اردک بامزه ای که تکیه کلام صاحبش را تقلید می کند: «ای احمق لعنتی» + ویدیو

اردک بامزه ای که تکیه کلام صاحبش را تقلید می کند: «ای احمق لعنتی» + ویدیو

یک اردک در استرالیا به تقلید از صاحبش تکیه کلام او را تکرار می کند: «ای احمق لعنتی». این پرنده بامزه که ریپر (Ripper) نام دارد ظاهراً به طور خاص در هنگام جفتگیری با دیگر اردک ها این عبارت را ادا می کند. این پرنده دست آموز همچنین یاد گرفته است که صدای باز و بسته شدن لانه خود را نیز تقلید کند. در حالی که دیگر انواع پرندگان توانسته اند صدای انسان را تقلید کنند، این اولین بار است که استعداد یک اردک در این زمینه افشا می شود. این اردک سخنگو اهل کانبرا که ۳۰ سال پیش در این منطقه زندگی می کرده، ظاهراً اولین اردکی است که صدای انسان را تقلید کرده و صدای او مستند شده است. استعداد ریپر در زمینه تقلید از انسان اکنون سال ها پس از مرگش در جریان یک تحقیق در مورد اردک های سخنگو مورد توجه قرار گرفته است.

یک اردک در استرالیا به تقلید از صاحبش تکیه کلام او را تکرار می کند: «ای احمق لعنتی». این پرنده بامزه که ریپر (Ripper) نام دارد

بر اساس این مطالعات، ریپر در یک پرورشگاه طبیعی حضور داشته و جملاتی را یاد گرفته بود که به طور مرتب توسط صاحبش تکرار می شد. در این تحقیق در مورد اردک سخنگو چنین آمده است: «ساختار صحبت کردن این اردک نشان می دهد که وی یک کنترل بسیار انعطاف پذیر و پیچیده روی مکانیسم تولید صدای خود دارد». کارل تن کیت از دانشگاه لیدن در هلند پس از شنیدن خبر این اردک سخنگو به سراغ یک محقق بازنشسته استرالیایی به نام پیتر جی فولاگار رفت که برای اولین بار در ۳۰ سال پیش متوجه صحبت های این اردک شد. بدین ترتیب بود که صدای این اردک که در دهه ۱۹۸۰ ضبط شده بود، برای اولین بار در این تحقیق گنجانده شد. این استاد رفتارشناسی حیوانات از نرم افزار برای تایید اینکه پرندگان صداهای اطرافشان را تقلید می کنند استفاده کرد. در برخی از موارد، این تقلید صداها تنها در هفته های اول زندگی صورت می گیرد.

یک اردک در استرالیا به تقلید از صاحبش تکیه کلام او را تکرار می کند: «ای احمق لعنتی». این پرنده بامزه که ریپر (Ripper) نام دارد

اما «ای احمق لعنتی» و کلیپی از این اردک در حال تقلید صدای باز و بسته شدن درهای مرغدانی، هر دو در جریان جفتگیری های ریپر ضبط شده اند. فولاگار می گوید که شاید این جمله مشهور طور دیگری بوده و در واقع ریپر آن را در هنگام دریافت غذا از صاحب خود یاد گرفته باشد: «می توانم تصور کنم که صاحبش به شوخی گفته باشد” بیا، این هم غذای لعنتی ات». ریپر به صورت پشت سرهم و تکراری این عبارت را ادا کرده و در مواردی نیز برای جلب توجه اردک های ماده، صدای شبیه صوت و ضربه باز و بسته شدن درها را تولید می کند. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که برخی از انواع اردک ها می توانند صداهای اطرافشان را تقلید کنند، حتی صدای پرندگان و حیوانات دیگر را.

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود