ملکه آشپزی چین؛ با دیانشی شیائوگه یوتیوبر موفق چینی آشنا شوید

ملکه آشپزی چین؛ با دیانشی شیائوگه یوتیوبر موفق چینی آشنا شوید

دیانشی شیائوگه (Dianxi Xiaoge) نام مجازی او و اسم واقعی اش دانگ میهوآ (Dong Meihua) است، گرچه خانواده اش او را پنجی (Penji) صدا می زنند که در زبان چینی به معنای مرغ سوخاری است.

او حالا یکی از موفق ترین یوتیوبرهای چین است. اما قبل از آنکه با ویدئوهای آشپزی اش معروف شود، مأمور پلیس شهر چونگ‌ کینگ در استان سیچوآن بود.

وقتی پدرش بیمار شد برای مراقبت از خانواده اش پیش آن ها بازگشت و شروع به درست کردن ویدئو کرد. ماجرا به سال ۲۰۱۶ بازمی گرد. در آن زمان به دنبال راهی بود تا در عین ماندن در روستا بتواند کسب درآمد کند و فکر کرد درست کردن ویدئو می تواند فکر خوبی باشد.

میهوآ در مصاحبه ی اخیر خود توضیح داده که دیگر چهره های مشهور فضای مجازی مانند پاپی جیانگ، کمدین چینی، الهام بخش او برای شروع این کار شدند. دانگ میهوآ به این دلیل آشپزی را برای درست کردن ویدئو انتخاب کرد که موضوعی بود که او و خواهرش با آن آشنایی داشتند.

او می گوید در ابتدا کار سختی بود. اعضای کانالش در وبسایت Weibo ظرف یک سال و نیم اول حتی به ۱۰۰ هزار نفر هم نرسید و تازه از سال دوم بود که کانالش در چین شروع به رشدی تصاعدی کرد.

بعدتر وقتی همان ویدئوها را در یوتیوب گذاشت در کوتاه ترین زمان، تبدیل به چهره ای بین المللی شد.

او ساخت ویدئو را با دوربین تلفن همراهش شروع کرد و در نهایت توانست استطاعت خرید یک دوربین مناسب را پیدا کند.

اغلب ویدئوهای آشپزی او طرز تهیه ی غذاهای زادگاهش، شهر دیانشی هستند. آن ها غذاهای سنتی چین هستند که میهوآ از مادر و مادربزرگش یاد گرفته است. او برای آینده قصد دارد کارهای دیگری که مختص منطقه ی آن ها است را در خارج زادگاهش انجام دهد و آن ها را به دنیا نشان دهد.

دانگ میهوآ در بائوشان، روستای کوچکی در استان یونان ِ چین به همراه پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خانواده ی عموی خود و یک سگ زندگی می کند. کودک کم سن و سالی که در بسیاری از ویدئوهای او حضور دارد پسر عموی او است. میهوآ دو خواهر و برادر هم دارد. سگ او که از نژاد آلاسکن مالاموت است، داوانگ نام دارد.

عمده ی دارایی های میهوآ مجازی هستند. کانال یوتیوب او بیش از ۵/۷۳ میلیون عضو با بیش از ۱/۳ میلیارد بازدید دارد. میزان هزینه به ازای هر هزار بازدید (CPM / Cost Per Mille) به طور متوسط ۳ دلار است و با در نظر گرفتن این نکته، او از ویدئوهایش تاکنون نزدیک به ۴،۰۸۷،۹۰۹ دلار کسب درآمد کرده است (نیمی از این درآمد به یوتیوب تعلق می گیرد).

حساب فیسبوک او بیش از ۱/۳ میلیون دنبال کننده دارد و بیشتر از ۷۷۹،۹۹۹ لایک دریافت کرده است.

حساب اینستاگرامش هم بیش از ۱۶۲ هزار دنبال کننده دارد.

دیانشی شیائوگه متولد سال ۱۹۹۰ است و ۳۰ سال سن دارد. او نماینده ی نسل جدیدی از زنان جوان چینی است که به دنبال جایگاه خود در دنیا هستند و ترسی از خودشان بودن ندارند، به ریشه های خود افتخار می کنند و برای چیزهای مهم و اساسی در زندگی امروزی یعنی خانواده، طبیعت و غذا ارزش قائل هستند.

۱۹۹۰ سال اسب بود و طبق طالع بینی چینی، اسب نماد زیبایی و آزادی است. این حیوان نماد فرهنگ چینی هم هست و شاید به همین خاطر هم باشد که دیانشی شیائوگه در ویدئوهای خود بیشتر غذاهای سنتی چین را درست می کند.

متولدین سال اسب بسیار سرزنده و فعال و پرانرژی هستند. شور و اشتیاق و شخصیت سرزنده ی این افراد آن ها را نزد دیگران محبوب می سازد. پس عجیب نیست که دانگ میهوآ هم تا این حد طرفدار دارد.

 

بیشتر بخوانید:

پیتزای آتشفشانی! آشپزی که با گدازه های آتشفشانی پیتزا می پزد + ویدئو

گانگستر تحت تعقیب ایتالیایی از ویدئوهای آشپزی اش در یوتیوب لو رفت

ویدئوی تماشایی آشپزی مادربزرگ با نوه شکمو و خرابکار که طرفداران زیادی پیدا کرده

آشپزی کاربران تیک تاک با وسایل هتل! از اتو تا کتری برقی + ویدئو

دیدار با ۵ آشپز ایرانی معروف در اینستاگرام

منبع: richtelevision
۲ نظر

ورود

  • رامن مرداد ۲۷, ۱۴۰۰

    مشخصه که موفقیتش در یوتیوب و ویبو رو مدیون چهره خوبشه وگرنه اگر همین کارها رو یک دختر چینی دیگه که ظاهر داغونی داره انجام میداد الان نهایت ده هزارتا فالوور داشت.

    • دانشجو مرداد ۳۰, ۱۴۰۰

      اشتباه می کنی. سبک زندگی و سبک اشپزی اینهاست که طرفدار داره. چه یک ایرانی باشه و چه اروپایی و امریکایی.