نکاتی در مورد زندگی شخصی و رازآلود کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی

نکاتی در مورد زندگی شخصی و رازآلود کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر  جنجالی و جوان کره شمالی از زمان شروع زمامداری خود در این کشور منزوی تاکنون مورد توجه هر روزه رسانه ها بوده و با توجه به محدودیت های موجود در این کشور، رسانه های خارجی همواره علاقه ی زیادی به دانستن بیشتر در مورد زندگی روزمره و عادات این رهبر جوان داشته اند. در هفته های اخیر و به خاطر آزمایش های متعدد موشکی و به خصوص دستگیری و مرگ مرموز اوتو ورمبیر، دانشجوی آمریکایی که به این کشور سفر کرده بود، کیم جونگ اون بار دیگر مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت. علی رغم این موضوع هنوز اطلاعات زیادی در مورد شیوه ی زندگی رهبر کره شمالی وجود ندارد اما بدون شک «رهبر بزرگ» کره شمالی روش زندگی مخصوص خود را دارد که تنها جزییات کوچکی از آن به بیرون درز کرده است.

در سال ۲۰۱۶، کشور کره شمالی در نمایه گرسنگی جهانی نمره ی ۲۸.۶ را به خود اختصاص داد که نشان می دهد مردم این کشور با مشکلات بسیار جدی در زمینه ی تغذیه مواجه بوده و گرسنگی در این کشور افزایش یافته است. مسئولان برنامه ی جهانی غذا گزارش داده اند که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت ۲۵.۱ میلیون نفری این کشور امنیت غذایی نداشته و بخش بزرگی از مردم این کشور به سوء تغذیه دچار شده و هر ساله بر تعداد آن ها افزوده می شود.

در ادامه ی این مظلب قصد داریم به زندگی روزمره رهبر جوان این کشور نگاهی بیندازیم. با ما همراه باشید.

dgd
بر اساس مشاهدات کسانی که به این کشور سفر کرده اند، بسیاری از جنبه های زندگی مردم کره شمالی به شدت تحت نظارت و کنترل دولتی است و بسیاری از مردم این کشور در فقر زندگی می کنند.
3545-w700
کیم جونگ اون بسیاری از سیاست های پدرش را ادامه می دهد از جمله سیاست ملی موسوم به «juche» به معنای «اتکا به خود» که بر منزوی شدن بیشتر این کشور و عدم ارتباط با دنیای خارج افزوده است. وی همچنین برنامه ی هسته ای و موشک های بالستیک کشورش را بیش از پیش توسعه داده است.
556-w700
او در زمینه ی زندگی مجلل نیز نه تنها دستکمی از پدر خود ندارد بلکه بسیار ولخرج تر نیز هست. اگر چه میزان ثروت او مشخص نیست اما در سال ۲۰۱۲ که وی به جای پدرش رهبری کره شمالی را عهده دار شد هزینه های خرید وسایل لوکس رهبری کره شمالی از ۳۰۰ میلیون در سال به طور میانگین به ۶۴۵ میلیون دلار در سال رسید.
75675-w700
اگر چه رهبر کره شمالی اقامتگاه های لوکس متعددی دارد اما اقامتگاه ریونگ سونگ (Ryongsong Residence) که هرساله توسعه یافته و نوسازی می شود بیش از اقامتگاه های دیگر مورد توجه رهبر جوان کره شمالی قرار دارد. این قصر دارای یک سینمای لوکس با گنجایش هزار نفر است که کیم جونگ اون در آن فیلم هایی مانند «گودزیلا» را تماشا می کند.
rrr-w700
کیم جونگ اون با یک عضو پیشاهنگی سابق به نام ری سول جو ازدواج کرده و غیب شدن های هر چند وقت یکبار رهبر جوان باعث شده که برخی از کارشناسان کره ی جنوبی ادعا کنند که این دو دستکم صاحب دو فرزند هستند.
55554-w700
بر اساس منابع تبلیغاتی کشور کره شمالی که سعی در نشان دادن شخصیتی ویژه از رهبران این کشور دارند، کیم جونگ اون در سن ۳ سالگی رانندگی را فرا گرفته و برند مورد علاقه ی او در زمینه ی ماشین مرسدس بنز است. همچنین وی یک قایق تفریحی لوکس تقریباً ۳۰ متری دارد که ارزش آن ۶ میلیون دلار برآورد شده است.
3453-w700
دنیس رودمن، از بسکتبالیست های سرشناس سابق ان بی اَی که خود را دوست کیم جونگ اون معرفی کرده است می گوید که رهبر جوان کره شمالی برخی اوقات برای تفریح به یک جزیره ی شخصی و لوکس می رود که شباهت بسیاری به جزایر هاوایی و ایبیزا دارد.
-009-w700
کیم جونگ اون در تلاش برای ترغیب جهانگردان برای سفر به این کشور دستور ساخت یک پیست اسکی و محلی برای اقامت اسکی بازان با نام ماسیک ریونگ (Masikryong Ski Resort) با هزینه ای ۳۵ میلیون دلاری را صادر کرد که به گزارش شبکه ی ان بی سی امروزه استفاده ی زیادی از آن نشده و تنها جمع زیادی از کره ای ها اعم از مرد و زن و کودک برای نشان دادن باز بودن این مرکز در آن حضور دارند.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود