تابلوی ریز ریز شده بنکسی دوباره به حراج گذاشته می شود

تابلوی ریز ریز شده بنکسی دوباره به حراج گذاشته می شود

نقاشی ای از بنکسی که بعد از به فروش رفتنش در یک حراج، بخشی از آن به طور خودکار ریز ریز شد، قرار است دوباره به حراج گذاشته شود.

وقتی نقاشی «دختری با بادکنک» بلافاصله بعد از پایان حراج در سال ۲۰۱۸ در لندن شروع به تخریب خود کرد، این هنرمند خیابانی ناشناس دنیای هنر را مبهوت خود ساخت.

این حراج را یک کلکسیونر با پیشنهاد ۱/۱ میلیون پوند برنده شده بود.

وقتی حراج به پایان رسید، نقاشی از لای یک دستگاه کاغذخردکنی عبور کرد که درون قاب سبک ویکتوریایی نقاشی پنهان شده بود. نیمه ی پایینی نقاشی ریز ریز شد و درون قاب تنها یک بادکنک تک قرمز رنگ روی پس زمینه ای سفید باقی ماند.

این نقاشی که بعد از ریز ریز شدن نامش به «عشق در سطل زباله است» تغییر یافت، در ماه اکتبر دوباره به حراج گذاشته می شود و در خانه ی حراج ساتبی به نمایش درمی اید. تخمین زده می شود این نقاشی بین ۴ تا ۶ میلیون دلار به فروش رود.

بنکسی بعداً در ویدئویی نشان داد که دستگاه کاغذ خردکنی را چطور داخل قاب نقاشی پنهان کرده بود.

نقاشی «دختری با بادکنک» که کودکی را نشان می دهد که به سمت بادکنک قرمز قلبی شکلی دست دراز کرده است، ابتدا روی دیواری در شرق لندن ترسیم شد و از آن زمان تاکنون آنقدر تکثیر شده که به یکی از شناخته شده ترین آثار او بدل شده است.

بنکسی به واسطه ی آثار گرافیتی اش به شهرت رسید که در سرتاسر انگلیس پدیدار شدند و مضمون کنایه آمیزشان مشخصه ی آن ها است. خودتخریبی نقاشی «دختر با بادکنک» جدیدترین مورد در سابقه ی طولانی این هنرمند مرموز در ابراز عقاید ضد نظام خود بود.

نقاشی «عشق در سطل زباله است» روز ۱۴ اکتبر به حراج گذاشته خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

بنکسی کیست؟ هنرمند مشهور بریتانیایی شایعات در مورد هویت خود را رد کرد

دیوارنگاره جدید بنکسی ارزش خانه زن انگلیسی را میلیونی کرد

ماجرای آتش زدن تابلوی بنکسی در مزایده آنلاین چه بود؟

سرقت عجیب: بریدن در سالن کنسرت برای دزدیدن نقاشی بنکسی

منبع: theguardian
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود