تصاویر مراسم عروسی مجلل پسر رئیس جمهور و دختر امیر نیجریه

تصاویر مراسم عروسی مجلل پسر رئیس جمهور و دختر امیر نیجریه

وقتی تنها پسر باقیمانده ی یک رئیس جمهور با دختر یکی از برجسته ترین رهبران مذهبی کشور ازدواج می کند، رویداد بزرگی رقم می خورد.

بنابراین تعجبی ندارد که جمعه ی گذشته برای یکی از بزرگ ترین رویدادهای نیجریه از هیچ خرجی دریغ نشد، مراسم ازدواج پسر محمدو بوهاری، یوسف ۲۷ ساله با زهرا آدو بایروی ۱۹ ساله، دختر حاکم امیرنشین بیچی در شمال نیجریه.

هزاران نفر در این مراسم عروسی شرکت کردند، به طوری که به گفته ی مردم محلی، آسمان ایالت کانو در شمال نیجریه مملوء از جت های خصوصی شده و مقامات عالیرتبه ی غرب آفریقا همه ی هتل های پنج ستاره ی منطقه را پر کرده بودند.

عروس که با داماد در دانشگاه ساری انگلیس آشنا شده بود، یک پیراهن سنتی سفید و صورتی برای ضیافت عروسی به تن کرده بود اما در مراسم ازدواجش با یک لباس عروس سفید به سبک غربی حاضر شده بود.

وصلت خانواده ی رئیس جمهور با خاندان سلطنتی در نیجریه امری بی سابقه است. گفته می شود خانواده ی داماد ۹۰۰ پوند برای شیربهای عروس پرداخته است. این مبلغ تقریباً ۱۰ برابر متوسط شیربها در شمال نیجریه است.

طبق گزارش رسانه های محلی، به تک تک مهمانان آخرین مدل آیفون و آیپد هدیه داده شد و تازه عروس و داماد تنها بابت این هدایا بیش از ۱۰۰ هزار دلار خرج کردند.

علیرغم ضیافت بزرگی که برگزار شد، مراسم ازدواج به دلیل همه گیری کرونا مهمانان کمتری داشت و تعداد زیادی نیروهای پلیس و امنیتی ارتش هم از تالار ضیافت خانه دولت نیجریه حفاظت می کردند.

در روزهای پیش از مراسم، زوج جوان برای مهمانان یک مسابقه ی چوگان ترتیب دادند و زهرا آخرین مهمانی دوران مجردی خود را برگزار کرد.

خطبه ی عقد آن ها توسط عیسی امام علی پنتامی، وزیر اتباطات نیجریه، که یک روحانی است، خوانده شد.

در میان مهمانان عروسی، رئیس جمهور سابق نیجریه، گودلاک جاناتان، بانوی اول گامبیا و رئیس جمهور سابق نیجر کشور همسایه ی نیجریه هم حضور داشتند.

بعد از مراسم عروسی، پدر عروس، حاکم امیرنشین بیچی شد. برادر او هم حاکم امیرنشین کانو و یکی از برجسته ترین رهبران دینی نیجریه است. با این حال، عروس و داماد در این مراسم حضور نداشتند.

در این میان، مادر داماد، بانوی اول نیجریه تصاویری از این تازه عروس و داماد در اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: «همه چیز برای استقبال از دختر تازه مان و پذیرش او در خانواده آماده است.»

او تصاویری هم از مهمانان عروسی منتشر کرد که لباس های رنگارنگ به تن داشتند. همچنین در یکی از عکس ها یک تابلوی نئونی با قابی از گل به چشم می خورد که روی آن نوشته شده بود: «زهرا به خانواده ی ما خوش آمدی»

علیرغم شادی و شعفی آشکاری که در تصاویر منتشر شده وجود دارد، این مراسم مجلل بازخورد خیلی مثبتی در ایالت کانو نداشت و با توجه به محرومیت شدید این منطقه، با خشم برخی از مردم مواجه شد.

شیخ دکتر احمد محمود گامی، روحانی مشهور نیجریه، به رسانه های محلی گفت: «مردم با همه طور مشکلی مواجه اند اما سیاستمدارها سرمایه های عمومی را صرف جت های خصوصی می کنند.»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود