حمله سارقان به خودرو حمل واکسن کرونا در تهران

حمله سارقان به خودرو حمل واکسن کرونا در تهران

دیروز خبر به سرقت رفتن دو محموله واکسن کرونا، از سوی کیانوش جهانپور- مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو ـ تایید شد.

به این ترتیب که سارقان پس از خروج خودروی حامل واکسن کرونا از انبار وزارت بهداشت واقع در منطقه یافت آباد، به آن حمله کرده و پس از ضرب و شتم راننده، واکسن ها را به سرقت می‌ برند.

امروز نیز سردار رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، ضمن تایید این سرقت تاکید کرد که سرقت مورد بحث، دو مورد نبوده و یک مورد بوده و در این سرقت سیصد واکسن به سرقت رفته است که البته کمی هم بی‌ موالاتی و بی‌ احتیاطی در انجام فرآیند انتقال صورت گرفته.

واکسن کرونا

سردار رحیمی در باره جزییات این سرقت گفت: «فردی که مامور انتقال این واکسن ها از انبار وزارت بهداشت به مرکز واکسیناسیون بود، یک زن بود. خودرویی که قرار بود واکسن ها با آن منتقل شود یک تاکسی بوده و سارقان به خودرو حمله کرده و محموله واکسن را به سرقت بردند.»

وی در پاسخ به احتمال فروش این واکسن‌ها به مبلغی بالا در بازار سیاه گفت: «واکسن‌ هایی که در خارج از مراکز رسمی واکسیناسیون به نام واکسن خارجی عرضه می‌ شوند، اغلب تقلبی و صرفا حاوی آب مقطر هستند. و ما تا حالا سه چهار گروه از این افراد را که به فروش واکسن تقلبی مبادرت می کنند، دستگیر کرده‌ایم.»

سردار رحیمی در ادامه به مردم سفارش کرد که برای دریافت واکسن، منحصراً به مراکز مجاز واکسیناسیون مراجعه کنند. وی همچنین در رابطه با همکاری نیروی انتظامی برای محافظت از واکسن‌ ها گفت که هم اکنون واکسن‌ های انتقالی از فرودگاه به مراکز، تحت مراقبت نیروی انتظامی است اما در این مورد خاص به نیروی انتظامی اعلام نشده بوده.

بیشتر بخوانید:

افشاگری لاریجانی درباره کارشکنی وزارت بهداشت در واردات واکسن از چین

واکنش ها به واکسن زدن علی دایی در خارج از ایران

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود