تلاش نافرجام نیروهای طالبان برای به پرواز درآوردن بلک هاوک آمریکایی + ویدیو

تلاش نافرجام نیروهای طالبان برای به پرواز درآوردن بلک هاوک آمریکایی + ویدیو

در خبرها خواندید که ۸۵ میلیارد دلار از تسلیحات پیشرفته آمریکا در افغانستان جا مانده و به دست نیروهای طالبان افتاده است. حالا تصاویری منتشر شده که نیروهای طالبان را در تلاش برای بلند کردن یکی از هلیکوپترهای بلک هاوک آمریکا نشان می دهد.

گفته می شود در غنایم جنگی طالبان ۲۰۰ هزار عدد قبضه سلاح گرم  ۲۰ هزار خودروی چند منظوره یا خودروی هام وی وجود دارد. ۷.۶۲ میلیون گلوله برای تفنگ های AK47 که ارزشی بالغ بر یک میلیون پوند دارند در کنار بسیاری خودروهای زرهی دیگر غنایم جنگی این گروه را تشکیل می دهند. طالبان همچنین به یک فروند هواپیمای جنگنده سبک A-29 با ارزش ۱۷ میلیون پوند و صد هزار راکت ۷۰ میلیمتری نیز دسترسی پیدا کرده است.

بلک هاوک

مقامات رسمی آمریکا همچنین پیشتر در مورد دسترسی طالبان به ۱۵۰ فروند هلی کوپتر و هواپیمای پیشرفته خود در افغانستان ابراز نگرانی کردند که در این میان نام هلیکوپترهای بسیار پیشرفته بلک هاوک هم دیده می شد. به گفته این مقامات بیم آن می رود که نیروهای طالبان در آینده از این تسلیحات برای حمله به مواضع کشورهای غربی استفاده نمایند. ریچارد کمپ  کماندوی سابق نیروهای بریتانیا در افغانستان اوایل این هفته به دیلی میل اعلام کرده بود که بریتانیا از این پس هدف حملات تروریستی بیشتری از سوی طالبان قرار می گیرد.

از زمان اشغال دوباره افغانستان، نیروهای طالبان ویدیوهای متعددی را از تسلط خود برای غنایم جنگی منتشر کرده اند و آخرین ویدیو به دست آمده از این شبه نظامیان تلاش بی حاصل اعضای این گروه برای بلند کردن یک فروند هلیکوپتر بلک هاوک در قندهار را نشان می دهد. روز گذشته نیز تصاویری منتشر شد که نیروهای را طالبان را با لباس های نظامیان آمریکایی در اطراف فرودگاه کابل به تصویر میکشید.

ویدیوی به دست آمده از گروه طالبان نشان می دهد که سرنشین هلیکوپتر چند متری آن را روی زمین حرکت می دهد اما نمی تواند آن را از زمین بلند کند. مشخص نیست که این فرد آموزش دیده است یا صرفا تلاش داشته با آزمون و خطا هلی کوپتر را از زمین بلند کند.

گفتنی است هر فروند هلیکوپتر بلک هاوک آمریکا ۲۱ میلیون دلار قیمت دارد و مشخص نیست که طالبان بعد از فراگیری کار با این هلیکوپترها چه استفاده هایی از آنها خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

تیرباران ۲۲ کماندوی تسلیم شده افغان توسط طالبان

هرج و مرج در فرودگاه حامد کرزای پس از سقوط کابل

کریم نیکویی: یکی از ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شده در فرودگاه کابل

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • یی شهریور ۱۱, ۱۴۰۰

    ای خدا.
    عجب خنگ هایی هستند اینا.
    هلیکوپتر است , پراید که نیست.

  • h شهریور ۱۱, ۱۴۰۰

    طالبان اینها رو به چین و روسیه خواهد فروخت و اونها هم با مهندسی معکوس شبیه اون رو میسازن. کاری که چین با دزدی تکنولوژی سالهاست انجام میده و ایران هم با کپی برداری از چین و روسیه

  • ناشناس شهریور ۱۱, ۱۴۰۰

    روزیاتو شده سایت اخبار طالبان
    هر روز چند تا خبر در مورد طالبان میزاره
    ولمون کن نخواستیم
    یا خاندان سلطنتی انگلیس و ملکه جادوگر یا طالبان