وخامت حال نوه امام خمینی بر اثر ابتلا به کرونا

وخامت حال نوه امام خمینی بر اثر ابتلا به کرونا

حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی ، نوه امام خمینی، که به کرونا مبتلا شده، در شرایط جسمانی نامساعدی قرار دارد.

اواخر هفته ی گذشته خبر رسید نوه ی بنیانگذار انقلاب گرفتار ویروس کرونا شده است. پس از انجام سی تی اسکن مشخص شد ریه وی نیز درگیر ویروس شده است.

آخرین خبرها از تشدید کرونای سید علی خمینی و نامساعد بودن حال جسمانی وی حکایت دارد.

پایگاه خبری جماران از آغاز تزریق داروی رمدسیویر برای وی خبر داد.

گفته می شود سید علی خمینی در منزل بستری شده است.

با این حال خبرگزاری آنا به نقل از یک منبع آگاهی نوشته حال نوه امام راحل رو به بهبودی است و وی اکنون تحت نظر پزشکان قرار دارد. این منبع آگاه گفته وضعیت فعلی سید علی خمینی جای نگرانی ندارد اما مردم برای او دعا کنند.

سال گذشته نیز خبری مبنی بر ابتلای فاطمه طباطبایی، مادر سید علی خمینی به بیماری کرونا منتشر شده بود.

سید علی خمینی کوچک ترین فرزند سید احمد خمینی است، دومین پسر امام خمینی که در سال‌‌ های پیش و پس از انقلاب در سازماندهی روابط پدرش با مسئولان نقش مهمی داشت و در سال ۱۳۷۳ بر اثر سکته مغزی در سن ۴۹ سالگی درگذشت.. او برادر کوچک تر سید حسن خمینی و سید یاسر خمینی است.

سید علی خمینی متولد سال ۱۳۶۴ در قم است. وی روحانی است و در حوزه علمیه قم به تحصیل و تدریس مشغول است.

وی اگرچه برای مناسبت‌ های گوناگون در نقاط مختلف کشور سخنرانی می‌ کند اما کمتر از برادرانش به مسایل سیاسی داخل می‌ شود.

سید علی خمینی داماد آیت الله سید جواد شهرستانی است که خود ایشان نیز داماد آیت‌ الله سیستانی، از مراجع تقلید شیعه‌ است.

عمده ی شهرت سید علی خمینی به دلیل وجود تصویری از وی در کنار امام خمینی در اواخر عمرش و علاقه ی وافر بنیان گذار انقلاب به او است به حدی که در نامه‌ ای در مورد سید علی نوشته: «در صورت او نور و نور علی نور می‌بینم» (صحیفه امام جلد ۲۱؛ اهدای صحیفه سجادیه به سید علی خمینی).

محمد علی ابطحی یک بار درباره ی عکس معروف سید علی خمینی در کنار پدربزرگش نوشته بود:

«فکر می کنم سال ۶۵ یا ۶۶ بود. مدیر رادیو بودم. گاهی می رفتیم دفتر امام. احمد آقای خمینی دفتری بالای سر محل ملاقات‌ های خصوصی امام داشت. نمی دانم چرا به آن می گفتند اتاق ۱۲. الان هم دفتر حسن آقای خمینی است. عکس زیر در یک قاب کوچک در آن اتاق بود.

احمد آقا می گفت، این عکس “علی” ما است. همسرم آن را گرفته است. برای ما خیلی جالب بود. بعدها مرتب می شنیدیم که تنها مونس امام علی کوچولو است. خانم فاطمه طباطبایی (همسر سید احمد خمینی) در کتابی که با نام “یک ساغر از هزار” نوشته، خاطرات فراوانی از علاقه امام به علی نقل می کند.

بعدها آن عکس علی که مادرش گرفته بود، منتشر شد. آن موقع سریالی به نام علی کوچولو هم از تلویزیون پخش می شد. خیلی ها می گفتند به خاطر علی نوه امام این اسم را روی آن سریال گذاشته‌ اند. دیروز از علی آقای خمینی پرسیدم. می گفت که من اصلاً آن مطلب را نشنیده بودم.»

بدون نظر

ورود