتوبان‌ها در آلمان منظره‌ای بی‌بدیل هستند. در این بزرگراه‌ها هیچ محدودیت سرعت وجود ندارد. جدای از این، هر گونه نگه داشتن اتومبیل که به خاطر دلیلی غیر از خرابی خودرو باشد، قدغن است. به همین دلیل است که داشتن باک خالی ممنوع است. اگر سوخت‌تان ناغافل تمام شود، در کار سایر خودرو سواران اخلال ایجاد خواهید کرد.

افراد نمی‌توانند در خانه‌ی خارج از شهرشان زیاد بمانند

قوانین نانوشته کشور آلمان

آلمانی‌هایی که در خارج از شهر خانه دارند، باید یک سری قوانین را رعایت کنند. ساختن خانه‌هایی با شکل و شمایل و هیبت قصر ممنوع است؛ خانه‌ها نباید ظاهر خودنمایانه‌ای داشته باشند. خانه‌ها باید امکانات لازم را برای اقامت شخص داشته باشند ولی امکانات‌شان نباید جوری باشد که کسی بتواند مدت زمان زیادی آن جا بماند.

همه‌ی این‌ها به خاطر نبود یک سیستم ضدحریق است. به همین خاطر در صورت بروز یک وضعیت اضطراری، امکان کمک‌رسانی به‌موقع وجود ندارد. به خاطر مسائل ایمنی، ماندن در چنین خانه‌هایی بعد از ساعت ۱۱ شب ممنوع است.

قوانین نانوشته کشور آلمان

همچنین، باغ‌های مشارکتی در آلمان محبوب هستند. این باغ‌ها قطعات کوچک زمینی هستند که درون‌شان یک آلونک هم وجود دارد و گاهی برای باغبانی اجاره داده می‌شوند.

اهانت به فردی دیگر می‌تواند جریمه‌ی سنگینی در پی داشته باشد

قوانین نانوشته کشور آلمان

در قانون کیفری این کشور به مجازات اهانت به دیگران پرداخته شده است. بسته به نوع تخلف، یک جریمه نقدی یا حبس تا یک سال می‌تواند در انتظار فرد خاطی باشد. جریمه می‌تواند برای انواع اشاره‌ها و ژست‌ها و اهانت‌های کلامی، صادر شود. برای مثال اگر برای کسی زبان دربیاورید، باید پیه پرداخت جریمه‌ی ۱۸۰ دلاری را به تن‌تان مالیده باشید. اگر انگشت اشاره‌تان را نزدیک گیجگاه‌تان تاب بدهید، مبلغ جریمه ۹۰۰ دلار خواهد بود. این جریمه‌ها می‌توانند تا ۴۷۳۵ دلار هم افزایش بیابند.

خب، اجرای کدام یک از این قوانین نانوشته کشور آلمان برایتان دشوار است؟ آیا می‌توانید به راحتی با آلمانی‌ها کنار بیایید؟

بیشتر بخوانید:

ادرار درمانی؛ نوشیدن و تزریق ادرار از طریق گوش، بینی و چشم توسط ورزشکار آلمانی

حقایقی خواندنی درباره سنت های عجیب و غریب کشورهای مختلف دنیا

منبع: Bright Side
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • علی شهریور ۱۳, ۱۴۰۰

    برا همینه المانی نمیشیم. ژاپنی نمیشیم. تو حرف اره الان المان رو رد کردیم.
    هنوز که هنوزه یه تفکر و عقیده منسجم تو کشور نداریم. اولین مرحله همینه. وگرنه تا صد سال دیگه هم باید چوب زور و هویج باشه.

    اما چون یکی از دوستام المان هست درباره اتوبان میدونم. این دوست ما تعریف میکرد چقدر اتوبانهای المان تمیزه و استاندارده. بعد یه مدت گفت چون هزینه میکنن. نگهداری اتوبانها تو المان تو ۱۰ سال خرجش بیشتر از ساختشونه. مردم پولشو میدن. اما تو ایران چرا خرابه؟ چون پول ساخت رو میدن یه اتوبان میسازن. اما تو هزینه های نگهداریش میمونن.اینجا فقط ساخت مهفوم داره نه سرویس و نگهداری. اما تو المان نگهداری و سرویس در کنار ساخت مهمه.
    بعد اهانت. اونجا کلا اونقدر انسان ارزش داره که براش جریمه پولی تعیین کردن. اینجا روزی نیست بهم شهرستانی دهاتی. عقب مونده. پایین شهری و از این حرفا نگن. به هر حال ما همه چیمون باید به همه چیمون بیاد. بعدم دم از المانی شدن بزنیم.

    • دختر آفتاب شهریور ۱۳, ۱۴۰۰

      سلام
      برادر شما هر وقت تونستی خودتو اصلاح کنی بعد به فکر اصلاح دیگران باش??
      اینجا هیچکس بالا شهری یا پایین شهری یا دهاتی نیست! لطفا قبل از حرف زدن خوب فکر کنید ببینید چی دارین میگید
      هر وقت خودت تونستی وقتی حرف میزنی به کسی اهانت نکنی بعد بیا دم از ارزش انسانی بزن.

  • گندم شهریور ۱۳, ۱۴۰۰

    دقیقا مخصوصا مسأله اهانت و توهین خیلی مهم اونقدری که اگه حرمت ها شکسته بش خیلی چیزا از هم میپاش آدم باید برای غرور و انسانیت طرفش ارزش قائل بش اون شخص هرکس که بخواد باشه آفرین به آلمانی ها که این قضیه از بطن جامعه حفظ میکنن بیاین به خشونت و اهانت نه بگیم که مادر و ریشه خیلی از مشکلات موفق باشید

  • اف مرداد ۲۵, ۱۴۰۲

    خدایی؟؟
    ۹۰۰ دلار فقط بخاطر اشاره به گیجگاه؟
    الان اگه آلمان بودیم رفیقام با پولای من میتونستن ماشین بخرن