سلاح ضد ماهواره ای و فوق سری نیروی هوایی ایالات متحده در آستانه رونمایی

سلاح ضد ماهواره ای و فوق سری نیروی هوایی ایالات متحده در آستانه رونمایی

نیروی هوایی ایالات متحده یک سلاح بسیار فوق سری موسوم به ضد ماهواره ای دارد که بزودی آن را رونمایی خواهد کرد. پس از ماه ها که اخبار مربوط به این سرویس تسلیحاتی با عنوان سلاح «سیاه» (black) از طبقه بندی خارج شد، اکنون به نظر می رسد که زمان مناسب برای افشای اطلاعات بیشتر در مورد آن فرا رسیده است که مستلزم تایید فرماندهی نیروی هوایی و رییس جمهور، جو بایدن است. بدین ترتیب هنوز جزییات کلیدی مربوط به این سیستم نظامی بدون نام ناشناخته باقی مانده است. این سیستم از دیرباز در خفا تحت عنوان برنامه ای بسیار سری (Special Access Program) در حال توسعه بوده و تنها معدود افرادی از رهبران ارشد ایالات متحده از آن مطلع بوده اند. در حالی که توانایی ها و قابلیت های این سیستم نظامی جدید هنوز مشخص نیست، برخی منابع نزدیک به نیروی هوایی ایالات متحده فاش کرده اند که بزودی شاهد رونمایی از سیستمی خواهیم بود که قابلیت دفاعی فعال برای نابودی یا از کار انداختن ماهواره ها و/یا فضاپیماها را خواهد داشت.

نیروی هوایی ایالات متحده یک سلاح بسیار فوق سری موسوم به ضد ماهواره ای دارد که بزودی آن را رونمایی خواهد کرد.

ارتش ایالات متحده از قبل چندین سیستم تسلیحاتی اولیه ضد فضایی در اختیار داشته است. برای مثال، نیروی دریایی این کشور سیستم SM-3 را در اختیار دارد، یک موشک بسیار پیشرفته که در ابتدا برای ساقط کردن کلاهک های موشک های بالستیک در حال نزدیک شدن طراحی و ساخته شده بود. کلاهک های موشک های بالستیک برای مدت کوتاهی، همان مسیری که ماهواره ها در مدار پایین زمین طی می کنند را می پیمایند. این سیستم در سال ۲۰۰۸ کارآیی خود را نشان داد وقتی نیروی دریایی از یک موشک SM-3 برای نابود کردن یک ماهواره قدیمی و از کار افتاده جاسوسی به نام USA-193 که در یک مدار در حال از بین رفتن استفاده کرد. دیگر سرویس های ارتش ایالات متحده نیز دیگر سلاح های ضد فضای خود را دارند. سیستم Ground-Based Interceptor متعلق به نیروی زمینی ایالات متحده نیز یک سیستم موشکی ضد بالستیک زمین پایه است که آن نیز کلاهک های موشکی را در فاز موسوم به میانه راه (midcourse) رهگیری و منهدم کرده و از لحاظ تئوری دارای توانایی ضد ماهواره ای نیز هست.

نیروی هوایی ایالات متحده یک سلاح بسیار فوق سری موسوم به ضد ماهواره ای دارد که بزودی آن را رونمایی خواهد کرد.

نیروی فضایی ایالات متحده نیز دارای یک سیستم جمینگ سوار بر کامیون به نام Counter Communication System است که از دسترسی نیروهای دشمن به سیستم های ارتباطی و ماهواره های ارتباطی و جهت یابی شان جلوگیری می کند. هیچ کسی خارج از دولت ایالات متحده نمی داند که سلاح ضد ماهواره ای جدید نیروی هوایی این کشور چگونه است و چه ظاهر و قابلیت هایی دارد اما این سیستم ظاهراً شباهتی به سیستم های ضد ماهواره ای جنبشی یا حرکتی (kinetic) مانند سیستم های SM-3 یا GBI نیست. یک احتمال این است که سلاح ضد ماهواره ای جدید نیروی هوایی ایالات متحده یک لیزر زمین پایه باشد که برای کور کردن ماهواره های دشمن در فضا طراحی شده است. در این صورت، این سیستم کارکردی مشابه سلاح ضد ماهواره ای موجود روسیه موسوم به Peresvet خواهد داشت، یک نوع لیزر کور کننده ماهواره که روی یک کامیون سنگین سوار شده است.

نیروی هوایی ایالات متحده یک سلاح بسیار فوق سری موسوم به ضد ماهواره ای دارد که بزودی آن را رونمایی خواهد کرد.

روسیه همچنین دارای موشک های ضد ماهواره ای زمین پرتاب Nudol و موشک ضد ماهواره ای هوا پرتاب Burevestnik است. در ابتدا، افراد نزدیک به نیروی هوایی ایالات متحده گفته بودند که این سرویس در اواخر ماه آگوست از طبقه بندی سری خارج خواهد شد اما گزارش های اخیر حاکی از آن است که این نیرو نمی خواهد همزمان را بحران سیاسی و نظامی افغانستان، از این سلاح رونمایی کند.

منبع: popularmechanics
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود