نوجوانان آمریکایی در ازای واکسن زدن آیپد و بورس تحصیلی می گیرند

نوجوانان آمریکایی در ازای واکسن زدن آیپد و بورس تحصیلی می گیرند

میریل باوزر، شهردار واشنگتن دی سی، هفته ی گذشته از مشوق های در نظر گرفته شده برای نوجوانان به منظور ترغیب آن ها به دریافت واکسن کرونا خبر داد.

باوزر در توییتی نوشت کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله ای که اولین دوز واکسن خود را در یکی از مراکز واکسیناسیون اعلام شده دریافت کنند، به آن ها ایرپاد یا یک کارت هدیه ی ۵۱ دلاری تعلق می گیرد و در قرعه کشی یک آیپد یا کمک هزینه ی تحصیل در کالج به مبلغ ۲۵ هزار دلار شرکت داده می شوند.

والدین یا سرپرستانی که کودکان خود را به مراکز اعلام شده ببرند هم به ازای هر بچه یک کارت هدیه ی ۵۱ دلاری دریافت می کنند.

این پیشنهاد یکی از بسیار مشوق هایی است که با هدف ترغیب تعداد بیشتری از شهروندان به دریافت واکسن کرونا در آمریکا در نظر گرفته شده است. طبق آمارها حدود ۷۰ درصد جمعیت واشنگتن دی سی به طور کامل واکسینه شده اند. با این حال، با افزایش تعداد مبتلایان جدید در ماه ژوئیه، باوزر استفاده از ماسک در فضاهای بسته را فارغ از وضعیت واکسیناسیون، اجباری اعلام کرد.

در سطح کشوری، داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده نشان می دهد تنها بیش از نیمی از آمریکایی ها به طور کامل واکسینه شده اند. سال جدید تحصیلی در آمریکا در حالی از راه می رسد که این کشور به دلیل گسترش گونه ی مسری تر دتا با افزایش آمار مبتلایان مواجه شده است.

در ماه مه، سازمان غذا و داروی آمریکا به استفاده از واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ سال به بالا چراغ سبز نشان داد. تا هفته ی گذشته تنها ۳۰ درصد از کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله به طور کامل واکسینه شدند.

پزشکان اطفال آمریکا از سازمان غذا و دارو خواستند مجوز تزریق واکسن به کودکان زیر ۱۲ سال را هم به سرعت صادر کند.

دکتر لی ساویو بیرز، رئیس آکادمی پزشکان اطفال آمریکا این ماه در نامه ای به سازمان غذا و داروی این کشور نوشت: «گونه ی دلتا خطری جدید و جدی برای کودکان و نوجوانان در سرتاسر کشور ایجاد کرده است، همان خطری که برای افراد بزرگسال واکسینه نشده وجود دارد.»

منبع: insider
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود